Stelling: alcohol een harddrug?

Stelling: alcohol een harddrug?

• Ja

Stemmen: 118 90,1%
  • Nee

Stemmen: 11 8,4%
  • Geen mening

Stemmen: 2 1,5%

• Totaal aantal stemmers
    131

Teknimal

Newbie
Vinden jullie dat alcohol eigenlijk een harddrug is?

als je kijkt naar de gevolgen van alcoholgebruik zijn deze veel groter als van drugsgebruik.
360.000 alcoholverslaafden, en ongeveer 1 miljoen problematische drinkers
tegenover 30.000 drugsverslaafden.

Onder invloed van alcohol treedt er heel veel geweld op en onder invloed van drugs veel minder.
Alcohol richt blijvende hersenschade aan en de risico's van drugs zijn, mits veilig gebruik, relatief kleiner.

Wat vinden jullie hiervan?

Wacky

Badass junkie
Als je zoekt in het archief van df vind je daar waarschijnlijk wel een enkele 1000en posts over.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik geloof niet in een verschil tussen soft- en harddrugs. Maar het is een feit dat alcohol wel één van de hardere drugs is.

Debris

Bewuste gebruiker
Geen enkel probleem met drugs.
Alleen met alcohol is 't fout gegaan.

Alcohol vind ik toch wel de smerigste drug van al.

Chris Pontius

Badass junkie
Alcohol als genotmiddel

Alcoholhoudende dranken zoals bier, wijn, likeur en sterkedrank zijn een sociaal geaccepteerd genotmiddel. Alcohol wordt vanwege de fysiek verslavende eigenschappen ook wel tot de harddrugs gerekend.

al dus wikipedia :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Soma zei:
Ik geloof niet in een verschil tussen soft- en harddrugs. Maar het is een feit dat alcohol wel één van de hardere drugs is.

Dit. En, als ik ladderzat ben krijg ik echt geen reet geregeld, en met bijvoorbeeld 150 ug lsd best wel. Voorbeeld, stel, ik maak nuchter, trippend en ladderzat hetzelfde proefwerk wiskunde (wel andere vragen, zelfde stof).

Nuchter zal het wss een 8 zijn, trippend een 8,5, en ladderzat zo'n 3.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Alcohol is geen harddrug want de overheid maakt dat onderscheid en alcohol valt daar niet onder. Dan kan je het wel zelf in groepjes in gaan delen maar dat heeft niet zo veel zin. Veel mensen hier weten namelijk niet eens waar ze over praten.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Soma zei:

Dit. En, als ik ladderzat ben krijg ik echt geen reet geregeld, en met bijvoorbeeld 150 ug lsd best wel. Voorbeeld, stel, ik maak nuchter, trippend en ladderzat hetzelfde proefwerk wiskunde (wel andere vragen, zelfde stof).

Dan heb je echt kankerslechte LSD. En sinds wanneer is iets een harddrug als het een heftig effect geeft? Volgens mij kijken ze toch alleen naar de problemen die het oplevert bij het oordeel.
Met jouw redenatie zouden coke en speed dus geen harddrugs zijn?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Berbatov zei:
Alcohol is geen harddrug want de overheid maakt dat onderscheid en alcohol valt daar niet onder. Dan kan je het wel zelf in groepjes in gaan delen maar dat heeft niet zo veel zin. Veel mensen hier weten namelijk niet eens waar ze over praten.

De overheid sjoemelt alleen met feitjes. Bijvoorbeeld: Officieel gezien ben jij dom als een goudvis, maar toch hebben ze je uit je kooitje gelaten.

Of een stof hard of soft drugs genoemd word, word bepaald aan de agressiviteit van het molecuul. Dus hoe sterk het tekeer gaat in je lichaam.

Daarnaast zijn wel meer stoffen op de opium lijst verkeerd geplaatst. Zo is de een helemaal geen hard drug, en het ander juist wel. Maar het komt hun beter uit om het zo in te delen. :wave:

Berbatov

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Berbatov zei:

De overheid sjoemelt alleen met feitjes. Bijvoorbeeld: Officieel gezien ben jij dom als een goudvis, maar toch hebben ze je uit je kooitje gelaten.

