wat doet blowen met je leven?

• Onderwerp starter Onderwerp starter caat
  • Startdatum Startdatum
Het doet weinig met m'n leven, maar dat komt ook omdat ik het niet lekker genoeg vind om elke dag te gebruiken. Ik neem een paar keer per week een jointje en dan ben ik weer lekker rustig en tevree. :wink:

mijn leven? laat ik eerst het negatieve opsommen en dan het positieve :)

- punten:
- ik blow dagelijks en heb steeds zin in nog n blow.
- ik word van school getrapt omdat ik blow

+ punten
+ ik ben veel socialer en kan beter met mensen omgaan
+ ik maak nergens meer een probleem van, minder ruzies enzo
+ ik geniet meer van de kleine dingen in het leven die mooi zijn
+ ik heb meer liefde voor mijn vriendin
+ ik geniet
+ als ik stoned ben vergeet ik de vele problemen die ik heb thuis/op school
+ ik denk beter na over dingen
+ als ik iets kuts heb meegemaakt waar ik egt even over meot denken doe ik dat stoned en kom ik er altijd beter uit, heb ik er goed over angedacht en heb ik een goed idee wat te doen
+ meer lol in het leven
+ ik kan mijn huiswerk beter maken, normaal kan ik me voor geen meter concentreren
+ stoned bij biologie zitten is het beste wat me ooit is overkomen

Ik heb ADHD, een paar kenmerken van PDDNOS, disharmonisch profiel, agressieproblemen, ik stoot mensen af blablablablabla....

Maar door af en toe te blowen, krijg ik heel veel inzichten van de afgelopen periode. Ik reflecteer. Hierdoor kan ik verdere stappen voorkomen, door cyclussen te doorbreken.

Het zorgt ervoor dat ik me enigszins normaal voel. Zoals iemand al zei; als een soort anti-depressiva. Ik ben vorig jaar 7 weken gestopt en echt, dat was heel erg verneukt. Mijn vriend ging zich alleen maar beter en energieker voelen, ik zou er haast zelfmoodneigingen van krijgen.
Ik ben nu 19 en blow sinds dat ik 12/13 ben, en de afgelopen 4 jaar behoorlijk stevig. Omdat ik best jong ben begonnen, heb ik daar nu zeker wel last van. Alleen merk ik dat pas als ik dus stop, als je terug gaat naar je daadwerkelijke gevoel, dus ik stop maar niet voorlopig. Voor nu zou ik zeggen dat het me goed doet en ik me er beter door voel, maar in werkelijkheid verwijder ik mezelf alleen maar meer van mn gevoel, en wordt de drempel naar stoppen alleen maar hoger en hoger.

Je kan best rustig dagelijks blowen, maar in mate :wink: blowen maakt je inderdaad een saai en suf persoon die nergens echt zin in heeft, dus probeer ook ik het uit te stellen tot 's avonds ná het werk (in de zin van "nu heb ik het verdiend...") en dan gewoon een jointje, even lekker 2 uurtjes bezig zijn met muziek maken (iets wat alleen stoned lijkt te lukken) en het daarbij te laten.

Nog niet zolang geleden rookte ik mij ook suf, met minstens 30 Euro per dag uitgeven aan wiet en van vroeg in de middag tot sluitingstijd in de shop hangen... Nee, op een moment moest ik gewoon 'door' in m'n leventje en niet blijven hangen in die spiraal... Gelukkig heb ik ook geen moeite om te stoppen en als ik het geld er even niet voor heb is het geen probleem.

Wat blowen met mijn leven doet?
Ontstressen. Het heeft mijn persoonlijkheid niet echt veranderd, het heeft me in ieder geval wel een gelukkiger persoon gemaakt. :)

iraqio zei:

- punten:

+ punten
+ ik geniet
+ als ik iets kuts heb meegemaakt waar ik egt even over meot denken doe ik dat stoned en kom ik er altijd beter uit, heb ik er goed over angedacht en heb ik een goed idee wat te doen
+ meer lol in het leven
+ ik kan mijn huiswerk beter maken, normaal kan ik me voor geen meter concentreren

En daar moet je nou juist voor uitkijken.

Extisi zei:
iraqio zei:

- punten:

+ punten
+ ik geniet
+ meer lol in het leven

En daar moet je nou juist voor uitkijken.

ahh.. daar wachtte ik nou op :P misschien moet ik die wat duidelijker uitleggen. Wanneer ik high ben (doe laatste tijd meer hasj/puur) zie ik alles vanuit een ander oogpunt. in plaats van vol stress over die dingen na te denken denk ik er over na zonder een slecht gevoel, ik kan de voordelen en nadelen opsommen en verzin hoe het beter kan gaan. ik "vergeet" ze niet helemaal. Ik denk er alleen anders over na ;) :stoned:

Mindgamer zei:
Maar door af en toe te blowen, krijg ik heel veel inzichten van de afgelopen periode. Ik reflecteer. Hierdoor kan ik verdere stappen voorkomen, door cyclussen te doorbreken.

same here

Diepere lange termijn gedachten, kritisch denken over heden en verleden, ophaling van herrineringen/geheugen korte en lange termijn, sterkere en creatievere houding, constructief nadenkend, anti-racistisch, milde afvlakking drang naar tastbare waarden, ontvankelijker voor gevoel, positivisme over m'n bestaan en dat v/d natuur, aandacht schenken aan zaken op TV waar ik normaliter langs zap, hetzelfde geld voor lezen, veel scenario's uitgelijnd doordenken, mezelf zien in m'n sociale omgeving vanuit een ander persoon bekeken.

1 x per week puur uit de pijp of in een omelet, vergeetachtigheid vind ik gemarkeerd als opmerkelijk. Juist door wiet wordt m'n korte termijn geheugen aangesterkt (bijv. waar ik m'n sleutels hebt laten liggen / op ik zie eerdere situaties v/d dag weer als beelden voor me) en kan de meest opmerkelijke details herrineren van heel lang geleden. Daarmee kan ik weleens scary overkomen op mensen. :wink:

Wat ik wel gemerkt heb is dat ik teveel een vooruit denker ben geworden, vroeger liet ik zaken meer op me af komen waardoor sommige gebeurtenissen enthousiaster waren. En een opzwepend hart na wiet gebruik ook nog weleens last van.

blowen maakt mij rationeel, blowen geeft mij ballen en blowen zorgt ervoor dat niks me nog kan schelen. ben blij dat ik niet meer zo veel blow en dat ik er nu weer gewoon lekker lachkicks van krijg en lekker melig van ga doen.

WierieChick zei:
Het doet op zich niet zoveel met me leven maar het is gewoon veelste duur! Ik geef meer geld uit aan wiet dan dat ik verdien, ik woon al op mezelf maar eet bijna nooit omdat ik me geld liever aan wiet uitgeef.. Het kost me ongeveer 140 euro per week valt opzich wel mee maar ik verdien niet zoveel dusja dat is het enige kutte eraan verder is het gewoon veel te chill om te stoppen :stoned:
plantje zetten?

Terug
Bovenaan