Drugs en relatie

azgaza

Badass junkie
Mijn vriend blijft mijn leukste tripgezeldschap, omdat we elkaar zo goed begrijpen (hij doet dezelfde drugs als ik, alleen minder vaak). Maar we hebben het nuchter ook gezellig, en het gaat eigenlijk prima zo.
Ik ben juist blij dat ik mijn 'passie' voor lsd en paddo's met hem kan delen en dat hij het net als ik ook heel leuk vind, als ik dat niet zou kunnen delen zou er toch een gat in de communicatie liggen en wat hij en ik juist hebben als stabielste relatie punt is hoeveel we op elkaar lijken.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik haal dit topic maar even naar boven... Mijn vriend wil het uitmaken als ik nog langer drugs gebruik. Dit weekend hebben we nog samen gebruikt, maar nu is hij er zeker van dat hij gaat stoppen. Als ik niet met hem meedoe dan is t over, want hij kan niet stoppen als ik niet met hem meedoe...

Eigenlijk wil ik niet stoppen, want ik zie mijn drugsgebruik niet als problematisch. Dat is de manier van gebruiken van mijn vriend wel. Aan de ene kant wil ik m dus steunen, aan de andere kant wil ik zelf niet stoppen, ook omdat het bij mij een heel ander verhaal is...

Ben benieuwd of jullie hier iets zinnigs over te zeggen hebben... :(

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
fuck, lastig. En als je nou stopt met meer verslavende drugs zoals ket, speed etc. Maar zou hij dan wel 'toelaten' dat je bijv. eens lsd of paddo's doet?

Of echt niets niets niets?

azgaza

Badass junkie
Oh dat is kut! Dat is echt een hele moeilijke keuze ook. Ik snap het zowel van zijn als van jouw kant wel, amar toch zou hij jou niet moeten laten kiezen. Als jij nou zou gebruiken waar hij niet bij is, zou hij er ook geen last van hebben, en hij zou jouw keuze moeten kunenna ccenteren en toch van jou houden.
Verder vraag ik me inderdaad af wat Dumpy zei; betreft het dan vooral de verslavende dingen? Of inderdaad alles?

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
ik vind dat niet normaal okeej je vriend wil stoppen maar hij kan jou dan ook niet verplichten om te stopppen dan is tie gewoon zielig sorry dat ik het zeg

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als hij nou zou afspreken dat ze het niet gebruikt in zijn bijzijn en mischien iets minder doet ofzo.. vind het nu wel heel zwart/wit.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik snap je vriend wel dat hij vraagt aan je op ook te stoppen, omdat anders die verleiding te dichtbij is.
maar is een compromis geen beter idee? Je kan ook gewoon minderen en niet in zijn bijzijn drugs gebruiken, maar in een andere omgeving waar hij er niet mee geconfronteerd word.

Ik snap je vriend wel, maar zolang jou drugsbruik niet problematisch is, en de voordelen groter zijn dan de nadelen, vind ik dat je vriend zelf ook wel wat mag toegeven. :)

Succes ermee!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor jullie reacties!! Vind het zelf echt zo'n lastige situatie... Ben d'r helemaal verdrietig door...
@TechNora: Wat is je meer waard, af en toe drugs gebruiken of je relatie?
Natuurlijk is mijn vriend veel belangrijker voor me dan de drugs!! Dat is natuurlijk ook helemaal geen vergelijking... Maar ik vind het wel ver gaan dat hij me voor die keuze stelt. Ik wil vrij zijn om mijn eigen keuzes te maken!!
fuck, lastig. En als je nou stopt met meer verslavende drugs zoals ket, speed etc. Maar zou hij dan wel 'toelaten' dat je bijv. eens lsd of paddo's doet?

Of echt niets niets niets?
Ik ben de laatste maanden al zwaar geminderd, en heb hem voorgesteld of het goed is om eens in de 2 maanden es een nachtje los te gaan, maar ook dat vindt hij onacceptabel...
Hij ziet het nu heel zwart/wit, vindt alle drugs klote, en hij zegt dat het ons hoe dan ook kapot maakt. Terwijl ik inzie dat het een tijdje terug misschien wat teveel was, maar het lukt mij nu wel om er slimmer mee om te gaan...
Ik heb nooit meer dan eens in de twee weken gebruikt, maar eigenlijk laatste tijd zelfs maar hoogstens eens in de maand. En het gebruik op de nacht zelf is ook van extreme hoeveelheden, naar gewoon 1 pilletje en wat speed gegaan, of es 1 g'tje, of es beetje keta... dus tja :confused: (Hij daarentegen is de afgelopen maanden elke week teringhard gegaan...)

