Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kordie

DF-koning
En niet meer die angst voor dat bed

Denk je dat een speciale knuffel je kan helpen?
Zie: https://dreamfully.nl/products/meddy-bear

Ik heb in het verleden ook veel moeite gehad om te slapen. Ook die angst voor dat matras. Niet door drugs maar door PTSS.
Deze knuffel heeft mij destijds goed geholpen. Ook al staat erop voor kinderen. Het wordt ook door genoeg volwassen gebruikt.
Ben soms keihard uitgelachen als ik er over vertelde, maar daar had ik lak aan. Want het hielp mij wel.

Alinde

Badass junkie
Thanks!
Seroquel mikt idd heel nauw qua dosering, ik zal het navragen. Ook lamotrigine kan onrust geven.

Interessant van die knuffel! Niet voor schamen hoor.

Aaaaaaaaah ik kwam bij een activiteit twee maatjes van vorige keer tegen. Jeetje wat voelde dat vertrouwd en wat heb ik ze ongelooflijk gemist eigenlijk.
Ze vonden dat ik er niet best uit zag… nee ik ging toen iets florissanter weg. Zooo gemist.
Heb wel t verhaal verteld, met hun gaat gelukkig goed nu.

Het schijnt wel dat er mensen speciaal voor de feestdagen worden opgenomen hier dus met evt verlenging moet ik wel snel zijn. Dacht juist dat niemand hier wilde zijn.

Ik zat gewoon tussen 5 bekenden en voelde me heel rijk en warm opeens.

Bij de huidige groep ben ik minder met de mensen bezig, ken nog steeds de namen niet zelfs. Wel beter voor mezelf.

Brakka Mang

Badass junkie
Thanks!
Seroquel mikt idd heel nauw qua dosering, ik zal het navragen. Ook lamotrigine kan onrust geven.

Interessant van die knuffel! Niet voor schamen hoor.

Aaaaaaaaah ik kwam bij een activiteit twee maatjes van vorige keer tegen. Jeetje wat voelde dat vertrouwd en wat heb ik ze ongelooflijk gemist eigenlijk.
Ze vonden dat ik er niet best uit zag… nee ik ging toen iets florissanter weg. Zooo gemist.
Heb wel t verhaal verteld, met hun gaat gelukkig goed nu.

Het schijnt wel dat er mensen speciaal voor de feestdagen worden opgenomen hier dus met evt verlenging moet ik wel snel zijn. Dacht juist dat niemand hier wilde zijn.

Ik zat gewoon tussen 5 bekenden en voelde me heel rijk en warm opeens.

Bij de huidige groep ben ik minder met de mensen bezig, ken nog steeds de namen niet zelfs. Wel beter voor mezelf.
Als je een goede groep hebt kan het wel verstandig zijn met de feestdagen. Ik heb het 1 keer gedaan, niet speciaal voor, maar vond het verschrikkelijk: in het buitenland, allemaal onbekende mensen en ver van mijn gezin😭

Alinde

Badass junkie
Ik denk dat ik vrijdag nog niet klaar ben v naar huis. En dan zijn de instanties ook t weekend niet bereikbaar en dan kerst…. Ik wil niet voor de gezelligheid in de kliniek maar vrijdag ontslag is heel slechte timing.

Enige voordeel is dat met kerst niemand opkijkt als je 30 lege flessen wegbrengt.

Een van mijn kerstplannen kan ik nu ook niet door laten gaan ivm de alcohol-vreugde.

Ik krijg niet nog een opname bij weer terugval dus liever iets te lang dan te kort.

Ik had diazepam tegen de onttrekking maar vandaag de laatste. Dan heb ik nieuwe cleandatum 18-12. Mooie datum… nu zo houden.

Morgen CA meeting hier.

_shikantaza

Badass junkie
Ik denk dat ik vrijdag nog niet klaar ben v naar huis. En dan zijn de instanties ook t weekend niet bereikbaar en dan kerst…. Ik wil niet voor de gezelligheid in de kliniek maar vrijdag ontslag is heel slechte timing.

Enige voordeel is dat met kerst niemand opkijkt als je 30 lege flessen wegbrengt.

Een van mijn kerstplannen kan ik nu ook niet door laten gaan ivm de alcohol-vreugde.

Ik krijg niet nog een opname bij weer terugval dus liever iets te lang dan te kort.

