Wies er al gestopt met coke?

lespaul

Experimenterende gebruiker
ik ben zelf ook begonnen uit nieuwschierigheid, elk weekend een halvje. maar dat werd op gegeven moment een hele per avond. zo ging dat voor 1.5 jaar. het laaste halve jaar werd het steeds vaker gemiddeld zon 4 a 5 keer per week. maar dankzij een tripje acid kreeg ik een goeie spiegel voor me neus, waardoor ik savonds helemaal instorte. en sindsdien heb ik geen coke meer gebruikt. en dat is nu anderhalf jaar geleden.

J0rrit

Badass junkie
Denk dat die misschien speed gebruikt? Omdat dat goedkoper is en in principe ook opwekkend is. Voor dat geldt kan hij no way coke halen. Verder is ghb ook opwekkend in bepaalde mate, kijk je daarvan anders uit je ogen en lijkt het alsof je gedronken hebt ( dubbele tong bijvoorbeeld ).

dania

Newbie
Hey, bedankt voor jullie meedenken. Ik weet het niet hoor wat het dan wel is. Ik denk dat hij deze zomer wel eens coke heeft gebruikt toen hij een avondje weg was. Toen 70 euro opgenomen en later nog eens 20.
Het opvliegende zit altijd wel wat in zijn karakter maar leek de laatste tijd wat erger. speed zie je toch, ik dacht dat je dan zo raar met je mond ging doen. En van die grote pupillen kreeg. Bij hem vond ik ze dan eerder wat kleiner ofzo.
GHB heeft hij nog nooit geprobeerd volgens mij.
Dus wat het dan wel is. Misschien liegt hij wel over wat anders...
Maar coke kan wel voor 1 keertje he. Hij heeft vriendjes waardoor hij er makkelijk aan kan komen en voor een scherp prijsje. Maar oke 20 euro is dan wel heel weinig.
Misschien is het onze relatie ook wel. We hebben beide twijfels (gehad). Hij lijkt er soms met zijn hoofd niet bij te zijn. Maar het is geen type dat praat. Ik heb het idee dat er meer achter zit.
Jammer dat hij dan niet eerlijk is want op deze manier wil ik niet nog jaren doorleven. Misschien kan ik hem eens een brief schrijven, op papier zetten hoe ik me voel.
En dat ik toch het gevoel heb dat er wat is. Ik heb een erg sterk ontwikkeld intuïtie. Soms zelfs dingen aangevoeld van tevoren. Daarom raak ik ook zo in de war, ik weet niet meer wat het nu is.
Bedankt voor jullie antwoorden en als ik erachter ben laat ik het zeker weten.
Goed van jullie dat jullie proberen te stoppen of al gestopt bent! Niemand heeft het nodig om zich goed te voelen, voor velen is het een uitvlucht van het dagelijks bestaan.
Iedereen is geboren met wilskracht om dingen zelf voor elkaar te krijgen zonder de invloed van drugs of alcohol.
Zelf heb ik jaren best veel gedronken tijdens het uitgaan maar nu drink ik nauwelijks meer. Ik kon niet uitgaan zonder alcohol, anders was er geen bal aan om het zo maar te zeggen.
Toen ik zwanger werd heeft dat mijn ogen geopend. Dat ik het ook deed om me wat zekerder te voelen (ik voel stemmingen en gevoelens van mensen soms aan) en me af te sluiten.
Alcohol verdooft ook maar ik was de dag erna altijd erg ziek. Mijn lichaam kan er slecht tegen haha. Natuurlijk kunnen een paar drankjes geen kwaad maar momenteel drink ik helemaal niet. Kan ook niet met een kleine.
Ik hoop maar dat mijn zoon later geen drugs of overmatig alcohol gaat gebruiken. Nu hij in mijn leven is denk ik heel anders over dingen.
Zelf ook een moeilijke jeugd gehad maar ik ben er trots op dat ik nu zo in het leven sta zonder dat ik drugs of alcohol nodig heb.
En er is maar 1 liefde voor altijd in mijn leven en dat is mijn zoon. Dat is onvoorwaardelijk gaat nooit kapot.
Misschien dat ik daarom ook niet meer tevreden ben met de gang van zaken. We hebben nu een verantwoordelijkheid erbij en voor hem wil ik het beste.