Of een stof hard of soft drugs genoemd word, word bepaald aan de agressiviteit van het molecuul. Dus hoe sterk het tekeer gaat in je lichaam.

Daarnaast zijn wel meer stoffen op de opium lijst verkeerd geplaatst. Zo is de een helemaal geen hard drug, en het ander juist wel. Maar het komt hun beter uit om het zo in te delen. :wave:

Ik zeg ook niet dat de overheid het goed heeft, ik zeg alleen dat de benaming wordt bepaald door de overheid. Ik het niks gezegd over de juistheid van die besluiten.
Wat hier gebeurt is bepalen of iets een harddrug is aan de hand van een persoonlijke mening met een grens die door een persoon zelf getrokken is. Vaak zonder wetenschappelijke kennis. Helemaal die clown angramar temenos kan beter even een cursus begrippen begrijpen volgen. Ik heb hem in de tijd dat ik hier ben al op tientallen keiharde fouten betrapt. Wat hij schrijft is absolute nonsens. En niet alleen dat. Het heeft ook vaak nog eens geen boodschap en wijkt af van het onderwerp.
Naar mijn weten wordt iets overigens een harddrug genoemd als het onaanvaardbare schade aan jou aanricht, niet als het hard te keer gaat in je lichaam.

Ik zou eens kijken naar waar ik mee bezig ben als ik serieus gereageerd zou hebben op dit topic.

Angramar Temenos

Badass junkie
Berbatov zei:
Angramar Temenos zei:
Soma zei:

Dan heb je echt kankerslechte LSD. En sinds wanneer is iets een harddrug als het een heftig effect geeft? Volgens mij kijken ze toch alleen naar de problemen die het oplevert bij het oordeel.
Met jouw redenatie zouden coke en speed dus geen harddrugs zijn?

M'n zegels zijn getest op 100-132 µg, beetje spreiding dus, maar alsnog hoger dan gemiddeld (wat rond de 80 µg ligt tegenwoordig.

Oom Klaas

Badass junkie
Ja, als het een label zou moeten hebben.
Wiet en hasj zijn ondertussen zo sterk, 't zou niet veel meer schelen in de hokjes.

Inhale

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Wat hier gebeurt is bepalen of iets een harddrug is aan de hand van een persoonlijke mening met een grens die door een persoon zelf getrokken is.

Berbatov zei:
Naar mijn weten wordt iets overigens een harddrug genoemd als het onaanvaardbare schade aan jou aanricht, niet als het hard te keer gaat in je lichaam.

Zeer merkwaardig.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Inhale zei:
Berbatov zei:
Wat hier gebeurt is bepalen of iets een harddrug is aan de hand van een persoonlijke mening met een grens die door een persoon zelf getrokken is.

Berbatov zei:

Zeer merkwaardig.

Bepaald door de overheid, niet door het individu. Dat heb je even weggeknipt voor het gemak zodat het lijkt of ik mezelf tegenspreek.

speeseend

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
..Bepaald door de overheid, niet door het individu. Dat heb je even weggeknipt voor het gemak zodat het lijkt of ik mezelf tegenspreek.

Ik bepaal, als individu, dat alcohol een harddrug is! En dit baseer ik op de wetenschap die ik inmiddels ook bezit, dankzij de wetenschap. Toedels :)

Berbatov

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Berbatov zei:
..Bepaald door de overheid, niet door het individu. Dat heb je even weggeknipt voor het gemak zodat het lijkt of ik mezelf tegenspreek.

Ik bepaal, als individu, dat alcohol een harddrug is! En dit baseer ik op de wetenschap die ik inmiddels ook bezit, dankzij de wetenschap. Toedels :)

Dus jij trekt de grens harddrug/niet-harddrug? Dit is op deze manier door de overheid vastgesteld en de risico's van drugs zijn niet met elkaar te vergelijken omdat ze verschillend zijn. Dat jij dat ergens weet te plaatsen vind ik knap. Helemaal omdat je ook moet kijken naar de mate van gebruik.
Overigens wil ik niet zeggen dat alcohol onschuldig is, al hangt de schade aan de maatschappij natuurlijk ook samen met onderschatting omdat het legaal is. Mits met mate gebruikt (wat weinig mensen doen) is het zelfs goed voor je, gematigde drinkers leven gemiddeld 7 jaar langer dan niet-drinkers.

Wat ik aan wil geven; deze discussie slaat nergens op! Dit is zo door de overheid bepaald en de risico's zijn per drug verschillend en hangen ook af van de mate van het gebruik.

Chris Pontius

Badass junkie
Berbatov, iedereen weet dat met deze stelling bedoeld wordt of JIJ het een harddrug vindt of niet.
Ook al wordt dit door de overheid bepaald en kun je dit eigenlijk niet zo stellen.
Maak overal eens niet zo'n punt van... :rolleyes:

Berbatov

Bewuste gebruiker
plantenbak zei:
Berbatov, iedereen weet dat met deze stelling bedoeld wordt of JIJ het een harddrug vindt of niet.
Ook al wordt dit door de overheid bepaald en kun je dit eigenlijk niet zo stellen.
Maak overal eens niet zo'n punt van... :rolleyes:

Nou als ik reacties lees dat een proefwerk maken onder invloed uitmaakt of iets een harddrug is vind ik best dat ik mag zeggen dat ik dat onjuist vind.
Komisch vind ik het wel als het serieus bedoeld is.

Inhale

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Bepaald door de overheid, niet door het individu. Dat heb je even weggeknipt voor het gemak zodat het lijkt of ik mezelf tegenspreek.

Leuk dat je over wegknippen begint, maar dat heeft er vrij weinig mee te maken.

Ik ben niet degene wie het doet lijken alsof je jezelf tegenspreekt, dat doe je helemaal zelf.

Waarom zou de overheid mogen bepalen wat hard of softdrugs is en wij niet?

Waarom heb je de idee dat de overheid een betere methode heeft iets hard/softdrugs te noemen dan dat wij hebben?

speeseend

Wijs gebruiker
Berbatov zei:
..Wat ik aan wil geven; deze discussie slaat nergens op! Dit is zo door de overheid bepaald en de risico's zijn per drug verschillend en hangen ook af van de mate van het gebruik.

Waarom heeft de overheid dit bepaald? Misschien is het door ''de wetenschap'' bepaald en overgenomen door de overheid? Het maakt ook niet zoveel uit wie het bepaald, het gaat er meer om hoe jij en ik het ervaren.

En dan kom ik op je volgende punt; maar natuurlijk zijn de factoren 'hoeveelheid, 'frequentie', kwaliteit et cetera veel bepalender hoe schadelijk een drug is. En dat is voor mij per individu verschillend. Dit kan zelfs per situatie verschillen. Hiermee bedoel ik dat het goed mogelijk is dat ik vandaag alcohol als harddrug ervaar, terwijl ik over een paar jaar het tegenovergestelde kan denken. Misschien is die drang er dan niet om het middel te misbruiken, waardoor ik er dus anders tegenaan kijk.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik zou eerder de grens trekken van, Softdrug, midden-drug, harddrug.

Softdrugs: Wiet, hasj, ephedra, 2c-x, LSD, paddo's, mescaline
Middendrugs: XTC, Speed, Cocaine, Ketamine, Alcohol, GHB
Harddrugs: Crack, Meth, Heroine, PCP, Datura

Inhale

Bewuste gebruiker
Dat is voor iedereen anders natuurlijk. meestal kijkt men naar de gevaren, waar de grens dan licht word ook maar een beetje uit de duim gezogen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
verneukeratief zei:
wat is de definitie van harddrug?
Harddrugs (ook wel: zware narcotica of zware bedwelmingsmiddelen) zijn drugs waarvan de Nederlandse overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen.

Bovenaan