Ik had diazepam tegen de onttrekking maar vandaag de laatste. Dan heb ik nieuwe cleandatum 18-12. Mooie datum… nu zo houden.

Morgen CA meeting hier.
Mooi. Volgens mij kom je in de buurt van “herstel op #1”. Gezelligheid is niet belangrijker dan clean blijven.

Alinde

Badass junkie
Nee we hadden het daar over. Je wilt ook geen kluizenaar worden maar gelukkig is hier een goed netwerk van fellows.

Valt mij zelf op hoe weinig ik met de groep bezig ben… de namen en wat ze hebben, ik vergeet het ook steeds.

Ik heb verlenging aangevraagd, wordt nu besproken.

Ik ben echt soort psychotisch geweest vorige week. Misschien was dat mijn ‘rock bottom’. Ik ga toch ook de Anta bus proberen. Had niet verwacht maar die supermarkten zijn te moeilijk met overal drank.

Alinde

Badass junkie
Nee idd. Maar fijner om dan nog even in deze bubbel te blijven ipv met Anta bus te beginnen en dan de kerstdrukte in te gaan.

Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…

Manu76

Badass junkie
Maar vooral ff de slaap. Ik word soms wakker alsof ik dood ga… wil daarin wel even de rust hebben voor ik vertrek. Weet ook niet wat het is, eerder had ik dit niet. Of al die gifstoffen s nachts vrij komen…
Kan ook nog deel uitmaken van je benzo ontwenning...

Heb je ooit eerder Antabus genomen? Het verbaast me dat ze je zouden laten gaan zonder dat spul.

Alinde

Badass junkie
Nee vorige keer niet maar toen was ik al ontgift van alcohol voor ik kwam en lag de aandacht echt op de benzo’s in de gesprekken
En hoewel ik erg tevreden ben over de zorg hier, krijg je telkens een andere arts en is het onderwerp beetje van de agenda verdwenen…
Zelf wilde ik liever t op wilskracht doen en ben ik er niet meer over begonnen.
Maarja…

De verlenging gaan ze nu niet toezeggen maar er zal wel plek zijn mocht het nodig zijn. Eerst kijken hoe het gaat.

Ik ga thuis een enorme puinzooi aantreffen en t is fijn om dan een beetje stabiel te zijn om dat aan te kunnen… Vrijdag is gewoon snel.

De familie was laaiend dat ik donderdag ook weer gedronken had terwijl ik vrijdag zou worden opgenomen. Toch is dat wat ze aanraden hier ter voorkoming van insult. En ik had donderdag zo’n onttrekking dat het ook een soort van bewuste beslissing was om te blijven drinken tot de opname. Voor een buitenstaander lastig. Vanmorgen even besproken met de psycholoog.
Na een paar uur blies ik afgelopen vrijdag 0. Toen heb ik de hele dag rondjes gelopen in de gang ondanks een mega hoeveelheid diazepam. Gigantisch trillen.
Natuurlijk verschrikkelijk hoe bont ik het gemaakt heb, maar die donderdag is goed dat ik niet zelf thuis gestopt ben.
Dat adviseren ze hier met klem.

De hele groep gaat opeens weg, gepland of ongepland. Best raar.

Ik volg nu braaf alle lessen. Bij de benzo afbouw hield ik het niet vol in dat lokaal maar nu lukt het gelukkig wel.

Alinde

Badass junkie
Ik heb alles meegedaan incl meeting. In de benzo afkick lukte dat echt niet.

Had nu een les over slapen. Vorige maand was er een filmpje met een vrouw en ik kon die stem niet verdragen en ben de les uit gegaan. Nu zelfde filmpje maar geen enkel probleem.

Ik heb wel de hele dag mijn zonnebril op binnen, met toestemming. Die lampen daar kan ik niet tegen.

Alinde

Badass junkie
Kan ook nog deel uitmaken van je benzo ontwenning...
Goed dat je zit zegt trouwens. Het is echt iets heel raars. Een nacht heb ik aan dat nood-touwtje getrokken op de kamer want het was zo eng, Verpleging snapte uiteraard de paniek niet en zei, dat noemen we een droom.

Vannacht weer dat gevoel, kotsmisselijk ook, en ik droomde dat ik aan dat touw trok maar gelukkig niet gedaan.

Had de eerste nachten steeds een heel eng gevoel als ik even dreigde in slaap te vallen en durfde gewoon niet te slapen.

