Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alinde

Badass junkie
Nu voel ik mij wel slecht. Er heerst ook Corona maar nachtdienst wil mij niet testen. Al die grote kerels zijn een dag flink ziek, op de afdeling.
De afbouw kan evt een dag op pauze.

Die kerel van de nachtdienst is niet zo snugger. Allemachtig wat een moeizaam gesprek.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb het gevoel dat je op het moment meer behoefte hebt aan je hart luchten dan aan een diep gesprek, maar het valt me op dat je de laatste paar dagen behoorlijk in je ergernis zit. Pas je op dat je daar niet teveel in wegzakt? Waarschijnlijk is het toch een soort ontwenningsverschijnsel waar je het beste van moet maken.

Alinde

Badass junkie
Goed dat je het zegt. We hadden een moeilijke groep maar er zijn mensen weggestuurd. Sfeer is nu veel beter.

Het is lastig. Je ‘mag’ niet op je kamer, de huiskamer is soms ook druk. Programma wijzigt vaak. Ik kan daar slecht tegen.

Je mag met 2 weg, aanvraag in drievoud en dan wijzigt de ander de plannen. Heb bijv nu maandverband nodig maar kan niet naar de winkel, zulke dingen.

Had het beter kunnen voorbereiden maarja. Heb ook te weinig kleding eigenlijk.

Verder dus momenteel een prettige groep. Zometeen een meeting, dat faciliteren ze wel. Dat heeft ook een duidelijke structuur, dat gaat vast beter. Ondanks alles zitten de pammen nu op een vijfde vergeleken met dag 1.
vandaar mijn pokkenhumeur haha.

Alinde

Badass junkie
Dank je wel!!

Ik waardeer jullie Posts heel erg, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Mijn corvee-maatje van deze week begrijpt het principe niet zo goed, hij is van een andere cultuur. Ik word best afgesnauwd, heb dit ook gemeld maar denk niet dat het opeens gaat veranderen. Gelukkig vanavond voor t laatst.
Hij doet dan bijv allemaal dingen die er niet bij horen en is boos als ik daarmee niet help.

Ik was vanmorgen bij een meeting. Mij was gevraagd de 12 stappen voor te lezen en ik probeerde hier niet al te emotioneel te worden.
Verder heb ik mijn cleantijd voor alcohol geteld. Ben uitgegaan dat voorgeschreven benzo’s nu niet meegerekend worden. Heb de 30 dagen sleutelhanger in ontvangst genomen en het deed me heel veel. Een persoon van de groep was er ook en het was fijn te weten dat 1 iemand ook weet waar ik doorheen ga. Qua leven op de afdeling.

Aan het einde brak ik helemaal. Na afloop. Iedereen naar huis, ik terug naar de eetzaal waar een paar mensen heel chagrijnig zijn. En het gaat nergens over vergeleken met een meeting. Ik moest huilen en zei dat ik naar buiten zou willen maar niet kan. Want eten staat klaar etc.

Het is raar dat je bij de meetings juist wel nrs uitwisselt en in de groep weer niet. Ik snap het maar dat is ook weer schakelen.

Ik heb iemand gezien die ik als sponsor wil vragen maar aan het einde was ik haar even uit het oog verloren. Ze komt vast vaker. Ze zoekt sponsees, dat had ze aangegeven.

Het leven in zo’n groep is lastig tijdens de onttrekking. Het personeelstekort is ook dagelijks voelbaar en ze verdienen stuk voor stuk een medaille.

Alinde

Badass junkie
Misschien kan ik een programma-vrije dag afspreken. Nu is het beleid een beetje dat je het wel probeert en als t niet gaat kun je je excuseren.
Maar eigenlijk gaat t standaard niet de laatste dagen. Al die mensen en gedoe, ik houd eigenlijk geen enkele les vol. Door de onttrekking.

En bijv als de leiding laat is of t programma omgooit kan ik daar ook niet tegen.

Heb het gevoel dat de leiding wel begrip heeft, dat het erbij hoort en dat ik veel medicatie heb en snelle afbouw. Volgens mij heb ik wel laten zien dat het geen onwil is en dat ik zoveel mogelijk mee draai.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb het gevoel dat je op het moment meer behoefte hebt aan je hart luchten dan aan een diep gesprek, maar het valt me op dat je de laatste paar dagen behoorlijk in je ergernis zit. Pas je op dat je daar niet teveel in wegzakt? Waarschijnlijk is het toch een soort ontwenningsverschijnsel waar je het beste van moet maken.

Dit patroon valt me al een tijdje op bij @Alinde . Spuien van waar je mee zit, dan volgt er advies, daar dank je wel voor zeggen, zeggen dat je moe bent nu, en er dan ogenschijnlijk helemaal niets mee doen (ook niet als de vermoeidheid weg is) en weer op de draaimolen springen waar je al een tijd op zit om hetzelfde rondje nog een keer te doen, en een paar dagen laten weer min of meer hetzelfde verhaal, gevolgd door wat andere suggesties, en zo kabbelt het voort en glip je overal tussendoor maar kom je nauwelijk vooruit.

Je hart luchten is belangrijk en dat doe je ook vaak en goed, maar als je de suggesties niet gaat doen dan mis je wel de helft. Waar je denk ik veel winst uit kunt halen is om te gaan oefenen met dingen doen waar je geen in hebt. Als je moe bent toch meer doen dan je denkt dat je aan kunt. Je zult merken dat er meer uit kan komen dan je denkt, en je traint je hoofd om niet toe te geven aan de impulsen. Vooral dat laatste - want als een verslaafd hoofd altijd zijn zin krijgt dan eindigt het natuurlijk weer in zin krijgen in destructief gedrag en daar uit gewoonte aan toegeven.

Zoek de balans met het bezig zijn met het programma, maar houd ook in je achterhoofd dat je overal van kunt leren en anderen ook van jou, ongeacht hoe het gaat. Binnen de 12-stappen programma's leren we van de ervaring van elkaar, dus als iemand deelt hoe hij zij ergens mee om heeft leren gaan en dat is van toepassing op jou, ga dat dan ook een kans geven door het te doen zonder te veel bezig te gaan met het hoe en wat ervan. Je merkt vanzelf of het voor jou ook werkt of niet, maar probeer het.

Ik weet niet of de timing van dit bericht helemaal juist is, want je zit nou eenmaal in een rotperiode met Benzo afbouw, maar neem het alsjeblieft ter harte, ga kleine dingen oppakken en ervaar hoe het is om veranderingen in jezelf in gang te zetten en hoeveel je kunt bereiken door te doen.

Zo is het denk ik wel lang genoeg. Als je jezelf meer leert accepteren en vertrouwen (en dat niet laat afhangen van wat een ander vindt, of - erger nog - wat je denkt dat een ander er van vindt) kun je zo onwijs ver komen.

😘

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Ik snap jullie wel. Maar ik vind ‘nauwelijks vooruit’ wel een vreemde samenvatting. Ik zit na 7 maanden wachttijd in een detox en zit na 9 dagen op 1/5 van de begindosering diazepam.

Alinde

Badass junkie
Ik ervaar zeker steun en advies. De timing is inderdaad niet ideaal en ik zal later goed terug lezen.

De wachttijd is echt te lang geweest, bij anderen hier is het veel sneller gegaan op 1 of andere manier.

En dat was niet mijn beste periode. Maar geloof me dat ik me enorm gesteund voel hier en in het bijzonder door jou Dupont. Je komt over alsof je van ver gekomen bent en nu in het reine bent met jezelf en anderen kunt steunen.

Vanmorgen liep ik naar de meeting samen met een afdelingsgenoot. Zo eentje waarvan je denkt dat hij het gaat redden. Hij kent er al veel mensen en ik vond het best leuk dat ik er ook al mensen kende. (Van de vrouwenmeeting). Door support van jullie ben ik daar op af gestapt. En als de vrouw die ik op het oog heb, er volgende week weer is, stap ik op haar af voor sponsor.

Hier op de afdeling zien ze zeker groei maar dat is vanaf een scherm wat lastiger. Ik ben zoveel slanker, gezonder dan een jaar geleden. Vanmorgen hoorde ik vogels, dat heb ik zo lang niet gehoord of ervaren.

Ik kan kijken of ik even achter de laptop kan van de week om wat aandachtiger te reageren. Iedereen steekt er tijd in en geloof me dat het echt geen verloren tijd is… ik ben echt aan het werk. Ik zal ook wat dingen terug lezen want door de maanden heen is er zo veel geschreven.

Dus ik zit nu op 5 mg diazepam… en ben ook nog ongesteld… en toch waardeer ik jullie echt heel erg ook al lijkt het soms niet zo.

Ik zie hier helaas ook voorbeelden hoe het niet moet (in de kliniek) en op forum aantal mensen die ik als voorbeeld kan zien.

Sorry als het anders is over gekomen.

_shikantaza

Badass junkie
Ik snap jullie wel. Maar ik vind ‘nauwelijks vooruit’ wel een vreemde samenvatting. Ik zit na 7 maanden wachttijd in een detox en zit na 9 dagen op 1/5 van de begindosering diazepam.
Nee Alinde, je zit al een hele tijd in de beschreven cirkel vast. Hoe heb jij de lange wachttijd benut, waar je vooruitgang mee hebt bewerktstelligd?

"Ik moest zo lang wachten" komt op mij over als slachtofferrol hoor. Een excuus om niet in actie te hoeven komen. Dat laatste is denk ik een thema.

Maar misschien zie ik het verkeerd hoor :)

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Goed dat je het zegt. We hadden een moeilijke groep maar er zijn mensen weggestuurd. Sfeer is nu veel beter.

Het is lastig. Je ‘mag’ niet op je kamer, de huiskamer is soms ook druk. Programma wijzigt vaak. Ik kan daar slecht tegen.

Je mag met 2 weg, aanvraag in drievoud en dan wijzigt de ander de plannen. Heb bijv nu maandverband nodig maar kan niet naar de winkel, zulke dingen.

Had het beter kunnen voorbereiden maarja. Heb ook te weinig kleding eigenlijk.

Verder dus momenteel een prettige groep. Zometeen een meeting, dat faciliteren ze wel. Dat heeft ook een duidelijke structuur, dat gaat vast beter. Ondanks alles zitten de pammen nu op een vijfde vergeleken met dag 1.
vandaar mijn pokkenhumeur haha.
Je zit nu al op een vijfde vergeleken met dag één? Dat gaat veel te snel, Alinde!

Ik zou echt langzamer afbouwen en het laatste stukje desnoods thuis doen. Je wilt niet net zoals mij en andere forumleden PAWS oplopen..

Manu76

Badass junkie
Ik heb mijn spullen wel klaar staan zodat ik evt elk moment weg kan. Ik denk niet dat ik weg ga maar ik moet het idee hebben dat het kan. Dit is niet te doen.
Ik denk dat je wel vooruitgang boekt, maar ik was even bang, dat je het niet uit hield en de kliniek uit was gerend om je toch weer te gaan verdoven.

Maar 5mg diazepam, ik geloof je wel, maar niet helemaal.. Heb je nog een andere pil ter vervanging erbij of ga je echt zo snel naar 0? Klinkt in ieder geval weer als super goede vooruitgang.

OtherShore

Badass junkie
Maar ik vind ‘nauwelijks vooruit’ wel een vreemde samenvatting.
Hahah, ik begrijp @dupont wel een beetje. Ik zie toch wel vaak dezelfde patronen voorbijkomen in je berichten, maar fundamentele verandering, vooral als er meerdere serieuze diagnoses in het spel zijn is vaak moeilijk en kost tijd. Dus alle begrip en de vooruitgang ten aanzien van je verslaving zie ik zeker.

De laatste dagen — en misschien ben ik niet de enige — krijg ik gewoon een beetje een onbehagelijk gevoel bij je berichten. Je bent net als altijd, maar mijn terugval spider-sense speelt een beetje op en zegt “Gevaar, gevaar!” (Sorry, belachelijk verwoord 😅 maar zoiets)

Er zitten wel heel veel negatieve gevoelens in je verhaal en veel ongezonde reacties op andere mensen — te veel nadruk op wat andere mensen verkeerd doen. Ik weet niet of ik het helemaal goed uitdruk, maar het neigt allemaal naar iets destructiefs. Zoiets kan de wil om te stoppen met gebruiken ombuigen, dus vandaar mijn (onze?) zorg en mijn waarschuwing al eerder.

Laatst bewerkt:

RnB_fan

Bewuste gebruiker
De beslissing is al gemaakt en de afbouw is al bijna volbracht, dus zaai je met deze opmerking op dit moment niet alleen maar twijfel en onrust?
Je kunt altijd een stap terug doen in de ontwenning. We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven. De ontwenning van Alinde gaat gewoon veel te snel, zelfs als je de reguliere (snelle) afbouwschema's aanhoudt, die huisartsen gebruiken.

OtherShore

Badass junkie
Ik begrijp wel waar je vandaan komt @RnB_fan en ik weet dat je het nodige afweet van dit onderwerp, maar er zitten grote individuele verschillen in hoe mensen reageren op een benzo afbouw. Sommige mensen moeten heel langzaam gaan en sommige mensen kunnen vrij snel. Ik ben zelf afgebouwd van 25 mg diazepam naar 0 in 6 dagen (elke dag 5 mg eraf). Dat is snel, maar het ging goed. Dus er zijn ook positieve verhalen.

Als iemand onder medische supervisie staat wordt er waarschijnlijk goed gekeken of de rebound- en ontwenningsverschijnselen behapbaar blijven. Dus ik heb er vertrouwen in. Toch een paar dagen langer op 5 mg blijven is vast een optie, maar niet altijd noodzakelijk. @Alinde kan ten alle tijden aan de bel trekken en dat zie ik haar ook wel doen 🙂

We zijn hier niet om elkaar te pamperen, maar om elkaar goede adviezen te geven.
Dit kan ik alleen maar onderstrepen natuurlijk.

Alinde

Badass junkie
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.

_shikantaza

Badass junkie
Thanks mensen.

Nogmaals ik waardeer alles heel erg. Ik heb twee mensen een berichtje gestuurd. Er is veel gebeurd op de afdeling en ik kan helaas dit niet op het topic melden omdat het over anderen gaat.

Alles bij elkaar zorgt het voor een incompleet plaatje. Uiteraard wordt alles besproken binnen de groep maar het is niet aan mij om er iets over te zeggen.

Heeft dus niets te maken met het forum zelf, ik heb wat slapeloze nachten (eigenlijk alle nachten) en het heeft geen zin om dingen te ventileren die ik niet kan benoemen. Is echt de privacy van de groepsgenoten.

Ik heb 24 uur begeleiding en ga naar meetings hier. We moeten er maar op vertrouwen dat het goed komt hier.

Niet om berichten te negeren of kop in het zand te steken. Ik ben echt bezig. Maar er is ontzettend veel gebeurd in de groep hier.
Hopelijk vind je snel meer rust. Je kunt altijd benoemen wat iets met je doet in zo’n groep, mits je het respectvol doet, en desnoods 1-op-1 met de verpleging.

Alinde

Badass junkie
Maandag had ik bij de leiding gemeld me niet fijn te voelen bij de ontstane situatie.
Al snel werd duidelijk dat ‘de ontstane situatie ‘ ook niet werd benoemd maar gemaskeerd met grappen.

de dagafsluiting daarna werd mijn thema in de groep gegooid en dat was heel heftig. Weglopende mensen, kapotte glazen. Sommigen waren blij dat ik de olifant in de kamer benoemde, anderen boos dat het alweer over hetzelfde ging en dat ik zoveel tijd vroeg.
de begeleiding zei dat ze al een paar dagen vonden dat er erg veel speelde in onze groep. ‘Dit ging niet over jou’ zei ze.

