Blijvende letsels door drugs?

nja, is wel een goed ding denk ik he, dat dagboek?? dan zie je het ook

nja 2/3 halve liters is idd niet overdreven maar ik kan wel begrijpen dat ze liever hebben dat je niets gebruikt

needlefreak zei:
barry zei:
komt het ook niet dat je s'avonds je meer verveeld en daardoor joints/alcohol gebruikt??

werkt dat eigenlijk zo met je dagboek?? ik heb ook zo iets ongeveer, is wel niet te vergelijken natuurlijk, maar dan moet ik elke avond mijn planning van volgende dag opschrijven, dan ruim ik mijn kamer op, dan leer ik, dan ga ik naar de bakker, dan eet ik, dan ruim ik af, dan pauzeer
ik,...
is miss net het omgekeerde van jouw dagboek

en drink je jezelf dan s'avond ook aangeschoten/dronken of is het meer voor de combo met weed??

Ik verlang gewoon dikwijls naar 's avonds. :mrgreen:
Vooral als ik me niet goed voel ofzo. Dan wil ik die roes. Maar ik wacht tot 's avonds. Want m'n begeleidster vind het niet goed als ik overdag al in een roes zit. Ze heeft wel gelijk. Daarom hou ik mij eraan. Het liefst zou ze willen dat ik helemaal nuchter blijf. Maar 'k heb haar al duidelijk gemaakt dat ik alcohol en wiet niet ga laten.

Dat dagboek is handig om een overzicht te krijgen van je gebruik. Anders vergeet je dat toch.

Meestal drink ik 2 of 3 halve liters jupiler en 2 a 3 joints. Dikwijls ook veel minder. Soms eens meer. In de verslavingszorg vinden ze elke avond 3 halve liters bier al veel. Vind ik persoonlijk niet, maar ik probeer er nu toch niet over te gaan. Ik probeer soms ook een avond geen wiet en alcohol te gebruiken. Hebben ze graag en is al enkele keren gelukt. :)

'k Ging eigenlijk proberen om zo weinig mogelijk alcohol en wiet te gebruiken maar het is nu meer wel dan niet. Vandaar dat dagboek om erbij stil te staan.

tsja needlefreak, what can i say, what's inna name...(je lijkt er nogal prat op te gaan? :wink: :mrgreen: )
De mensen die er lichamelijk het slechts aan toe zijn in de verlslavingskliniek waar ik werk zijn verslaafd aan alcohol....m.a.w. een behoorlijke sloper dus, de ene verslaving wordt ingeruild dus voor een andere. Alcohol is minstends zo moeilijk om te laten staan, en roept net als bruin hevige trek op ("craving") die moeilijk is te weerstaan voor sommigen...
kijk eens waarom je zo'n behoefte hebt aan een roes, waarom mag je gevoel er niet zijn?? iig wens je inzicht, sterkte en succes!

ik heb een vraag, misschien hebben meerdere mensen er last van. Na mijn laatste keer mdma had ik zon grote dip dat ik wel zeker wist dat al mijn serotonine leeg was ( voor zover dat kan ). En dagen zelf nog weken erna trok ik af en toe mijn kaak scheef en beet ik op mijn tanden. Dit wordt langszaam maar zeker minder. Het kwam/komt ook vooral nog voor als ik zat ben. Weet iemand of dit komt door een heel laag serotonine gehalte, en of het wel ooit over gaat?

