wat doet blowen met je leven?

caat

Newbie
mmm.. Blow niet. Drink wel. Rook ook en 1 keer per 6 maanden een pilletje..
Wat doet blowen met je leven?
Lekker vergeten? Kop in het zand? Niet nadenken? Of is het allemaal bijzonder onschuldig?

Blowen, drinken, snuiven... waarom doen mensen het?

x_wietje

Experimenterende gebruiker
mhhm dat verschilt per persoon eigenlijk.. ik werd er in het begin zo vet relx van. god zo'n gevoel heerlijk gewoon. ik kon het 2 jaar doen zonder problemen ofwat. daarna werd ik er eigenlijk wel afhankelijk van. ik smokte veel meer en vaker. het gevoel wat ik van de wiet kreeg was gewoon te heerlijk. ik vergat hierdoor ook echt mijn problemen. ik werd hier relxd van en dacht niet na over mijn zorgen. ook met school, zo deed ik geen huiswerk en allerlei andere dingen niet meer, ook raakte ik eigenlijk heel vaak in de war, en wist heel veel dingen niet meer, gewoon vergeetachtig als de pest, maar vooral dat in de war zijn is echt klote.maar dat gevoel na een joint , gewoon alls chill en relx. nou kun je zelf wel bepalen hoe vaak en hoeveel je wilt doen enzo. maar ik kwam er helaas niet zo makkelijk van af.
maar egt je voelt je zo fucking chill en relaxt gek! heerlijk man! krijg nou al zin om naar de shop te gaan ... :stoned: :stoned:

caatje

Badass junkie
Waarom slik jij wel eens een pilletje?

Ik gebruik gewoon om dat ik het zo nu en dan eens lekker vind.

psych-out

Bewuste gebruiker
wiet is een zeer relaxte,chille drug
maar als je vaak gebruikt, lange tijd dan word je lusteloos,
je hebt niet echt veel zin om iets te gaan doen, alles interesseerd je ook minder.

buzzrider

Wijs gebruiker
Je word er gewoon kalm van, relaxed...
Het maakt dan gwn allemaal niks uit. En als je pas begint zal je er waarschijnlijk ook goed om kunnen lachen.

Je word er wel lui van op lange termijn en op nog langere termijn tast het je geheugen aan. Maar hey, geen enkele drug is goed wanneer er sprake is van overmatig gebruik :P

Flameon

Badass junkie
Ik heb een druk bestaan en zo af en toe een joint maakt mij relax, heerlijk rustig en laat mij voor heel even alles vergeten. Zeker als je goeie wiet hebt ervaar ik dit gevoel als heel fijn.
Dit goeie gevoel is juist een rede waarom ik het niet dagelijks gebruik, gewoon frequent / regelmatig doe ik dat eens. Soms alleen, soms met vrienden!

TrippyShit

Badass junkie
Wat wiet met mijn leven doet komt ook door mijn persoonlijkheid. Ik ben namelijk vrij lui enzo. Wiet maakt van mij een lui, ongemotiveerd en gevoelloos iemand. Met gevoelloos bedoel ik dat ik een soort van schild creeër waardoor ik lekker door kan gaan met alles verkloten omdat het me toch weinig doet. Ik verkloot dus alles. School, hobbies, band met mn ouders, word er minder sociaal van, verkloot werk noem maar op. Het enige wat ik doe is ongestoord met mn vrienden blowen, in de nacht wakker zijn en overdag tot in de middag slapen. Ik heb het nu wel over elke dag blowen. Ik ben er gelukkig 1januari al een jaar mee gestopt en dan heeft mn leven aanzienlijk verbeterd. Voor mijn persoonlijkheid is elke dag blowen zeker niet weggelegd. Jammer dat ik er na 2jaar pas achter kwam maar ik heb veel lessen geleerd van wat er in die tijd gebeurd is en dan ben ik aan de ene kant wel blij mee. Waren belangerijke lessen :wink:

gekkehenkie

Belezen gebruiker
buzzrider zei:
Het maakt dan gwn allemaal niks uit. En als je pas begint zal je er waarschijnlijk ook goed om kunnen lachen.