Maargoed ik ben weer iets verder... mede door jullie, en mede door gesprekken met vrienden. Het blijft lastig, ik vind het heel goed dat hij wil stoppen, en wil hem steunen omdat ik zie dat het hem echt kapot maakt, en ik snap dat het voor hem makkelijker is als ik ook stop.
Aan de andere kant kan ik er zelf wel verstandig mee omgaan, en vind ik het veel te leuk om er nu mee te stoppen, of anders gezegd: ik wil er niet mee stoppen...dus kan ik er denk ik niet eens mee stoppen...

Temptation

Belezen gebruiker
je partner tot iets verplichten vind ik puur chantage en kon ie voor mijn part dik opflikkeren!!! wat is dat toch met die emotionele parasieten van tegenwoordig? bah

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
temptation gelijk heb je.. maar tegelijkertijd als het om hard drugs gaat kan ik degene die wilt stoppen begrijpen. het neukt je lichaam en leven:wink: en geld..

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het is idd ook pure chantage... dat begin ik me steeds meer gaan beseffen..
Enne drugs je geld verneuken? Echt niet!! Ik geef zoveel minder geld uit dan toen ik nog aan de alcohol zat!! Speed is 7,5 de gram, en ik gebruik t maar weinig, pilletje meestal gratis, en anders 2 euro... keta 7,5 de halve gram, terwijl ik daar ook weken mee doe... coke doe ik niet. Ghb krijg ik ook altijd wel gewoon. Dus tja, tis echt bijna gratis allemaal!! En een normaal avondje bier zuipen was toch meestal wel minstens 25e!!

Daarbij hoeft drugs je helemaal niet kapot te maken, zolang je er maar mee om kunt gaan... en dat kunnen veel mensen niet. Ik heb denk ik t geluk dat ik t niet meer zo bijster interessant vind om kneiterlijp te worden.. ik wil gewoon gezellige avond hebben, en een leuke tijd hebben met mijn vrienden, en dat lukt beter als je nog iets helderder van geest bent.. :grin:

azgaza

Badass junkie
Dus hij wil ook niet dat je buiten zijn bijzijn om gebruikt? Dus als hij er niet bij is, want dan wordt hij er toch ook niet meer geconfronteerd? Ik vind toch dat hij je wel voor een erg zwartwitte keuze zet zo.

Ladybird

Newbie
Drugs in een relatie en daarbuiten.

15 jaar geleden leerde ik mijn ex kennen (ik ben niet zo oud maar 28 hoor :rolleyes: ) , ik werd gepest op school en hij was de enige behalve natuurlijk wat vriendinnen buiten de klas waar ik mee om ging, hij was de eerste gast waar ik van gehouden heb.

Na 2 jaar is het helaas uit gegaan, ik heb mijn school afgemaakt en ben zelfs naar het hbo geweest, toen ben ik naar hem op zoek gegaan omdat hij toch mijn eerste vriendje was.
Dit lukte me via een leraar kreeg ik toen te horen dat hij toen al problemen had met drugs (iets wat ik toen niet geweten heb) en die leraar gaf me de naam van een vriend van hem die lang contact met hem had gehad. Die heb ik zelfs gevonden en die gaf me zijn adres.
En vertelde me er bij dat hij waarschijnlijk wel in een coffeeshop af zou willen spreken. Hij klonk niet blij dat ik hem belde en naderhand was zijn nummer ook afgesloten...

Ik heb toen een brief in de bus bij mijn ex gedaan, met mijn telefoonnummer, en hij heeft me toen opgebeld, en hij klonk heel normaal en zo hij vroeg zelfs of ik single was en dat was hij ook nog en zo en wie weet zou het wel weer wat worden zei hij toen (dus ik al eigenlijk wel blij omdat hij vroeger speciaal voor me was).

Maar ja je raad het misschien al toen ik hem zo'n 5 jaar geleden opzocht was hij zwaar drugsverslaafd / een junk.
Ik dacht eigenlijk dat hij niet meer zou leven gezien hoe hij er 5 jaar geleden aan toe was maar hij schijnt nu in de dagopvang bij het leger des heils te zitten (dakloos dus).