anoniempje

Bewuste gebruiker
Nou ik krijg geen schuine bek van speed , maar heb dan ook adhd en reageer hier anders op.
Maar je zal inderdaad mischien het beste een brief kunnen schrijven en dan eventueel een paar dagen er tussen uitgaan, zodat hij en jij eens goeed kunnen nadenken wat jullie willen.
En je dochter moet altijd 1e prioriteit zijn, voor kinderen is het ook niet goed om in een negatieve sfeer te zitten, kinderen voelen dondersgoed aan als de moeder niet lekker in haar vel zit.
Ik wens je veel sterkte met welke beslissing je dan ook neemt.
En laat inderdaad eens horen hoe het afgelopen is :)

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
lespaul zei:
ik ben zelf ook begonnen uit nieuwschierigheid, elk weekend een halvje. maar dat werd op gegeven moment een hele per avond. zo ging dat voor 1.5 jaar. het laaste halve jaar werd het steeds vaker gemiddeld zon 4 a 5 keer per week. maar dankzij een tripje acid kreeg ik een goeie spiegel voor me neus, waardoor ik savonds helemaal instorte. en sindsdien heb ik geen coke meer gebruikt. en dat is nu anderhalf jaar geleden.

Amai niet de eerste keer dat ik van iemand hoor dat die is kunnen stoppen met sosa door één Acid-tripje. Vind het wel interessant.

Ik ben ook wel gestopt zou je kunnen zeggen zonder enige moeite. Ik gebruikte het een tijd terug nog redelijk vaak, maar ik zag in wat het deed met me en mijn geld en heb mezelf voorgenomen om mijn drugsgebruik wat te beperken. :stoned:

lespaul

ja klopt ik heb het ook al vaker gehoord. maar bij mij ging er wel een gebeurtenis aan voor af.

waardoor ik een zin net iets verkeerd plaatste waardoor mijn opmerking kompleet in het verkeerde keel gat schoot, en werd daar ook op gewezen door een vriend van me. maar door dat ik aan het trippen was kon ik mijn hooft niet meer op andere gedachten zetten. dat was dus die spiegel.

was heftig maar ik ben er zeer zeker niet slechter op geworden.
:)

basis

Newbie
niet gestopt meer geminderd, ging het in men eentje doen en flink doordeweeks,
op een gegeve moment flink ingestort en hulp gezocht. Heb voor mezelf nu alles
wel weer lkkr op een rijtje het is voor me nu meer een toevoeging bij het stappen.
Sommige mense keure het nog wel af, logisch opzich maarja ik zie wel wat er gebeurt
in de toekomst, ben voor mezelf al heel eind gekomen en mss kom dat laatste stukje
van niks gebruike ook nog wel. Hoewel ze zeide dat de drang er naar als je bier gaat
drinke niet meer weg gaat, achja ik leef nog en ben weer happy, kortom we zien wel :)

Miriam

Bewuste gebruiker
Gestopt, begonnen, gestopt, begonnen, gestopt ... ach wat zal het hou het er maar op dat ik het sporadisch gebruik xD

shakes

Belezen gebruiker
Clean voor een paar weken na 4 jaar heel veel coke gebruik (meerdere malen per week). Ik ben in 4 jaar tijd nog nooit zolang clean geweest! Eindelijk lekker veel geld en bijna alle drugs-schulden afbetaald! :grin: :grin:

barry

Newbie
Ik heb een vraagje! Ik heb een paar keer tijdens het uitgaan sos gebruikt, allemaal heel
relakst. Vooral die zelfvertrouwen boost was geweldig. Maar nu heb ik binnenkort een paar belangrijke presentatie voor school en zou wat sos zeer van pas komen om overtuigender over te komen maar denken jullie dat dit mijn concentratie vermogen aantast.

Oftewel ben ik nog in staat een presentatie te doen onder invloed?
(heb geen geld meer om het te testen )

Judas

Wijs gebruiker
barry zei:
Oftewel ben ik nog in staat een presentatie te doen onder invloed?
(heb geen geld meer om het te testen )

Slecht plan want uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat er tijdens intellectuele inspanningen onder invloed van cocaine een hoop kleine fouten gemaakt worden die de gebruiker zelf niet opvallen.
De kans is dus erg groot dat je presentatie stuntelig of zelf erg beroerd zal worden.

Zelfvertrouwen is iets dat je beetje bij beetje op dient te bouwen in je leven. Net zo als een huis dat in de loop van de bouwwerkzaamheden een krachtig gefundeerde vorm krijgt.

Cocaine is een smerige bedrieger: aanvankelijk schenkt ze je een groeiend gevoel van zekerheid maar na een tijdje zal je een onzeker wrak er door worden. Angst en zelftwijfel zullen je cocainevrije periodes kenmerken.

Ghanzibaldhi

Ik merk er vrij weinig van als ik nuchter ben... Gewoon zonder sos doen man, bewaar dat voor t weekend anders ga je dat misschien wel vaker doen doordeweeks en dan heb je HELEMAAL nooit meer geld.

Liaan33

Newbie
Ik ben jaren verslaafd geweest aan coke, LSD, speed, etc.. Gelukkig nu al meer dan 4 jaar clean en totaal geen last gehad van afkickverschijnselen en ik gebruikte flink.
De methode die ik toen gebruikte lees ik ook terug in dit forum. De pijn die het doet om te gebruiken (de spiegel...) is de trigger om te stoppen. Die methode gebruik ik nu met succes ook op andere mensen die verslaafd zijn en ze kunnen binnen 2 uur ervan af. De knop gaat om en je hoeft het nooit meer...Tieds.nl is mijn instituut.

Liaan33

Newbie
Dit is geen reclame maar een toegang tot meer informatie en wellicht een oplossing voor degene die eraan zitten. Het is niet mijn bedoeling zieltjes te winnen alleen meer info te verschaffen. Vele hier weten hoe ze er af zijn gekomen en als je goed leest kan je ook die post gebruiken om er zelf af te komen. Je kan ook op mijn site kijken. daar staat het een en ander ook alleen iets anders verwoord..

raizeredge

Wijs gebruiker
ben nu ongeveer 4 maanden clean maar af en toe heb je wel effe die craving maar ik heb goede maatregelen getroffen en de gevolgen als ik het weer doe zijn niet prettig dus ik blijf er lekker af

space scientist

Wijs gebruiker
space scientist zei:
ik............

alweer, kijken hoelang ik het deze keer vol hou. Ik hoop voor me zelf dat het nu eens lukt

niet gelukt dus en lekker terug gevallen, maar nu al weer 1 maand clean. Heb een andere kick gevonden, hard rijden :grin: ........

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
space scientist zei:
niet gelukt dus en lekker terug gevallen, maar nu al weer 1 maand clean. Heb een andere kick gevonden, hard rijden :grin: ........

Hard rijden werkt hea? :P En het is net zo duur als coke! :tearsofjoy:
Wat voor auto heb jij?
Ik rij in een volvo 480 1.7 turbo, kan helaas niet harder dan 200/210 km p u....
Voordeel voor mij is, ik zit niet zo ver van de duitse grens. :grin: :grin: :grin:

Token_White_Guy

Ben nu even gestopt, omdat er momenteel geen goede bron in de buurt is.
Snuiven doe ik graag, maar dan wel alles of niets. Dus met zooi die te versneden is hoef je bij mij niet aan te komen. Het geld is geen probleem, en ik tel tien keer liever 70 euro neer voor een uitstekende gram, dan 40-50 voor een matige.
Op zich werkt bovenstaande aardig goed om het gebruik binnen de perken te houden.

space scientist

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
space scientist zei:

Hard rijden werkt hea? :P En het is net zo duur als coke! :tearsofjoy:
Wat voor auto heb jij?
Ik rij in een volvo 480 1.7 turbo, kan helaas niet harder dan 200/210 km p u....
Voordeel voor mij is, ik zit niet zo ver van de duitse grens. :grin: :grin: :grin:

geen, maar 90 met een snorbrommer geeft een kick genoeg, had allang me rijbewijs kunnen halen(al paar jaar :grin: ) maar dit is dus de rede dat ik dat nog ff niet doe. Dan kan ik me dus echt niet meer beheersen, I know, slechte bezig en gevaarlijk, maar wel leuk :rockband:

iNkz

Belezen gebruiker
na 2 jaar veel coke te gebruiken ben ik nu bijna 3maand clean maar toch heb ik het gevoel dat mn geheugen , concentratie nog niet hersteld is .. :confused: hoe lang heeft een lichaam ongeveer nodig om helemaal te herstellen?

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
Sinds 2 maanden clean! Gaat beter dan ooit. :hearteyes:
Aleen geheugen lijkt wel in korte tijd verslechtert te zijn.

Nu denk ik niet meer aan drugs heledag mar aan seks :confused: Dat kan ook behoorlijk
irritant zijn.. Misschien moet ik ook daar maar van afkicken xD :beer:

Judas

Wijs gebruiker
iNkz zei:
na 2 jaar veel coke te gebruiken ben ik nu bijna 3maand clean maar toch heb ik het gevoel dat mn geheugen , concentratie nog niet hersteld is .. :confused: hoe lang heeft een lichaam ongeveer nodig om helemaal te herstellen?

Dat verschilt per persoon, maar over het algemeen gaat het na 4 maanden clean-zijn hard vooruit.
Je kan het herstelproces extra bevorderen: door een combinatie van sport en goede voeding, door extra vitaminen en suplementen in te nemem (vooral vitamine B6, OMEGA 3, L-tyrosine) en door je brein te trainen. Door veel te lezen en bijvoorbeeld kruiswoordraadsels op te lossen stimuleer je de hersendelen waar geheugen en concentratie gelocasiseerd zijn. Door deze zone's te prikkelen wordt daar nieuw celweefsel aangemaakt.

Hopelijk ben je weer snel de oude :)

TheKingOfCrack

Yeti, ik moet je even corrigeren. Het is wetenschappelijk aangetoond dat hersenweefsel niet herstelt. Noch zijn de hersenen te trainen (zoals veel mensen denken). Je kunt dingen opnieuw leren maar je hersenen als een spier trainen is onmogelijk.
Mvg,

iNkz

Belezen gebruiker
yeti zei:
iNkz zei:

Dat verschilt per persoon, maar over het algemeen gaat het na 4 maanden clean-zijn hard vooruit.
Je kan het herstelproces extra bevorderen: door een combinatie van sport en goede voeding, door extra vitaminen en suplementen in te nemem (vooral vitamine B6, OMEGA 3, L-tyrosine) en door je brein te trainen. Door veel te lezen en bijvoorbeeld kruiswoordraadsels op te lossen stimuleer je de hersendelen waar geheugen en concentratie gelocasiseerd zijn. Door deze zone's te prikkelen wordt daar nieuw celweefsel aangemaakt.

Hopelijk ben je weer snel de oude :)

=') thanks , ik ga om de 2dagen gaan lopen met mn vriendin , ik zal zeker eens kijken voor vitamines echt bedankt voor de tip greetz :wink:

Judas

Wijs gebruiker
WORLD OF WARKRAFT WHITE drives me insane. I'm on the loose.

geekos

Bewuste gebruiker
Na 4-5 avonden coke te gebruiken wil ik het nooit meer gebruiken en heb al elke keer nee gezegd, de hartkloppingen give me the creeps real bad!

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Eigenlijk ben ik -dankzij drugsforum- nooit begonnen, en ben daar ook echt blij om.

Als iemand me het aanbied denk ik echt: rot op met je kutcoke man, vind het ook niet gezellig om met zulke mensen om te gaan. Betweterig, constant de oren van je kop aan het lullen, opgefokt naar de wc gaan en dan depri naar huis gaan :confused:

Nu, niet alle gebruikers zijn zo natuurlijk hé :)

Bovenaan