Mountain zei:
Hey beste mensen ,
Ik vroeg me het volgende af :
1. Is het mogelijk te trippen met spiritualiteit als bewust doel ; zelf het pad te bewandelen , zonder noodzakelijk overkoepeling van een bepaalde religie te moeten trotseren?
2. Kan ik de zaken eventueel richten om tot zo'n vorm van bewustzijn te komen voor en tijdens een ervaring?
3. Lenen sommige middelen zich hiertoe meer dan anderen?
4. Is dit een individuele zaak of kunnen gelijkgezinde, vrije geesten elkaar ook ontmoeten rond dit thema (zonder dat er sprake is van sektevorming).
(Dit uiterst informatieve forum even buiten beschouwing gelaten)
Thanx again..
Mooie vragen heb je daar.
1: Je kan je trip altijd ingaan met een bepaalde intentie/doel. Als je natuurlijk met een bepaalde religie in je hoofd zit, is het zeer goed mogelijk dat die dan ook een rol zal spelen in je verloop van je trip.
Het is echter niet zo als je tript dat je sowieso een religie zal moeten "trotseren", ik snap niet zo goed vanwaar je dat haalt eigenlijk. Psychedelica is zeker niet religie gebonden, het versterkt gewoon het zelfbeeld zoals een grote microscoop. Dus als jij met Jezus/Mohammed of weet ik veel wie in je hoofd zit, kan dat goed zijn dat je personen als het ware "tegen kan komen". Maar ik denk niet dat dat je bedoeling is.
Je kan zeker een spirituele trip beleven als je ingesteldheid maar goed genoeg is, en ik vind spiritualiteit behoorlijk persoonlijk.
2. Een trip is behoorlijk stuurbaar, in die zin dat je al behoorlijk wat ervaring hebt. Zowel goede als "slechte" ervaringen zijn hier vereist vind ik. Alleen als je in (zo wat) alle situaties hebt gestaan, kan je je trip (bijna) volledig sturen. Het is wel zo (voor velen) dat LSD een heel pak stuurbaarder is dan Psilocybine, MAAR (dit is mijn ervaring) met Psilocybine ga je merkbaar veel dieper en dus misschien meer geschikt voor jouw doeleinden.
3.DMT is natuurlijk the mother of all spirituality, the spirit molecule, zeker in de vorm van Ayahuasca. Psilocybine helpt je ook al een heel eind, en is misschien een goede voorbereiding. Hoewel iedereen zegt dat je onmogelijk voorbereid kan zijn op een ervaring met Ayahuasca.
Voor mij is LSD daar minder geschikt voor in die zin dat ik het meer "speelgoed" vind, paddenstoelen zijn heilig en hebben een zo danig rijke geschiedenis dat dat ook makkelijk naar voor gebracht kan worden.
4. Ik zou zeggen: eerder een individuele zaak, als je alleen tript ga je sowieso veel dieper. Je moet op niemand letten, er is zo goed als niets dat je tegen kan houden om echt eens diep in jezelf te keren. Hiervoor moet je wel al wat ervaring hebben vind ik, als je een verkeerd pad aan het bewandelen bent en er is niemand in de buurt om even het hart onder de riem te steken kan dat nogal paniekerige taferelen veroorzaken.
Maar indien goed voorbereid is het pad naar verrijking, those divine moments of truth bereikbaar zonder al te veel moeite. Wel het kost altijd wat moeite maar als je al een paar keer voorzichtig dat pad bewandelt hebt en je intenties zitten goed, zou dit geen enkeltje naar de hel mogen worden if you know what I mean.
Ik hoop dat ik heb kunnen bijdragen, maar ik ben ervan overtuigd dat er hier mensen zijn (met bv een Ayahuasca ervaring) die je nog een heel eind verder kunnen helpen.
Succes!