Dus weet waar jullie aan beginnen, ik snap wel dat mensen drugs gebruiken om te experimenteren (daar is op zich niks mis mee) maar laat drugs niet je leven (gaan) beheersen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
de drugs neemt zijn slachtoffers gestaag op

slow and painfull .... :cry:

pepcravers,

heroshooters,

nicotinesuckerssss

baseheads !

Neem je drugs daarom nooit te lang achterelkaar ken je kracht ken je cravende ziel.

Talec

Bewuste gebruiker
mijn vrouw rookt wel eens jointje mee en heeft er niets op tegen
ook weet ze dat ik afentoe eens trip & heel soms eens lijntje coke (nieuwjaar) snuif. Ik zeg haar alles en ook wnnr ik dit doe of ga nemen.Ik vindt dit eig wel belangrijk dat je vrouw of vriendin hier van afweet. Als je bv slecht gaat ofzo kan ze je je steunen of er boven op helpen. In een relatie moet je elkaar vertrouwen en eerlijk zijn hoort hier ook bij, dus ga niet liegen over je gebruik, vroeg of laat komt toch alles uit !

Miriam

Bewuste gebruiker
Mijn vriend weet van mijn drugsgebruik, sinds onze eerste ontmoeting en vind het niet leuk, maar vind dat het mijn eigen keuze is. Welvind die dat ik het minder tot niet doordeweeks moet doen. Dat kan ik begrijen van hem. Want als ik alleen maar overdag laveloos op bed lig is ook niet leuk dus ben voor hem aan het stoppen daarmee. Hij is daar blij mee en zal me ook steun geven waar nodig is. Het enige wat hij mij echt hel streng en boos verboden heeft is basen. Hij ist dat er wel meiden dansden die aan de pijp zaten zo nu en dan. En werd ook heel boos tot slaans toe toen ik in de badkamer aan het roken was. Dus daar ben ik meegestopt voor hem maar en rook nu stiekem af en toe met me zus als hij weg is. Ik weet het heel slecht :flushed: vandaag was voor t laatst

goeie voornemn is ook clean worden van alle

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Ik denk dat het belangrijk is om eerlijk te zijn, klinkt clichee, maar uiteindelijk help je er niemand mee om stiekem te gebruiken. Nu ontneem je je vriend de kans je te steunen. Zeg gewoon dat je het er moeilijk mee hebt, en zelf ook echt wilt stoppen... Misschien kun je nog extra hulp vragen, als t niet lukt?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik en neanderthaler gebruiken allebei, en we vinden het allebei lekker zo. :)
We houden elkaar in de gaten voor zover we dat kunnen, en er is niks beter voor een boost in bed dan samen drugs nemen. :hearteyes:

fabian

Newbie
Of drugs, óf je relatie... zeg jij het maar.

Jaja, het gaat wel samen...maar natuurlijk...probeer het maar. :wink:

Ciao!
Fabian

Funky Monkey

Badass junkie
fabian zei:
Of drugs, óf je relatie... zeg jij het maar.

Jaja, het gaat wel samen...maar natuurlijk...probeer het maar. :wink:

Ciao!
Fabian
Niks aan toe te voegen... en sowieso... leer elkaar kennen en gun dat elkaar... kortom, verberg niks voor je partner :wink:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Drugs is gewoon echt kut in een relatie!! Tot op een zeker level zou het kunnen werken. Bv eens in de 3 maanden naar een supermooi feest, en daar samen aan de xtc, en eens in t half jaar een keer lsd samen doen... Dat zijn mooie dingen, maar als je allebei echt veel bezig bent met drugs, dan komen er altijd problemen van...

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
hmm...ben ik het niet mee eens eigenlijk... samen lekker smoken bijna elke dag is niks mis mee en in de weekenden af en toe dan beetje expirimenteren met harddrugs enz. ik zie het probleem niet

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
TechNora zei:
Drugs is gewoon echt kut in een relatie!! Tot op een zeker level zou het kunnen werken. Bv eens in de 3 maanden naar een supermooi feest, en daar samen aan de xtc, en eens in t half jaar een keer lsd samen doen... Dat zijn mooie dingen, maar als je allebei echt veel bezig bent met drugs, dan komen er altijd problemen van...