Je word er wel lui van op lange termijn en op nog langere termijn tast het je geheugen aan. Maar hey, geen enkele drug is goed wanneer er sprake is van overmatig gebruik :P

Hoezo als je net begint? Ik blow bijna 2 jaar, en de laatse 5 maanden ongeveer elke dag en ik lach me elke dag een ongeluk :tearsofjoy: :grin:

L

Lid 6909

Gast
Niet zoveel, ik doe mijn dingen die ik moet doen.
En ik ga er als persoon niet op achteruit.

buzzrider

Wijs gebruiker
gekkehenkie zei:
buzzrider zei:

Hoezo als je net begint? Ik blow bijna 2 jaar, en de laatse 5 maanden ongeveer elke dag en ik lach me elke dag een ongeluk :tearsofjoy: :grin:
Inderdaad, twee jaar is niet lang.

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
wat blowen met je leven doet??
dat hangt er vanaf hoeveel je blowt en hoe jezelf bent.

Ik word altijd heel rustig en alles kan wel wat later.
Alles intresseert me ook veel minder.
:smoke:

MCHZK

Belezen gebruiker
ik heb 2 keer m'n schooljaar verpest door het blowen
en nu ik wat minder blow zijn de resultaten egt pakken beter :)

maar het blijft een leuke bezigheid :grin: :stoned:

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik kan wel zeggen dat ik verslaafd ben aan blowen!
Ik blow elke dag.
Maar ik heb nu vanaf Donderdag geen joint meer gerookt, omdat ik momenteel geldloos ben :cry:
Ik wil heel graag stoppen met blowen, ECHT stoppen.
Als je stoned bent is het leuk maar als je geen wiet meer hebt is het gewoon vet kut.
Nu heb ik geen behoefte aan een blow maar ik weet dat dat vanavond wel anders is.
Ik blow om de verkeerde reden: Om mijn zorgen te vergeten.
De zorgen worden alleen maar groter naar mate je blijft blowen.
KUT wiet!
Ik zou willen dat ik het gewoon kan beperken tot 1 x per week. Dan blijft het leuk.
Maar dit is niet mogelijk voor mij.
Als ik eenmaal weer begin wil ik meer meer meer...
Ik blow gemiddeld 30 euro p. week, miss niet zo heel veel maar ik ben wel degelijk zwaar verslaafd aan het gevoel dat het geeft.
Ik hoop dat het me dit keer lukt. :P

Frisian User

Belezen gebruiker
Ik blow alleen weekends en heel zo nu en dan door de weeks bij iets speciaals.

drinken doe ik amper omdat het veel meer kost
wiet kost me samen met een maat 7,50x2=15,- voor een weekend :)

drank veel meer

door de week doe ik gewoon niet ivm school,werk etc

ben een tijdje pep verslaafd geweest en weet nu echt wel dat ik alleen pep op feesjes gebruik... ook niet meer vaag weekend
pillen zelfde verhaal

eigenlijk is het gewoon zo dat ik de drank voor de wiet heb verwisseld :)

buzzrider

Wijs gebruiker
@ Frisian User : dus je doet maar 7.50 euro per weekend op ? dat noem ik nu niet veel... 2 à 3 joints ofzo ?

Frisian User

Belezen gebruiker
buzzrider zei:
@ Frisian User : dus je doet maar 7.50 euro per weekend op ? dat noem ik nu niet veel... 2 à 3 joints ofzo ?

precies het is ook niet veel en dat hou ik graag zo :) M'n geld en leven moet niet in de ban raken van 'verdovende middelen' waar ik met pep achter gekomen ben dat dat wel zo was :wink:

maar we delen de joints met z'n 2en he dus 8 joints per weekend (niet puur oid en lekker sterke wiet)

Het doet op zich niet zoveel met me leven maar het is gewoon veelste duur! Ik geef meer geld uit aan wiet dan dat ik verdien, ik woon al op mezelf maar eet bijna nooit omdat ik me geld liever aan wiet uitgeef.. Het kost me ongeveer 140 euro per week valt opzich wel mee maar ik verdien niet zoveel dusja dat is het enige kutte eraan verder is het gewoon veel te chill om te stoppen :stoned:

Flaffie

Wijs gebruiker
WierieChick zei:
Het doet op zich niet zoveel met me leven maar het is gewoon veelste duur! Ik geef meer geld uit aan wiet dan dat ik verdien, ik woon al op mezelf maar eet bijna nooit omdat ik me geld liever aan wiet uitgeef.. Het kost me ongeveer 140 euro per week valt opzich wel mee maar ik verdien niet zoveel dusja dat is het enige kutte eraan verder is het gewoon veel te chill om te stoppen :stoned:

Haha .. grappig dit.
140 euro vind ik echt KK veel :P
en als je het veel te chill vind om te stoppen waarom doe je het dan niet? haha :grin:
geniaal dit.

Frisian User

Belezen gebruiker
WierieChick zei:

dat is verschrikkelijk veel, als je nagaat dat ik 15,- per weekend verstook ?

Haha .. grappig dit.
140 euro vind ik echt KK veel :P
en als je het veel te chill vind om te stoppen waarom doe je het dan niet? haha :grin:
geniaal dit.
Ja oke best veel maarja ik chill ook veel ben vaak vrij dusja..
En dat laatste begrijp ik niet helemaal :confused: Ik vind blowen veel te chill om ermee te stoppen snap je? Ik zou voorlopig nog echt niet stoppen :stoned:

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Qua dagelijks blowen ben ik het wel zeer eens met Trippyshit zijn reactie... Ikzelf heb ook dagelijks geblowd en ben daar nu mee gestopt, want je komt gewoon niet verder, je word onverschillig, ongemotiveerd en dat wil je toch niet zijn als je jong bent?!

Ik blow alleen s' weekends en als ik ga trippen maar dat is ook meestal s' weekends, je zuipt/snuift/slikt/spuit toch ook niet iedere dag?

Wat een lol, je leven in een roes doorbrengen.. :rock:

L

Lid 6909

Gast
Ik ga na oud en nieuw stoppen met vaak blowen, ik beperk het dan tot het weekend!

peace

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Het geeft me rust.

Zorg gewoon dat je alles gedaan heb voor de dag of deel je dag/week gewoon goed in zodat je niet in de problemen komt door de wiet want dan wordt het kut en dat is wel het laatste wat wiet zou moeten zijn.

Gozers denken van, Aah fuck dat huiswerk ik ga lekker chillen. En zo gaat dat dan elke dag en ja zo ga je de fout in, mislukken op school, nergens meer zin in.

Beetje nadenken kan geen kwaad mensen. Drugs zijn leuk maar het is geen speelgoed.
Neem je verantwoordelijkheid als je zo graag wilt blowen.

Extisi

Wijs gebruiker
buzzrider zei:
Zazuu. zei:
Gozers denken van, Aah fuck dat huiswerk ik ga lekker chillen. En zo gaat dat dan elke dag en ja zo ga je de fout in, mislukken op school, nergens meer zin in.

True dat :P

Ja, dat is bij mij ook zo. Ik geef het eerlijk toe. :rolleyes:
Ik kom op school, ik kijk wanneer ik pauze heb, ik kijk welke les ik skip, dan peer ik hem naar de shop, of als ik al wiet heb, peer ik hem naar een heel chill park.
Daar rook ik een jointje met een vriendin van me, en dan gaan we weer naar school.
Als ik op school kom, volg een les en dan soms ga ik naar huis. Omdat ik geen zin meer heb in school en wil chillen.
Als ik wiet rook word ik ZO lam en moe. Dat is niet normaal, ik krijg niks meer voor elkaar, dus ik kijk wel uit..
Heb al twee dagen niets gerookt, maar ik merk wel dat het moeilijk is :openmouth: Ik wil echt een jointje, maar het gevoel er na, zo lam, is gewoon niet fijn.

hannus

Bewuste gebruiker
blowen:
- ik word er lui van
- in heb het geheugen van een zeef
- ik heb nu VET trek in een joint
- kost veel geld
- je word duf en saai
- kan niet meer me bed uit komen
- rust voor geen moer uit, slaap wel heel lekker

maaar het is zo lekker :P

Snackbek

hmm ik vind blowen in vergelijking met bijvoorbeeld drank toch bijzonder onschuldig,
tja je word er gewoon rustig van , stress gaat weg alleen omdat het zo makkelijk is en je gewoon naar school/werk kunt als je stoned bent ga je het wel vaker en vaker doen (spreek uit ervaring :flushed: )

:stoned:

Smaps

Volgens mij zijn er niet zo veel "gevaren" zolang je het niet dagelijks doet.
Ik doe het nu ongeveer een jaar lang 3 keer per maand en ik heb nergens last van, geen vergeetachtigheid, geen sloom gevoel etc.
Blowen is net als met drank, gewoon niet te vaak doen en je hebt nergens last van, dan is het heel chill.

Smaps

TrippyShit zei:
Wat wiet met mijn leven doet komt ook door mijn persoonlijkheid. Ik ben namelijk vrij lui enzo. Wiet maakt van mij een lui, ongemotiveerd en gevoelloos iemand. Met gevoelloos bedoel ik dat ik een soort van schild creeër waardoor ik lekker door kan gaan met alles verkloten omdat het me toch weinig doet. Ik verkloot dus alles. School, hobbies, band met mn ouders, word er minder sociaal van, verkloot werk noem maar op. Het enige wat ik doe is ongestoord met mn vrienden blowen, in de nacht wakker zijn en overdag tot in de middag slapen. Ik heb het nu wel over elke dag blowen. Ik ben er gelukkig 1januari al een jaar mee gestopt en dan heeft mn leven aanzienlijk verbeterd. Voor mijn persoonlijkheid is elke dag blowen zeker niet weggelegd. Jammer dat ik er na 2jaar pas achter kwam maar ik heb veel lessen geleerd van wat er in die tijd gebeurd is en dan ben ik aan de ene kant wel blij mee. Waren belangerijke lessen :wink:

Je hoeft toch ook niet elke dag te blowen, je kan toch gewoon zo nu en dan blowen?
Dat lijkt me ook veel fijner, elke keer als ik blow heb ik veel lachkicks en een heel chill gevoel.
Helemaal stoppen lijkt me beetje extreem want als je zo nu en dan doet is het gewoon chill.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
het is een elixir voor sommigen.
iets dat je welbehagen schenkt , en in een andere versnelling laat schakelen.

er zijn extreme verschillen in persoonstypen en ook in uitwerkingen van type plant.

voor mij is het een antidepressivum,zoals koffie dat ook is.

opvallend is dat sommige zware blowers minder last hebben van ongewenste bijwerkingen zoals sloomheid en demotivatie dan lichte blowers.

aangezien het aansluit op je natuurlijke cannabidoiden mag je verwachten dat cannabis gebruiken eigenlijk niets bijzonders doet , behalve ontspannen maken , en meer oog hebben voor de natuurlijke en prettige zaken in het leven.

er is niet zoiets als DE cannabis gebruiker.
Er is ook niet zoiets als de broodeter.

Frank123

Wijs gebruiker
Nadat ik geblowd heb kan ik me beter focussen , ( natuurlijk niet als ik TE stoned ben) Dus het heeft op bepaalde momenten toch zeker zin. Ik ben er wel veel geld aan uitgeven. Maar ik ken nu wel weer een hoop mensen die ik zonder blowen nooit zo had leren kennen.. Het heeft zo z'n charmes dat blowen.. :stoned:

timmaniac

Bewuste gebruiker
ik kan mij nog menig geschiedenis repetitie herinneren die ik stoned heb geleerd, heb nooit lager dan een 8 voor dat vak gehaald :P

het enige wat ik niet stoned kan zijn echt exacte dingen zoals wiskunde/natuurkunde/scheikunde (behalve dan juist weer de filosofie achter deze disciplines :wink: ).

ookal merk ik nu op de universiteit dat papers schrijven ook beter nuchter werkt :wink: Boeken lezen aan de andere kant.. :stoned:

Bovenaan