Ook hebben ik en een paar vrienden van me al eens gehad dat je een dag lang gewoon om de zoveel tijd je naam hoort, en dan draai je je om en is er niemand. En dat tich keer op een dag. Ikzelf heb dat maar 1 keer gehad, maar vrienden van me zelfs een paar keer, waardoor kan dat komen en duidt dat op een soort psychose ofzo?

ik ben natuurlijk geen psychiater, maar ik weet bijna wel zeker dat dit niet op een psychose duidt want dat is heel wat anders dan je niet goed, of zelfs slecht voelen. De rol die serotonine speelt bij stemming is niet helemaal zeker, het heeft zeker te maken met emotie, maar dopamine word steeds meer gezien als de neurotransmitter die er voor zorgt hoe je je voelt, ze zijn hier achter gekomen door a typische anti psychotica te gaan in zetten in zeer ernstige ziekte gevallen bij mensen, deze medicijnen beinvloeden de serotonine amper en juist wel de dopamine, een subtype daarvan. De vraag of het ooit helemaal overgaat, is waarschijnlijk te beantwoorden met vastwel, maar hou er wel rekening mee dat je serotonine ook zodanig in de war kan raken dat het niet meer, of nauwelijks herstelt.

DarkScope zei:
ik heb een vraag, misschien hebben meerdere mensen er last van. Na mijn laatste keer mdma had ik zon grote dip dat ik wel zeker wist dat al mijn serotonine leeg was ( voor zover dat kan ). En dagen zelf nog weken erna trok ik af en toe mijn kaak scheef en beet ik op mijn tanden. Dit wordt langszaam maar zeker minder. Het kwam/komt ook vooral nog voor als ik zat ben. Weet iemand of dit komt door een heel laag serotonine gehalte, en of het wel ooit over gaat?

Ook hebben ik en een paar vrienden van me al eens gehad dat je een dag lang gewoon om de zoveel tijd je naam hoort, en dan draai je je om en is er niemand. En dat tich keer op een dag. Ikzelf heb dat maar 1 keer gehad, maar vrienden van me zelfs een paar keer, waardoor kan dat komen en duidt dat op een soort psychose ofzo?

Maar jongen, jij poste toch ook dat je maandenlang ieder week een hele partij pillen naar binnen sloeg en dat het allemaal even prettig bleef. En dat je misschien wel 4 of meer pillen tegelijk nodig had om het weer te laten gebeuren?

Ik weet uit eigen ervaringen dat als ik xtc te veel of te vaak neem dat ik dan de dagen tot weken erna vervelende verschijnselen krijg. Schokken in mn hoofd, een raar tintelend gevoel door mijn lijf. En depressief zoals ik vroeger kon worden dat is niet meer zo. Wel rottig voelen maar handelbaar.

nutsss zei:
DarkScope zei:

Maar jongen, jij poste toch ook dat je maandenlang ieder week een hele partij pillen naar binnen sloeg en dat het allemaal even prettig bleef. En dat je misschien wel 4 of meer pillen tegelijk nodig had om het weer te laten gebeuren?

Ik weet uit eigen ervaringen dat als ik xtc te veel of te vaak neem dat ik dan de dagen tot weken erna vervelende verschijnselen krijg. Schokken in mn hoofd, een raar tintelend gevoel door mijn lijf. En depressief zoals ik vroeger kon worden dat is niet meer zo. Wel rottig voelen maar handelbaar.

Ik denk dat jij ook wel sneller en makkelijker last van dat soort zaken krijge omdat je, ben ik bang, een stukkie ouder bent. :)

goed bezig needlfreak :P

persoonlijk vidn ik 2 of 3 halve liters ook al veel per dag.. kzou dat toch proberen beperken tot 1 halve liter

maar als je ziet van waar je komt, dan is dat zeker niet slecht

El Retro zei:
Ik ben zo lomp als een achterdeur geworden. Korte termijn geheugen, niets meer. Soms niet kunnen volgen in gesprekken, daar altijd met een lachje op men gezicht zitten dromen. Euh ook zoals melis zegt bv. ben ik van plan om een vork te halen, zit ik in de handdoekenkast de handdoeken opzij te doen om dan tot het besef te komen datk hier helemaal niet moest zijn, en ook niet meer weet wat ik van plan was. Soms wel geïrriteerd, vooral thuis dan, niet in de vriendengroep.