Klopt, ik merk als m'n vriend en ik beide even veel gebruiken, dat we veel prikkelbaarder zijn en sneller ergeren aan elkaar. Wat helemaal niet aan de orde is als we af en toe wat doen. :)

azgaza

Badass junkie
Af en toe samen trippen en af en toe samen wat blowen op een weekend zomer avond is wel prima naar mijn idee. Op die manier voegt het ook echt iets toe. Véél gebruik samen zou inderdaad best eens slecht kunnen werken.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Santa Maria zei:
hmm...ben ik het niet mee eens eigenlijk... samen lekker smoken bijna elke dag is niks mis mee en in de weekenden dan beetje expirimenteren...lekker lang uitslapen :P ik zie het probleem niet :hearteyes:
Dat komt omdat jij nog niet volwassen bent.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik verzwijg mijn gebruik niet en al helemaal niet tegenover mijn partner. Ik hou niet van stiekem gedoe en ik vind eerlijkheid en vertrouwen in mijn relatie een van de allerbelangrijkste dingen! Boris en ik gebruiken gebruiken dus gezellig altijd saampjes.... :hearteyes:

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Marla Singer zei:
Ik verzwijg mijn gebruik niet en al helemaal niet tegenover mijn partner. Ik hou niet van stiekem gedoe en ik vind eerlijkheid en vertrouwen in mijn relatie een van de allerbelangrijkste dingen! Boris en ik gebruiken gebruiken dus gezellig altijd saampjes.... :hearteyes:

Daar ben ik het helemaal mee eens! En als ik of mijn partner een keer geen zin heeft om te gebruiken dan blijven we altijd wel bij elkaar.. gewoon als safety.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Drugs en relatie’s zijn problemen. (net mijn bloedzuigertje gedumpt)
We gebruikten beiden speed, maar het verschil in gebruik was te groot.
Ikzelf ben een echte stofzuiger, dat weet ik ook van mezelf. Ik heb het besef dat ik een Junk ben.
Maar sta elke dag op met de intentie om ooit terug te stoppen, mijn vriendin daarentegen dacht er helemaal niet aan. Had ook haar eigen gebruik niet onder controle, ik verkocht haar het spul dus heb een goed idee wat ze er doorjoeg. Ik kom aan 10 gr per week, das behoorlijk. Echter mijn vriendin topte rond de 20 a 25 op dezelfde week. Dat is ook de reden geweest dat ik haar heb laten betalen op een gegeven moment. In het begin was het gratis voor haar.
Nu moet ik ook niet uitleggen dat als je 20gr per week erdoor jaagt je weinig heel weinig slaapt.
2 a 3 dagen wakker>crash>en opnieuw. Wanneer er al eens een periode was dat ze niets gebruikte gedurende 3 dagen kwam ze haar bed niet uit een humeur om op te schieten, en vond ze dat ik haar moest opdienen.
NIET DUS!!!
Vandaag maandag 26 mei 2008 ben ik verlost van de marteling die een onder constante drugsstress relatie meebrengt.
Ik kom altijd wel op mijn poten terecht, maar de bevestiging die ik nodig had, om er een eind aan te maken kwam pas nadat ik reeds ingepakt had.
Haar laatste woorden”ik kan toch nog wel aan de dezelfde prijs (inkoop) bij je afnemen hoop ik”
“Tuurlijk meiske geen probleem je belt me maar als je Dope nodig hebt.” Aaah fuck it maakt niet uit.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het hangt allemaal maar net van af hoe je relatie in elkaar zit, of daar drugs bij pakken. Ik gebruik nooit zonder mijn vriend erbij (sporadisch wel eens alleen een klein bommetje speed of een joint) maar verder altijd samen. Omdat we dat fijner vinden samen en weten wat de ander uitspookt. Maar ik zou hem niet meteen tegenhouden als hij eens alleen naar een feestje gaat en graag wilt gebruiken. het is alleen nog niet voorgevallen.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Myn vriend weet wel dat ik blow, maar ik zeg dat ik t maar af en toe doe maar eigelijk elke dag.
zo stom, na elke joint , ja echt elke, roep ik ik ga nu stoppe.. en als ik de volgende op steek is het standaard; ik was eigelyk gestopt.

maar denk niet dat myn vriend er zon probleem mee heeft maar hij zou t ook niet aanmoedigen en toch proberen of ik kan stoppe,.

Bovenaan