Zei ik eerder nog dat ik dat woord ‘hel’ niet van toepassing vond… misschien toch. Omdat het niet met een week of 2 bij trekt. Die slapeloosheid en dit soort gekke dingen.

Wel onwijs dankbaar voor deze mooie plek en lieve verpleging. Zoveel begrip, zo weinig verwijten.

Alinde

Badass junkie
Overigens zit ik nog steeds in fase 0 dat ik niet naar buiten mag. Dan zou t apart zijn als ik vrijdag helemaal met ontslag zou gaan.

Alinde

Badass junkie
Ik vind het nu niet zo moeilijk. Vorige keer vond ik het vreselijk ook al mocht ik al snel naar fase 1 toen. Dan is het nog heel beperkt en vaak had ik tijdens t uurtje ‘luchten’ net een doktersafspraak. Of ik viel net buiten alle groepjes en je mag niet alleen…. Maar toen hadden we een huiskamer waar het altijd druk wasdus dan wil je even weg soms.

Nu zit er vaak niemand in de kamer. En zo bont en blauw en van t padje af als ik binnen kwam, begrijp ik de voorzichtigheid. Gaat tussen mij en deze leiding erg soepel nu.

Nou, ik was naar de meeting. Hele dagprogramma gedaan en ook nog dit dus best netjes.
Ik had ‘mijn’ sponsor gezien dacht ik. Indrukwekkend verhaal, soort tegenpool van mijzelf, al heel lang clean. Alleen ik wist niet dat ze willen dat je sponsor van t zelfde geslacht zoekt dus die match gaat niet door. Want het was een man.

Verder fijne meeting.

Morgen kan ik een laptop lenen van iemand en wat dingen uitzoeken voor traject hierna. Ik kom er niet met 1 uurtje ambulant per week.
De dames op de groep leggen al heel snel de vinger op de zere plek met een aantal thema’s bij mij. Er is gewoon nog werk aan de winkel.

Ik kan dan ook ff dit topic weer doorlezen voor de tips.

Met name moet ik mijn verzekering op tijd veranderen want dsw is ruk voor verslavingszorg.

Oja CA heeft van alles te doen met de feestdagen. Vind t bijna sneu voor de niet-verslaafden dat zij dat allemaal niet hebben.

Ik heb een mega paarse achterkant van mijn been (had ik vrijdag al) en ik weet niet wat er gebeurd is. Dat is wel een geheugensteun dat het ECHT nooit meer zo ver mag komen.

Alinde

Badass junkie
Inderdaad.
Hebben ze je uitgelegd waarom ze je vrijdag willen ontslaan? Verzekeringsverhaal (ivm 2x opname bv)?
Er staat een week voor alcohol detox, standaard.
Maar ik vind het verhaal iets complexer omdat die benzo’s meespelen. Ze hebben veel diazepam moeten geven helaas want er was kans op insult.

En dat is wat ingewikkelder bij iemand die juist van de benzo’s af was…

Er was dus iemand die het verband zag tussen mijn insomnia van de vorige opname en de snelle terugval daarna. Dus ze weten dat de slaap belangrijk is nu.

Vandaag krijg ik geen benzo’s meer. En echt, die valium kwam zo mijn neus uit dat ik zelfs een paar keer heb gevraagd of het niet hoefde.

Overigens ben ik met ontzettend veel beleid gemonitord en behandeld. Elke 2 uur een onderzoekje. Altijd even vriendelijk.

Brakka Mang

Badass junkie
Nee we hadden het daar over. Je wilt ook geen kluizenaar worden maar gelukkig is hier een goed netwerk van fellows.

Valt mij zelf op hoe weinig ik met de groep bezig ben… de namen en wat ze hebben, ik vergeet het ook steeds.

Ik heb verlenging aangevraagd, wordt nu besproken.

Ik ben echt soort psychotisch geweest vorige week. Misschien was dat mijn ‘rock bottom’. Ik ga toch ook de Anta bus proberen. Had niet verwacht maar die supermarkten zijn te moeilijk met overal drank.
Boodschappen bestellen proberen. Als je de supermarkt echt lastig vindt is dat den optie. Ik herken het en velen met jou denk ik. Lang leve de vooruitgang 🙏

Alinde

Badass junkie
Boodschappen bestellen proberen. Als je de supermarkt echt lastig vindt is dat den optie. Ik herken het en velen met jou denk ik. Lang leve de vooruitgang 🙏
Dank je! Ik dacht ook nog aan (daarnaast) iets van hello Fresh ofzo. Want ik houd wel van koken maar na mijn ronde supermarkt heb ik geen energie meer. Ik vind dat zo’n gezoek en gedoe. En die lampen, bah.