Exact dat heb ik ook, maar dat heb ik altijd al gehad. Ik blow nu ongeveer precies een jaar. het begon rustig aan, 1 keer in de zoveel weken, maar al snel toen de zomer begon een aantal weken elke dag. Tot ik op een gegeven moment me eigen voelde alsof ik na een narcose wakker werd. Toen ben ik na de vakantie wel vet gaan minderen, vrijdag en zaterdag avond 1 joint. Dat heeft even aangehouden, maar soms werden het er nog wel eens 2 tot 2,5 joints.

Op het moment heb ik het best wel onder controle, ik blow nog wel wat meer dan 2 per weekend maar wel hoofdzakelijk alleen in het weekend. Ik smoke er gemiddeld 4 op in een weekend.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd vaker zo iets heb al dat ik iets zoek en het in het verkeerde kastje zoek. Maar ik heb zoals ik al zij dit al mijn hele leven.. Je wil niet weten hoevaak ons ma een pak hagelslag in de koelkast terug vind ipv op het broodplankje.

Ik heb het idee dat dat komt omdat ik nogal geneigd ben vooruit te denken en dan niet meer logisch denk. Ik denk bijvoorbeeld van ik zet de hagelslag op het broodplankje en de boter in de koelkast en vervolgens zet in beiden in de koelkast :stoned:

Moon zei:
Het enige dat ik eraan heb overgehouden is dat mijn korte termijngeheugen helemaal kapot is..
daar heb ik ook heel erg veel last van vooral als ik dingen weg leg weet ik vaak na een uur niet meer waar ik ze gelaten heb dan probeer ik sterk na te denken maar ben dan gewoon een heel stuk kwijt :(
en dat is af en toe ook erg vervelend vooral in men relatie heb ik vaak ruzie omdat ik men gelijk wil hebben terwijl ik da nie heb maar gewoon nie verder na ken denken...
mijn gedrag is gelukkig al verbeterd ben niet meer zo aggresief dat scheelt ook al een hoop.
vooral voor de mensen om me heen enzo...
het ergste vind ik zelf men concentratie vermogen is wijd weg een boek lezen kan ik bevoorbeeld gewoon helemaal nie mer, al deed ik da bijna nooit nou ik ouder ben merk ik pas wat er allemaal met men lichaam is gebeurt tis jammer maar goed weet waar je aan begint eej!!:wink:

dat je dingen vergeet waar je ze gelegt hebt terwijl je ze 5 min geleden nog in je handen had heb ik soms ook last van maar ik denk niet dat dit door de weed komt, wel??

@el retro dat je zo opvliegend bent tegen je ouders is de puberteit man :beer: :stoned:

barry zei:
dat je dingen vergeet waar je ze gelegt hebt terwijl je ze 5 min geleden nog in je handen had heb ik soms ook last van maar ik denk niet dat dit door de weed komt, wel??

@el retro dat je zo opvliegend bent tegen je ouders is de puberteit man :beer: :stoned:

niet door weed nee idd :stoned:
heb wel meerdere dingen gedaan in men leven en was het maar de pubertijd hahaha :wink:
ik heb ook alleen men vader nog men ma is der helaas nie mer:(
maar goed door wat ik allemaal heb weg geslikt en gesnoven heb het echt veel effect op mij gehad...
en nog...

nja...begin nu wel zoiets te krijgen maar dat is meer de gebruikelijke effecten van speed in m'n harses..zoveel tegelijk willen regelen dat je weer dingen vergeet of gewoon het ZO snel willen regelen dat het regelen opzich gewoon TE langzaam gaat! :s wat een bende af en toe..mja, dit weet ik dus van mezelf en dan zeg k ook, dude kalm aan, in door de neus( :P ) ...uit door de mond :mrgreen:

Het is toch al duidelijk bewezen dat xtc en speed de kans op depressies en psychoses verhoogt. Waarom denk je dat veel mensen die een avondje redelijk aan de amfe gaan dingen gaan zien en horen die er niet zijn, dat komt gewoon door een verhoging van dopamineconcentraties in delen van de hersens, net als wat als oorzaak gezien wordt voor psychoses en schizofrenie.
Wat anti-psychotica over het algemeen doen is het dopaminegehalte verlagen in de hersens. In veel gevallen verdwijnen de problemen, maar als je degene bent met een natuurlijke aanleg hebt om psychotisch te worden, kan drugsgebruik wel degelijk te trigger zijn om het je te laten worden.
En voor xtc geldt in feite hetzelfde, alleen dan meer wat depressies en geheugenstoornissen aangaat, je serotonine-systeem raakt van slag en beschadigt en sommige hebben er nauwelijks last van en andere krijgen symptomen waar ze niet meer vanaf komen.
In feite bestaat er natuurlijk helemaal geen recreatief gebruik.
Ik vind het nogal apart dat mensen hier zeggen dat ze geen schade opgelopen hebben, behalve dat ze niks meer kunnen onthouden...lijkt me een reden om ermee te stoppen..
Je hersens kunnen natuurlijk wel gedeeltelijk herstellen,maar die kans wordt wel klein als je door blijft gebruiken....
Ik zie in mijn omgeving gewoon opvallend veel vrienden met psychische problemen nu die vroeger aardig geweest hebben zegmaar...

fuck man, kreeg vandaag net te horen van men neef dat men oom niet meer zo lang heeft...
Hij had al 2* een herseninfarct gehad en was daarvoor al geopereerd aan zen hartklep, nu had hij gisteren in het zieken huis een overbrugging van zen hartaders late legge maar de dokters zeiden dat dit alleen maar uitstel is, hij gaat 2008 wss niet halen, als hij dood is ben ik dus weer iemand verloren aan drugs, meerbepaald sigaretten want die zijn de hoofdoorzaak van al dat dichtgeslib...
Ik snap het niet dat de staat de verkoop van tabak niet gewoon verbied, de klootzakken, ik ben er ook aan verslaafd net zoals duizenden andere waar gaat dit eigenlijk naartoe???

kut voor je om te horen man, sterkte

Maar over dat verbieden..de staat moet ook weer geen moeder zijn voor de inwoners van dit land. Je hebt het nog altijd zelf in de hand. Ik rook zelf niet maar blow wel. Desondanks kan ik wel gewoon van sigaretten afblijven...ik vind het echt gewoon smerig :rolleyes: Ze kunnen alles wel verbieden wat niet goed is voor je...mja, waar halen we dan nog de kick vandaan?? :eek:

nutsss zei:
DarkScope zei:

niet tegelijk maar per avond ja. En natuurlijk had ik ook zoals jij zegt van die vake schokken enzo, maar dat ging na 1 a 2 dagen over. Dat op mijn kaken bijten heb ik nog steeds ( laatste keer is bijna een maand geleden ), wel nog maar af en toe en vooral als ik gedronken heb.

Ook heb ik ongeveer een week geleden paddos gegeten, en toen in ie trip had ik zon schater-achtig lachje, heel raar, die heb ik ook nu nog steeds, gaat dit nog wel over of zijn dit echt blijvende letsels, iemand ook zoiets?

en dat met je naam horen, iok weet niet hoe het komt maar die vriend van mij gebruikte bijna nooit mdma, wel ik en hij sos en wiet.

DarkScope zei:
spacekonijn zei:
ik zou maar even heel rustig aan gaan doen als ik jou was.

ja ben ook gestopt alleen alcohol, maar ja alsof dat zo goed is
alcohol heb je gelukkig maar 1 dag een kater van, niet dat je een hele week naar de klote bent en weer naar het weekend toe leeft. zoals ik bijna wekelijks had in mijn coke/xtc periode.

en goed bezig needle! gaat de goeie kant op. kan me voorstellen dat het heel erg lastig is om nu op jezelf te wonen zonder drugs, nu moet je opeens structuur in je dag vinden en maak je alles veel bewuster mee. lijkt me erg lastig als je dat sinds je 17e niet meer meegemaakt hebt.

Terug
Bovenaan