waarom drinken mensen alcohol

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
waarom drinken toch zoveel mensen alcohol terwijl het nog schadelijker is dan de meeste drugs .
de overheid staat alcohol toe om de mensen sneller dood te laten gaan zodat ze zelf meer geld krijgen

zelfde geld voor roken iedereen lekker roken en de overheid maar lekker verdienen
adolf hitler had het verboden als hij zelf aan de macht was gekomen
maar de nederlandse overheid niet hoor die denken niet aan al die mensen die verslaaft zijn aaan de alcohol en zich erdoor in de shit helpen

waneer zal de maadschapij eindelijk roken en alcohol verbieden ?

Oom Klaas

Badass junkie
Omdat het fijn is, en verboden word het niet want de accijns weegt nog goed op tegen de gemaakte onkosten door alcohol gebruik.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
ja maar het is fout waarom verbied de overheid niet achol gebruik onder de 21
het in nu de dag niet normaal meer hoeveel jongeren er onder de 16 beginnen met drinken
de jeugd word erdoor verpest hersenschade en vroegtijdig stoppen met school

Frank123

Wijs gebruiker
Ik denk dat dat te kort door de bocht is,

In amerika is alcoholverslaving zoveel hoger omdat kinderen domweg niet weten wat ze doen, voorlichting word er dan ook niet meer gegeven enzo. Voorlichten is beter dan verbieden.

Zou mooier zijn als dit soort dingen verplichte kost word op school . En gewoon uitleg, niet alleen de slechte dingen maar het hele verhaal

Miepje91

Experimenterende gebruiker
ik denk dat wanneer je het verbied, het alleen maar erger word. want dat is ook volgens mij ook een beetje de reden dat jongeren onder de 16 drinken.
want het is oo zo stoer om voor je 16e helemaal straalbezopen te zijn (not)
en reken maar dat er onder de 16 heel wat mensen in het ziekenhuis belanden door drank.
dus wann je die leeftijd naar 21 zou brengen zou het geen moer uitmaken.
maar ot

mensen drinken omdezelfde reden als andere drugs gebruiken.
a, of voor de gezelligheid, b, of door probemen, of c, ze simpel weg niets beters te doen hebben.

Jowdy37

Belezen gebruiker
Miepje91 zei:
mensen drinken omdezelfde reden als andere drugs gebruiken.
a, of voor de gezelligheid, b, of door probemen, of c, ze simpel weg niets beters te doen hebben. [/i]

Ik denk dat je bij alcohol zeker ook nog de smaak kan toevoegen. En dan heb ik het vooral over bepaalde coctails, speciale biertjes, wijnen, likeuren, ... naja eigenlijk alles gewoon :tongueout:

En het sociale aspect natuurlijk...

Zelf drink ik eigenlijk alleen als ik er zin in heb -en dan heb ik het over de smaak, vooral van m'n duveltjes- en dan weet ik het goed te beperken; maar ik ben dan ook niet zo voor alcohol... (ik vind het best wel kut om dronken te zijn)

Miepje91

(ik vind het best wel kut om dronken te zijn)

het dronken zelf is wel te doen, maar de volgende dag..:(

en ind de smaak speelt bij drank bij bepaalde gebruikers zeker een rol.
enige jammere is dat dat lang niet bij iedereen zo is.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Roken en alcohol is sowieso iets heel anders. Roken is al schadelijk in kleine hoeveelheden. Alcohol is alleen schadelijk als je er niet verantwoordelijk mee omgaat.

In de goede hoeveelheden is het (vooral in gezelschap) erg leuk om te drinken en het is onzin om het te verbieden omdat sommigen er niet mee om kunnen gaan. Ik heb sowieso een bloedhekel aan een overheid die mij gaat vertellen wat ik wel of niet mag gebruiken. Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.

Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 18 jaar heb ik dan weer geen problemen mee.

Flameon

Badass junkie
Ik denk dat de overheid het niet kan maken om alles te verbieden, en gezien alcohol genoeg opbrengt en in die zin ook niet gevaarlijk is als je er goed mee omgaat, lijkt me dat ze het niet kunnen verbieden

Jowdy37

Belezen gebruiker
ImmortalTech zei:
Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.

Met een stomdronken kop valt iedereen al wel eens iemand lastig......................