Brakka Mang

Badass junkie
Niet alles. Veel klinieken waar je langere tijd heen kunt worden niet altijd vergoed. Behandeling, niet detox.

Of sterker nog, dsw vergoedt soms dingen niet die wel zouden moeten.
Meeste verzekeringen vergoeden alles wel en anders is het de tijd van het jaar om over te stappen naar een verzekeraar die niet zo moeilijk doet. Al is het in grote lijnen gelijk. Castle Craig kon je altijd langere tijd opgenomen worden bijvoorbeeld, maar das wel buitenland. Ligt ook aan de kliniek dus. Die schieten tegenwoordig ook als paddenstoelen uit de grond omdat het lekker verdienen is.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Meeste verzekeringen vergoeden alles wel en anders is het de tijd van het jaar om over te stappen naar een verzekeraar die niet zo moeilijk doet. Al is het in grote lijnen gelijk. Castle Craig kon je altijd langere tijd opgenomen worden bijvoorbeeld, maar das wel buitenland. Ligt ook aan de kliniek dus. Die schieten tegenwoordig ook als paddenstoelen uit de grond omdat het lekker verdienen is.

Vila Ramadas doet ook nog wel langere opnames van drie maanden bijvoorbeeld. Ook buitenland, zit in Portugal.

Maar al die buitenlandse klinieken zijn niet dom. Het hoofdkantoor zit in Nederland, de factuur komt dus uit Nederland. En dan is het 'binnenlandse zorg'.

@Alinde heb je eigenlijk eerder al eens een behandeling gehad gericht op verslaving?
Een detox is goed om gecontroleerd van een middel af te komen. Maar vaak wordt er maar zeer beperkt behandeld. In een behandeltraject zou je nog intensief aan jezelf kunnen werken. En dan is zelfs eventueel een safe-house daarna nog een optie.

Alinde

Badass junkie
27 dec.

officieel stond het nog op as vrijdag en wist ik nog niks zeker. Ik werd er best emotioneel van, kerst in de kliniek. Maar wil het wel graag.

Alinde

Badass junkie
Vaak als iemand je ergens op wijst, kom je met een ogenschijnlijk relevant verhaal over een situatie dicht bij je maar niet daadwerkelijk over jezelf dat je volgens mij (ik denk onbewust) gebruikt om de aandacht weg te kaatsen van jezelf en de confrontatie met de suggestie zo uit de weg te gaan.
Ik durfde eindelijk de spoiler te lezen maar dit is toch heel aardig 🙂

Jullie wijzen me hier terecht op. Ik heb tijd nu, ruimte, een clean lijf. Kan gaan leren.

Uit de familiesituatie stappen is ook goed.

En ik heb een heel topic vol wijze woorden die ik kan teruglezen en dan misschien wat rustiger.

Hoewel ik bont en blauw binnen kwam, sta ik er wel beter in deze opname. Geen wrijving met de staf. Niet bezig een plek in de groep te bevechten. Maak me niet druk over de corvee en zo pik ik wel meer de essentie op.

Ik heb last van mijn pols, morgen kan ik hopelijk op de laptop terug komen op wat vragen.

En misschien kan ik in t weekend een (vrouwelijke) sponsor vragen. Ik wil haar wel zien, niet alleen een nummer. Het gaat wel ca worden want die heeft zoveel meer meetings hier.

Kordie

DF-koning
27 dec.

officieel stond het nog op as vrijdag en wist ik nog niks zeker. Ik werd er best emotioneel van, kerst in de kliniek. Maar wil het wel graag.

Fijn dat je nog een weekje extra krijgt.
Zal niet fijn zijn om met deze dagen in de kliniek te zitten. Maar zie het als bescherming voor die wijnflessen

Alinde

Badass junkie
Dank je wel.

De wijnflessen kunnen echt niet meer want de eerste antabus is binnen.

To be honest vind ik het wel fijn. Die gekte van bijna-kerst buiten, dat zou ik heel lastig hebben gevonden net na mijn ontslag. En kerst ook.

Ik zal (nuchter) nog wel welkom zijn op kerstdiner bij de familie en je kunt er wel verlof voor aanvragen. Maar er is nu zoveel gebeurd, zoveel gezegd, ik denk dat het even te vroeg komt.

Als ik uit mijn oude rol wil komen, kost dat tijd. En dan bedoel ik niet alleen die van hulpbehoevende verslaafde maar ook een rol die ik van kinds af aan had.

Het was geen fraaie week maar altijd modelfamilie willen zijn dat kan ik niet meer. Ik ben geen modeldochter ik ben een alcoholist.
(wel een cleane met antabus)

Dit gaat tijd kosten en ik denk dat ik kerst in de kliniek blijf. Ik kan evt met iemand mee naar de kerk.

Ik sliep nog op de crisiskamer maar ben verhuisd. Nu een normale kamer, had net de eerste antabus op en toen nieuwe kamer. Werd beetje slap van de antabus maar ook een soort vredig. Ik heb een keus gemaakt, die voor het leven.

Iemand hier zit nog in benzo afbouw en ik zie best dingen van mezelf paar weken terug. Vooral aan tafel, dat zij zo graag wil dat iedereen opschiet met eten vanwege die prikkels. Ik kon dat rammelende bestek enzo niet hebben maar een ander hoort het niet eens.

Vannacht zonder pammen redelijk geslapen dus nu minder bang. (Ik had weer kort benzo’s ter voorkoming van insult).

De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen.

HappyMind

Badass junkie
Dank jullie wel!!!

Dat is het lastigste want ze bedoelen het zo goed en ik zit zo klem.

Hoop dat jullie mij ook hierin scherp willen houden.
De fysieke afstand tot je familie lijkt mij een goede eerste stap. Inzien dat je veel meer rollen in het leven behelst dan alleen dochter zijn van de modelfamilie zoals je het zelf zegt.

Kordie

DF-koning
De familie komt later, ik moet ontdekken wie ik ben zonder hen

Zéér goede stap. Je proberen te voegen in een rol model is nooit goed. Maar zeker niet als je gevoelig bent voor alcohol.
Voor je het weet moet je weer gaan metselen wat je niet wilt, of krijg je onbegrip ... en mag je weer dealen met cravings (of erger).
Respect en complimenten dus voor deze keuze.

ik ben een alcoholist.

Ook goed dat je dit uitspreekt en in ziet.
Het is niet iets om je voor te schamen. Het hoort bij jou. En je gaat een weg vinden om hiermee om te gaan.

Alinde

Badass junkie
De fysieke afstand tot je familie lijkt mij een goede eerste stap. Inzien dat je veel meer rollen in het leven behelst dan alleen dochter zijn van de modelfamilie zoals je het zelf zegt.
En ik ben best leuk hoor, haha. Bijv hier zondag met een groep bijeengeraapt zoodje van halve criminelen en zweef-figuren en ik had zo’n leuke avond. Dat ben ik oooook. Maar als steeds de fam op 1 staat dan verschrompel ik.

Maar we gaan loonatic kijken nu.,

Alinde

Badass junkie
Zéér goede stap. Je proberen te voegen in een rol model is nooit goed. Maar zeker niet als je gevoelig bent voor alcohol.
Voor je het weet moet je weer gaan metselen wat je niet wilt, of krijg je onbegrip ... en mag je weer dealen met cravings (of erger).
Respect en complimenten dus voor deze keuze.

Ook goed dat je dit uitspreekt en in ziet.
Het is niet iets om je voor te schamen. Het hoort bij jou. En je gaat een weg vinden om hiermee om te gaan.
Dank je het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.

Altijd toch het gevoel gehad dat huisje boompje beestje ‘hoort’. Ik mag het loslaten…

Alinde

Badass junkie
Dank je 🙏🏻

Ik wil heel graag aan de mensen van mijn vorige afdeling (leiding) kunnen laten zien dat het goed gaat, met kerst.
Ik vond het ook voor hun zo erg dat ik vrijdag zo binnenkwam…

Het zijn profs maar dit is nooit leuk. Mijn gezicht was flink gehavend door een val. Wonderbaarlijk goed hersteld.

Natuurlijk moet ik het voor mijzelf doen maar zij zijn een extra drive. Ik heb zoveel te danken aan ze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan