Trippen met wiet op?

yxes

Bewuste gebruiker
Hey,

Gisteren samen met een maat wat wiet in een pijpje gedaan (geen tabak) en even flink lopen lurken. Voelde niet zoveel gingen weer naar binnen beetje stoned, verder geen zware effecten. Ik ga boven op bed zitten en ben me toch ineens een partij gaar.

- voelde alsof ik pulseerde (ging er over nadenken dat het mss m'n hartslag was en werd er een beetje para van)
- lichte closed eye visuals
- beetje visuele ruis met ogen open (niet genoeg om het OYV's te noemen)
- Echt een paddo/truffel manier van nadenken, heel heel heel diep ingaan op dingen net op het randje van paranoide tot bad gaan en mezelf dan weer terug halen.
- Ben denk ik van half 3 tot half 10 's avonds stoned geweest.
- hele tijd mezelf afvragen of ik het fijn vond of niet. Linkte het een beetje met het gevoel van toen ik met truffels een keer bad ging (dit was heel veel minder) en een keer toen ik wappie was na xtc (was week uit met m'n vriendin) dus dat viel toen ook niet zo lekker.

- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P

edit: Ik was op een gegeven moment ook in een tussenfase van slapen en wakker zijn (weet niet of het lucid dreaming was). Werd in ieder geval wel wakker van het gevoel dat je valt en dan schoppen met je been (sleep twitch).

iemand iets soortgelijks een keer meegemaakt?
 

yxes

Bewuste gebruiker
Tomaat zei:
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.

Dat heb ik inderdaad aan de lijven ondervonden :P weet nog steeds niet of ik het heel fijn vind, het was niet wat ik zoek als ik wiet gebruik dus denk het niet. Maat van mij had een keer een badtrip op wiet, wat ik nu wel voor kan stellen. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen.
 

joories

Newbie
Ik heb dit vaak als ik wiet puur rook. Ik vind dit een zeer fijne manier van wiet ervaren. Als je gewoon stoned ben hebt je er niets aan, het brengt je tot nergens.
Deze manier van wiet ervaren verlegt je gedachte grens. Maar niet iedereen zal dit als prettig ervaren. Op deze manier een bad trip met wiet is ook niet eens altijd zo verkeerd. Het voelt wel naar maar de slechte dingen horen ook bij het leven en het helpt mij wel op een bepaalde manier.
 

yxes

Bewuste gebruiker
joories zei:
Ik heb dit vaak als ik wiet puur rook. Ik vind dit een zeer fijne manier van wiet ervaren. Als je gewoon stoned ben hebt je er niets aan, het brengt je tot nergens.
Deze manier van wiet ervaren verlegt je gedachte grens. Maar niet iedereen zal dit als prettig ervaren. Op deze manier een bad trip met wiet is ook niet eens altijd zo verkeerd. Het voelt wel naar maar de slechte dingen horen ook bij het leven en het helpt mij wel op een bepaalde manier.

hmm ja, ik heb al wel badtrip op truffels gehad, achteraf als zeer positief ervaren en zeker ook meegenomen tijdens het niet zo fijne stuk van deze trip. Maar het voelde niet alsof ik er heel veel uit kon halen, ik miste de eureca momentjes. Wat ik me nu ineens ook herinner is dat ik iets snapte, en zoiets had van oke nu kan ik het weer laten gaan, zodat ik het na mijn trip weer kan overdenken. Weet echter niet meer waarover het ging :P probeerde dat op dat moment wel te onthouden maar lukte me niet echt. Wiet puur is het toch niet voor mij denk ik dan :P
 

Tomaat

Bewuste gebruiker
yxes zei:
Tomaat zei:
yxes zei:
- Conclussie alle drugservaringen zijn ononsmakelijk met elkaar verbonden

Juiste conclusie, maar een nog betere: Wiet is en blijft een licht tripmiddel.

Dat heb ik inderdaad aan de lijven ondervonden :P weet nog steeds niet of ik het heel fijn vind, het was niet wat ik zoek als ik wiet gebruik dus denk het niet. Maat van mij had een keer een badtrip op wiet, wat ik nu wel voor kan stellen. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen.

Ik vind persoonlijk dat het volledig van de situatie afhangt of het aangenaam is of niet. Body stoned of mental high, het is een eeuwige discussie, maar ik vind het allebei prettig in de juiste situatie. Akkoord, als je het niet ziet aankomen kan het wel raar zijn, maar als de situatie beheersbaar is (meestal wel) dan valt het allemaal goed mee.
 

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Tomaat zei:
Ik vind persoonlijk dat het volledig van de situatie afhangt of het aangenaam is of niet. Body stoned of mental high, het is een eeuwige discussie, maar ik vind het allebei prettig in de juiste situatie. Akkoord, als je het niet ziet aankomen kan het wel raar zijn, maar als de situatie beheersbaar is (meestal wel) dan valt het allemaal goed mee.

Soms heb ik ook gewoon geen zin om zo diep na te denken maar om gewoon lekker stoned te zijn :)

En trouwens, tomaatman, ben je misgelopen op Anoebis he... :( :(
 

Frank123

Wijs gebruiker
Ikzelf heb nog nooit last gehad van een lichte trip . Hoe stimuleer ik dit dan ? welke wiet heb je gerookt , en wat er aan vooraf gegeten/gedronken.
 

Lavalamp

Bewuste gebruiker
SchilDpadDo zei:
Ikzelf heb nog nooit last gehad van een lichte trip . Hoe stimuleer ik dit dan ? welke wiet heb je gerookt , en wat er aan vooraf gegeten/gedronken.

Denk dat het belange niet bij iedereen voorvalt hoor..... Je bent er wat gevoeliger aan of niet want het maakt echt niet uit of ik Haze of autoflower rook.... Stoned is visuals :)

Komt waarschijnlijk door af en toe te trippen ook.
 

Tomaat

Bewuste gebruiker
Lavalamp zei:
En trouwens, tomaatman, ben je misgelopen op Anoebis he... :( :(

Idd, ik heb nu en dan rondgekeken, maar ik zag niemand die op je beschrijving leek. Alhoewel, ik heb het aan 1 iemand gevraagd of hij toevallig lavalamp was, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik ben het dan maar wat kalmer aan gaan doen met zoeken :grin:
Was wel een vet feestje he :stoned:

OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...
 

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Lavalamp zei:
Je bent er wat gevoeliger aan of niet want het maakt echt niet uit of ik Haze of autoflower rook.... Stoned is visuals :)

Komt waarschijnlijk door af en toe te trippen ook.

De wiet soort maakt zeker wel uit.
In mijn ogen is dat zelfs een van de belangrijkste aspecten om te trippen op wiet.
Wanneer je het wat gewent bent, kun je het ''oproepen'' terwijl je onder invloed van welke wiet dan ook bent. Echter, toen ik nog ''oefende'' met het trippen op wiet, viel mij op dat vooral sativa rijke soortjes mij makkelijker in de trip zogen.

Manier van gebruik ( zonder tabak!) en set en setting zijn ook erg belangrijk uiteraard.

Tomaat zei:
OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...

Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.
 

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
Tomaat zei:
OT: Ik denk niet dat dat 'op te roepen' valt. Gewoon combinatie van soort wiet (amnesia bv), set en setting en een schepje toeval...

Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.

Juistem :hearteyes:

yxes zei:
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P

Over open deuren gesproken :tearsofjoy:
 

Tomaat

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Ik kan het oproepen. Als ik wil trippen op wiet doe ik dat, wil ik alleen stoned zijn... Dan chill ik hem gewoon.
Verder heb je wel gelijk met de ''voorwaarden''.

Lucky you :grin: :stoned:
 

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, in mijn ogen kan iedereen het.
Ik zou niet kunnen uitleggen hoe je het moet doen.
Het is net zo iets als met je ogen bewegen, het is lastig uit te leggen maar je kunt het of je kunt het niet. ( Of is dat nou een of andere stoner vergelijking Klaas?)
 

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat is wel erg appart.
Ik kan het ook alleen bij puur roken, een niet pure joint of sigaret ''verpest'' het meteen.
Zou ik dus willen stoppen met trippen, dan neem ik 1 hijsje van een sigaret en ik ben weer redelijk terug op aarde:)
Maar meestal kan ik op eigen benen wel terug.
 

yxes

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
yxes zei:
- Nadenken loopt alles puur door connecties met elkaar te leggen dus oorzaak -> gevolg (verbanden)
- Dat de meest complexe gedachtes dus heel veel fouten kunnen bevatten, omdat er zoveel verbanden in zitten?
- Dat je met wiet moeilijk verbanden kan leggen :P

Over open deuren gesproken :tearsofjoy:

Ik snap wat je bedoeld :P maar zovan dat is met de meeste dingen die je ontdekt met trippen, ze zijn zo logisch maar je bent er niet bewust mee bezig. En dit werd zo in me gedrukt, plus dat de gedachtes veel complexer waren maar niet terug zijn te halen na je trip. Ik ging toen nog veel verder en dieper, alleen besefte me een soort van hoe dieper ik ga, hoe minder de kans is dat het klopt ofzo. Dit was ergens weer vrij frustrerend, omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo. Had toen ook niet veel zin meer om na te denken omdat ik het toch nutteloos vond en me tot nergens bracht.
 

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
yxes zei:
omdat ik me eigenlijk besefte dat ik nergens iets van snap ofzo.

Dat geld ook een beetje voor jou berichtjes.
Probeer wat beter leesbare zinnen te typen, met wat meer interpuncties en

allinea's :P

Ik begrijp je wel, vind het zelfs vrij herkenbaar!
Vooral dat stukje waarin je beseft dat hoe verder je gaat hoe meer het op dat moment klopt, maar hoe groter de kans is dat het in ''reallife'' niet klopt.
 

yxes

Bewuste gebruiker
Juist, inderdaad je hebt gelijk m'n schrijfstijl is nogal warrig :flushed: . Maar was gistere te lui om het te verbeteren. Ik had zoiets van: "als ze vragen heb hoor ik het wel :rolleyes: "

Verder ja inderdaad dat gevoel, maar wist het toen ook niet helemaal te plaatsen.
 

Kontrast

Newbie
Wanneer ik wiet vaporize, ofwel verdamp kan ik ook flink trippen!! Dat is dan met name wanneer ik weinig heb gegeten en/of geslapen en dan 2 of 3 bowls (hoe noem je dat in het NL?) verdamp voordat ik ga slapen. Daarna poets ik meestal mijn tanden en tegen de tijd dat ik in bed lig.. my head becomes a hostage :openmouth: Ik zie dan in enorm snel tempo alles wat er onbewust in mijn hoofd zat opgeslagen voorbij vliegen en dan alles tegelijk, door elkaar en vaak slaat het helemaal nergens op. Kan me van laatst bijv. herinneren dat ik een maat van me cartoonachtig zag en hij had yoghurt in zijn ogen :confused: Ik kan het niet beter beschrijven dan dat wat je beleeft als je je bewust bent van het feit dat je droomt.
 

duimpje

Belezen gebruiker
Als ik lekker stoned ben kan ik patroontjes in dingen zien.
Als ik echt goed stoned ben en in bed lig terwijl ik me op mijn gedachten concentreer dan heb ik het idee mijn onderbewuste wat te begrijpen. Ik begrijp dan beter hoe mijn gedachten tot stad komen.
Een film stoned kijken voelt ook als een trip soms, ik denk dan veel meer door in plaats van passief te kijken en details vallen meer op.

Dit is veel sterker geworden sinds ik getript heb op truffels en 2c-b. Soms kan ik nu ook geheel nuchter me net voelen als ik trip als ik dit probeer te stimuleren.
 

spacelord

Wijs gebruiker
Van wiet heb ik wel soms dikke CEV. Open eye alleen soms de muur die even lijkt te golven uit mijn ooghoek. Het is dan ook een psychedelica :smoke:
 

Chris Pontius

Badass junkie
Ik heb dit eigenlijk altijd als ik ga blowen. Ik rook mezelf (puur) altijd helemaal scheel, ga dan op bed liggen trippen en na een uurtje of 2 val ik in slaap.
 

Dreuge

Badass junkie
ik heb door wiet 1 keer met open ogen knipperende balken en de helft van mn beeld zwartwit de andere helft in felle kleuren gezien :P
 

Octogonapus

Belezen gebruiker
af en toe heb ik van die momenten dat ik ipv gewoon wat blow, heel veel ga blowe :grin:

en dan bedoel ik dus puur en meerdere, dan lijkt het wel alsof ik over een drempel heen ga en dat ik totaal anders op de wiet reageer, en het ook heel anders ervaar. (eigenlijk ook vergelijkbaar met een lichte truffeltrip, alles interessant vinden en niet meer recht kunnen denken)
 

Wietje

Belezen gebruiker
Dat wiet een tiprmiddeltje is, is mij ook al lange tijd duidelijk.

Zoals OP, gaan de gedachten ver, en worden ze complex.
Wat zeker lijkt op een keer toen ik truffels had gegeten.
Die sleep twitch heb ik ook al vaak gehad, en de toestand tussen dromen en wakker is een speciale staat van bewustzijn imo.

Zoek maar eens Astral Projection op ^^

Enjoy the herbz!

Peace! :stoned:
 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Bij 1.5g - 2gram per persoon wiet eten ga je toch wel iets wat heel erg ver lijkt op trippen. Maar het komt lang niet in de buurt van echt trippen.
 

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik had afgelopen dinsdag een pure blunt op met 4 soortjes en 0,5 gram Caramello hasj met iemand anders. Ik had nog nooit zo iets sterk gerookt, het was ook constant hijsen en hoesten. Toen hij op was was ik wel lichtjes aan het trippen, maar zonder visuals.

 

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
lolnoob zei:
Lijkt me dat je dan ook enorm paranoia wordt. Doet me denken aan dit:

Nou niet echt, zolang je het onder controle kan houden. Het heeft zeker wel de potentie om paranoia sterk aan te wakkeren ( zeker dan bij 1.5gr+ oraal). Met zo'n dosis doet de high zeker niet onder voor harddrugs hoor, als 'onervaren' gebruiker zou ik echt veel minder doen. rond de 2gr/pp was echt op het randje, misschien zelfs iets te hard
 

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
2 gram pp is, mits je het goed bereid, zelfs voor ervaren gebruikers veel te veel.
Beginner zou ik altijd 0,1-0,5 aanraadden. Heb zelf 1 keer een gram verwerkt in wat muffins, en dat was voor mij toch veel te hard. Psychologisch dan...
 
Bovenaan