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Greenlabs zei:
ImmortalTech zei:
Het is mijn lichaam en leven en zolang ik er niemand mee lastig val, moet ik ook niet lastig gevallen worden.

Met een stomdronken kop valt iedereen al wel eens iemand lastig......................

Als je er verantwoordelijk mee omgaat, dan word je ook niet stomdronken. Sowieso vind ik dat het andersom ook geldt. Zodra ik iemand lastig val, dan vind ik het terecht dat ik ook word lastig gevallen/beboet.

SchilDpadDo zei:
ImmortalTech zei:
Het verhogen van de leeftijdsgrens naar 18 jaar heb ik dan weer geen problemen mee.
Heb ik ook geen probleem mee , maar of dat werkelijk zoveel zou uithalen ?

Er zullen altijd wel mensen drinken die dat wettelijk niet mogen, maar als je de grens naar 18 jaar verhoogt dan zullen dit mensen van 16/17 jaar zijn ipv mensen van 14/15 jaar denk ik. Is toch een kleine verbetering.

Wacky

Badass junkie
Verbieden is geen oplossing. Net als het dat bij andere drugs niet is. Andere voorlichting wel.

Voorlichting het hele verhaal idd, en verteld door iemand waar jongeren naar luisteren, een 20er ofzo met persoonlijke ervaring, die de wereld van de jongeren begrijpt ipv een oude grijze gereformeerde docent waar ze toch dat soort dingen niet van aannemen.

Ik ben ook voor uitbreiding van het concept jongerencentrum om een grotere rol te spelen in het bereiken en opvoeden van de jongeren in de maatschappij. Daar kunnen de jongeren dan wel vrij zijn om te doen wat ze willen, maar kunnen jong volwassene vrijwilligers zorgen voor sociale controle. Met wat meer middelen zouden die vrijwilligers bijvoorbeeld een cursus kunnen krijgen om die taak doeltreffender uit te voeren en zich in het algemeen meer bewust te zijn van die taak.
En ook jongerencentra gericht op bepaalde doelgroepen zoals Marokkaanse hangjongeren.

Flameon

Badass junkie
Prima idee Wacky ..... ben ik het helemaal mee eens!
Als je jongeren iets verbied doen ze het juist wel is mijn (ook persoonlijke) ervaring

Frank123

Wijs gebruiker
Verbieden maakt het juist o zo interressant. Voorlichten zal absoluut beter helpen als verplichte schoolstof, ouders vergeten/willen dit toch om te doen.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Waarom drinken mensen alcohol?? Omdat het lekker is, je je er een euforisch gevoel van krijgt als je drinkt en het werkt ontremmend. Na 1 a 2 biertjes vind je het makkelijk om met andere mensen te gaan praten en zeker als het om het andere geslacht gaat (tenzij je homo bent :P ). Versieren dus :grin:

Purple haze

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Omdat het kan.

Nu je dit zegt moet ik gelijk aan de zomer van 2008 denken toen ik op mn terug reis van vakantie dronken studenten tegen kwam in de trein :grin: Een van hun zei, morgen ga ik weer keihard zuipen en weet je waarom? Omdat het kan :beer: :kots:

Sorry voor deze offtopic post

Flameon

Badass junkie
Purple haze zei:
Waarom drinken mensen alcohol?? Omdat het lekker is, je je er een euforisch gevoel van krijgt als je drinkt en het werkt ontremmend. Na 1 a 2 biertjes vind je het makkelijk om met andere mensen te gaan praten en zeker als het om het andere geslacht gaat (tenzij je homo bent :P ). Versieren dus :grin:

Als je het op die manier gebruikt is alcohol ook in de meeste gevallen geen gevaarlijk goedje.
Alcohol wordt pas linke soep als je het gaat gebruiken om problemen te vergeten, problemen weg te stoppen ... kortom om je beter te voelen. Als je dat doet dan draai je de verslavingscircel in

azgaza

Badass junkie
Hellraiser_[NL] zei:

Verbieden heeft geen zin, ze hebben het lang geleden in Amerika ooit geprobeerd en dat bleek een dom idee. Je kan beter de bevolking informeren en voorlichten. Ik ben sowieso absoluut niet voor die verbod-cultuur. Wat gebeurt er zo met een recht om ook eens over jezelf te beslissen of voor jezelf te besluiten welk risico je wel en niet wilt nemen. Vandaar dat ik ben voor goede, detailvolle en uitgebreidde voorlichting en informatie voor elke mogelijke doelgroep, zodat meer mensen op basis van goede beschikbare informatie de keuze wat ze doen zelf kunnen maken.

En waarom mensen drinken: Het effect is aangenaam voor de meeste mensen, en om uiteenlopende redenen, sommigen willen zich graag verdoven en anderen zoals bijvoorbeeld ik maken gebruik van de sociale werking als een soort sociaal glijmiddel. Daarnaast heb je de smaak en het feit dat veel mensen er van houden even niet nuchter te zijn en dat alcohol maatschappelijk ontzéttend geaccepteerd is.

En nee, ik vind het ook niet logisch dat relatief schadelijke drugs legaal zijn, maar het is wel hoe cultuur in europa ontwikkeld is en daar is toch vrij weinig aan te doen, maar bovenal wil ik dat men ophoudt met die 'laten we alles verbieden' neiging die er steeds meer intrekt; er moet toch een grens zijn voor wat de overheid wel en niet kan bepalen en die grens líjkt al zo los te worden; erger wil ik het echt niet zien.

SperSIZEboon

Badass junkie
azgaza zei:
Verbieden heeft geen zin, ze hebben het lang geleden in Amerika ooit geprobeerd en dat bleek een dom idee.
precies, vrienden van mn ouders hebben een tijdje in Amerika gewoont en die vertelden laatst dat de jeugd daardoor echt niet minder drinkt enzo

sowieso als je jong bent wil je toch juist alles doen wat niet mag :grin:

Mokum3.33

Belezen gebruiker
waarom mensen alcohol drinken?
om net een andere dimensie aan t leven te geven, voor de een is dit dus als sociaal-glijmiddel voor de ander een probleem oplossen.
teven is het ook heel erg ingeburgerd.
heb je wat te vieren? dan neem je een drankje!
je bent relaxed met wat vrienden aan t chillen, je neemt een drankje.
je pakt een terrasje, je neemt een drankje.
het is vrijdag en school/werk is klaar, even een biertje pakken. ga zo maar door.

waarom het niet verboden word?
ze willen niet extra criminaliteit zoals je in amerika kreeg bij de drooglegging destijds. ook willen ze de inkomsten niet missen! en daar kunnen nederlanders best veel voor doen als je naar de geschiedenis kijkt. heb net het boek uit 'de handelsreiziger van de nederlandsche cocaine fabriek'. daar is in te lezen dat nederland destijds, toen al bekend was wat de gevaren waren van cocaine, alles eraan deed om de internationale regels tegen cocaine niet door te voeren omdat ze anders grote inkomsten misliep.
vond het wel een leuk feitje :)

en waarom zou je t willen verbieden? geef voorlichtingen en maak het minder spannend voor jongeren. problemen hou je toch, dan is het soms van alcohol en anders is het wel van iets anders.
denk je ook niet als je t verbied dat er dan meer problemen door alcohol komen?

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Omdat alcohol (net als morfine, cannabis, cocaine etc) op het mu-opioide systeem werkt. Dit zorgt voor verhoogde concentraties dopamine in onder andere de nucleus accumbens. Door alcohol te drinken beloon je jezelf en maak je je hersenen wijs dat het nuttig is voor je overleving. Net als nagenoeg alle drugs met recreationele waarde overigens.

TrippyShit

Badass junkie
Zoals al veel gezegd is. Omdat het lekker is (om te drinken), omdat het effect lekker is, omdat het sociaal ten goede komt, de gezelligheid, sommige door problemen alhoewel iemand die nooit gedronken heeft niet denkt 'ik heb problemen dus ik ga drinken', die mensen dronken al natuurlijk. Zo zijn er vast nog wel meer redenen. Zoals: omdat het er een beetje bij hoort. Maar weinig ouders doen moeilijk over een biertje volgensmij.

Dan nog over dingen als dit:
Hellraiser_[NL] zei:
ja maar het is fout waarom verbied de overheid niet achol gebruik onder de 21
het in nu de dag niet normaal meer hoeveel jongeren er onder de 16 beginnen met drinken
de jeugd word erdoor verpest hersenschade en vroegtijdig stoppen met school
Als mensen onder de 16 het kunnen krijgen, kunnen natuurlijk ook mensen onder de 21 zonder enkel probleem aan hun alcohol komen. Dat is dus bullshit. Als je wil drinken, blowen of wat voor drugs dan ook wil gebruiken, kan je er 9vande10x aan komen. Of je het zelf nou mag halen of niet. Willen de mensen die pas op hun 18e begonnen met blowen anders nu even hun hand opsteken?

En de jeugd wordt verpest door hersenschade? Kom op man, niet iedereen krijgt korsakof ofzo hoor. Het is niet gezond, dat is wat anders. Maar doe jij alleen dingen die gezond zijn dan? Zou ik zelfs een beetje saai vinden om eerlijk te zijn. Meestal is dat gewoon een periode. Uiteindelijk als ze wat ouder worden gaan de meeste gewoon normaler drinken hoor. En dat over school is natuurlijk ook bullshit. Je doet nou als 1 of andere Amerikaanse anti-drugs reclame. Ja als je onder de aangegeven leeftijd begint met drinken krijg je hersenschade en stop je automatisch met school :openmouth: Ik ken er zelf geen 1 die door alcohol gestopt is met school hoor.

De alcohol grens verleggen heeft allemaal geen zin meer joh. Jongeren komen toch wel aan hun drank. Ipv moeite steken in iets tegenhouden kan je beter moeite (en geld) steken in mensen zo verantwoordelijk mogelijk met hun keuzes om te laten gaan, vooral jongeren natuurlijk. Maar dat is mijn mening.

KoxBox

Badass junkie
Winehouse zei:
Mensen drinken alcohol om het roeseffect, en niet omdat ze het lekker vinden. Geloof me.
Voor beiden. Je kan toch niet spreken over een roes als je 2 biertjes achterover slaat...

k00k

Bewuste gebruiker
Voorlichten en verbieden helpt allemaal geen klote :) Bij voorlichten gaat het toch het ene oor in en de andere uit, boeit hun dat wat. :wave:

Hotseflots

Winehouse zei:
Mensen drinken alcohol om het roeseffect, en niet omdat ze het lekker vinden. Geloof me.

Wat een domme reactie, ik drink bijna elke avond wel een biertje, soms 2, soms meer. maar als ik maar 1 of 2 flesjes jupiler drink is dit echt niet om in een roes te komen hoor.. dit is puur omdat ik het op dat moment lekkerder vind dan cola ofzo.

en als dit voor jou wel zo is, spreek dan voor jezelf wijnhuis en niet voor "mensen" :wave:

psychedelicchick

dat is echt een goeie vraag joh :openmouth:
maar weetje als de "overheid" alcohol zou verbieden verdienen ze bakken minder geld waar denk je dat dat geld heen gaat?:P ofc naar die stomme mensjes, tis idd echt zo dom eigenlijk alcohol is idd schadelijker dan sommige drugs whehe hier kan je overna blijven denken :rock:

Maddo17

Belezen gebruiker
[quote="Hellraiser_[NL]"]waarom drinken toch zoveel mensen alcohol terwijl het nog schadelijker is dan de meeste drugs . adolf hitler had het verboden als hij zelf aan de macht was gekomen

Veel weten het niet, en je kan er gewoon erg makkelijk aankomen. Het is DE internationale drug.

Nooit waarschijnlijk. Je kan niet zomaar iets afnemen dat duizenden jaren is toegestaan. En wat een goed voorbeeld dat Hitler het verboden zou hebben, hij wou zoveel goede dingen voor de mensheid doen toch?

Wat zal er met het nachtleven gebeuren? Alcohol wordt door velen gewoon normaal gebruikt, ik kan me niet voorstellen om zonder 1 druppel alcohol uit te gaan. Ik drink het vooral vanwege de energie die je ervan krijgt, meestal blijf ik nuchter. En het is wel chill dat je soms meteen in de sfeer kan komen, mensen worden toch wat losser&zelfverzekerder.

Heel jammer dat sommige mensen het onverstandig gebruiken maar daardoor kunnen we het niet verbieden. Het is zo dat alcohol heel erg onderschat wordt, het enige wat we kunnen doen is goede voorlichting geven: alcohol is een drug&brengt zeker schade toe! En strengere regels&straffen voor misbruik van alcohol.

Pandaboy

Omdat het (tijdelijk) de pijn verdooft en de zorgen wegneemt, alleen komt het de volgende dag dubbel zo hard terug :rolleyes:

Bovenaan