Het valt op dat we meer leiding hebben opeens, waarschijnlijk omdat er veel onuitgesproken irritaties zijn.

De een vindt dat ik een mooi karakter heb, de ander vindt dat ik altijd drama ben, een derde vindt dat ik een stoere sterke meid ben.
Ik denk dat iedereen vooral in de spiegel kijkt hier.

Een persoon houdt mij continu een spiegel voor en het is oké.

Gisteren zei hij: Dit is een afkickkliniek, dit is geen privékliniek.
I know maar ik vind de groep lastig.

Verder zou ik zeggen: het is een afkickkliniek, het is niet de hel.

Alinde

Badass junkie
En dan komt weer de kwetsbare vrouwen discussie, midden in de nacht.

Nou weet ik niet wat de definitie precies is. Maar ik denk dat ik het wel weet, ik heb gewerkt met de doelgroep.

En ze hoeven mij geen 6 x op kantoor te roepen en te ondervragen, ik ben geen kwetsbare vrouw.

Niet in die zin. Ik heb ook niemand beschuldigd. Het lijkt een soapserie hier.

Alinde

Badass junkie
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.

OtherShore

Badass junkie
Sterkte @Alinde

Dormicum is een benzodiazepine, toch? Bedoel je met ‘de medicatie bevriezen’ dat het plan om te stoppen met benzodiazepines nu van tafel is?

Je hoeft niet te antwoorden trouwens…

_shikantaza

Badass junkie
Heftig weekje. Ze vinden dat ik rand psychotische trekken vertoon. Vaak boos van tafel, laat wakker, vroeg weer op. Ik kan er niets aan doen mijn hele lijf staat op zijn kop.

ze wilden me vrijdag eigenlijk overplaatsen naar ggz maar er was geen arts om mij te zien dus ze gaan maandag weer kijken. Medicatie is ondertussen ‘bevroren ‘ .
Evt krijg ik dormicum of zyprexa erbij.

morgen is het volgens mij maandag. Ik probeer een update te geven. Al s ik evt wordt overgeplaatst mag ik volgens mij geen telefoon.

fijne zondag allemaal.
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.

Alinde

Badass junkie
Sterkte. Ik weet hoe kut het kan zijn om van de Benzo's af te komen. Mochten ze je er weer op zetten en je er ooit weer vanaf willen, regel dan dat de afbouw langzaam gaat (Ashton protocol).

@OtherShore ja, Dormicum = Midazolam.
Is op zich niet aan de orde. Ze mogen mij niet zomaar weer op nieuwe medicatie zetten. Althans dat zou een psychiater mogen maar die heeft Breijder niet in het weekend.

Ze overdrijven een beetje. Ik slaap wel weinig maar ook weer niet TE weinig. Straks verder met ambulante begeleiding met huisbezoeken.

Ben al 4 x naar meetings geweest. Sleutels worden zwaaar 😉

Alinde

Badass junkie
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.

Alinde

Badass junkie
Het is erg onwerkelijk allemaal. Soms vraag ik mj zelf ook af of ik nog normaal denk.

Afgelopen week Wilders die de verkiezingen won. En tegelijk veel extreem rechtse mensen hier (of Nouja bovengemiddeld) waardoor dat anders beleefd wordt. Ik wist toen niet of het waar was.

Vandaag met mijn familie naar horeca geweest. Ik kwam uit de kou in de warmte, overal prikkels en de drankvoorraad recht in mijn vizier. En dan vragen of ik een tweede drankje wilde. Ik zei nee, en toen zeiden zij: okee wij wel.
Toen kreeg ik error. Dat heb ik vaker. Misschien ook geen ramp. Op de afdeling wennen ze er aan; soms ben ik opeens van tafel.

_shikantaza

Badass junkie
Ach gos er zit hier iemand die door alle regeltjes al weken niet naar de kapper kan. Geen scharen op de afdeling, geen bezoek op de kamer, geen rotzooi in de hal.

Het is lullig maar ik moet zo lachen om die dingen, zijn kapsel ziet er niet uit. En hij is heel ijdel.

Gekkigheid allemaal. Maar we lachen ook veel.
Ik vind dit echt hilarisch. En therapeutisch voor hem 😄.

Alinde

Badass junkie
Ik mag het hopen. Haha.

Ik voel al een soort frustratie dat ik mijn benen niet kan scheren. Is misschien wel het eerste dat ik wil doen als ik thuis kom. Ben nu wel beetje dingen aan het plannen. Misschien ook 1 dag thuis en dan dingen laten bezorgen qua witgoed etc. Heb veel kringloop spul dat bijna niet meer schoon te krijgen is. Ik raak hier gewend aan nette (werkende) spullen. En heb op zich budget nu om eea te vervangen.

Tenminste als ik niet naar ggz instelling hoef. Ze zijn bezorgd enzo, maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding.
Ik heb bijv bij eten liever iemand naast me die een toren bouwt van 4 boterhammen en 16 soorten beleg, die dat smakkend opeet, dan zo’n leiding die niets eet, niets zegt, en observeert.

verder vanmiddag naar de rivier was wel even lekker. Helaas wel met regen.

Manu76

Badass junkie
maar zien niet dat ik juist overprikkeld raak van de leiding
Klopt ook niet volgens mij, je gedachte. Je raakt overprikkeld deze dagen en als je dan telkens anderen de schuld geeft, kun je wel eens zware tijden tegemoet gaan. Het gaat ook een tijd duren voordat je minder in de achtbaan zit denk ik.

Alinde

Badass junkie
Ik weet het niet, ben niet gewend zoveel uren per dag onder de mensen te zijn.

Het gaat met de groep goed nu. Het personeel waar ik moeite mee heb, daar hebben anderen ook moeite mee. Sommigen zijn duidelijk toe aan pensioen.

Alinde

Badass junkie
Instinctief zou ik veel meer tijd alleen willen doorbrengen. Ben van 7 uur (of vroeger) tot 22.30 onder de mensen. Dus ben al best tevreden dat dat lukt.

Bij de familie is het lastig om standvastig te blijven. Ze zijn het tegenovergestelde van afspraak is afspraak. Hoe zeg je dat. Zijn ook gewend dat ik me wel schik, omdat dat altijd zo was denk ik.

Hier leven we met stipte tijden en afspraken en niet bijv ‘ik moet even kijken hoe het loopt met de kinderen’. Leermomenten.

Alinde

Badass junkie
klaarwakker, ik heb denk ik 6 uurtjes geslapen. Gelukkig niet de behoefte naar de winkel te gaan bij openingstijd.

Zouook niet meevallen want ik kan niet bij mijn fiets. Ene leiding zou hem binnen zetten, andere leiding weet van niets pfff.

vandaag wil ik de afbouw poli bellen hoe dat nu verder gaat. Ik zou een zelfhelp groep krijgen maar deze ging niet door. Ik heb het gevoel dat ik alles alleen moet doen, alles zelf uitzoeken.

Of ik bouw verder af met een schema van internet.

Nog twee nachtjes. Slapen. Wie wakker ligt krijgt niets vergoedt.

Alinde

Badass junkie
Mijn problemen zijn nu voornamelijk van huishoudelijke aard. We mogen geen wasmiddel kopen maar het is hier ook op. Ik loop in kleding met vlekken.

sommigen wassen de kleding uit onder de douche. Maar come on, we zijn geen camping. Ik kan het zo nog even proberen met wat afwasmiddel op de vlekken.

dat mag weer vanaf 7 uur vlg mij. Douchen ook.

_shikantaza

Badass junkie
Mijn problemen zijn nu voornamelijk van huishoudelijke aard. We mogen geen wasmiddel kopen maar het is hier ook op. Ik loop in kleding met vlekken.

sommigen wassen de kleding uit onder de douche. Maar come on, we zijn geen camping. Ik kan het zo nog even proberen met wat afwasmiddel op de vlekken.

dat mag weer vanaf 7 uur vlg mij. Douchen ook.
Als ik in mijn behandeling kieskeurig werd gevonden noemden ze mij een prinsesje 👸.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan