Drugsvoornemens 2008!

hmm..

minder blowen
zo nu en dan xtc gebruiken :D

mdma kristallen, lsd en paddo's voor het eerst proberen.
en voor de rest zie ik wel hoe het allemaal gaat :stoned:

Mijn mdma/speedgebruik afbouwen tot helemaal niet meer, en eens in de zoveel tijd lsd.

Per 1 januari heb ik ook in de planning te stoppen met roken. Ben al aan het afbouwen en ik hoop dat het me dit jaar eindelijk eens gaat lukken.

:rolleyes:

1 maal xtc in de maand.
1 maal andere soort drugs in de maand.
Roken en blowen alleen op bijzondere aangelegenheden.

Nog een keer maar dan uitgebreider:

DOM
DOB
Mescaline (waarschijnlijk San Pedro of synthethisch)
Ayahuasca
Meer experimenteren met NN en 5-MeO DMT
Weer meer paddo's gaan doen ipv alleen lsd, meer afwisselen

ennn... ja dat was 'm wel denk ik :)

to do alchol :beer: hehe neen minder alcohol
minder coke
minder tekno werkt ook verslavend met de bijbehorende middelen;)
en in Januarie mesca :D

slash zei:
Jack The Dipper zei:
DarkScope zei:
Safire zei:
van de speed afblijven :)

huhm, ik snap nooit hoe mensen verslaafd kunnen raken aan die troep. No offence tegen jou btw.

Ik ben het toch eens met DarkScope. Enerzijds kan ik best begrijpen dat mensen verslaafd raken maar aan de andere kant totaal niet. Ik zal het even wat meer toelichten; de definitie van "verslaafd zijn" naar mijn mening dat je lichamelijk, danwel geestelijk, niet meer zonder iets kunt en een onweerstaanbare drang hebt datgene te doen of te nemen waar je aan verslaafd bent.

Wanneer je lichamelijk ergens verslaafd aan raakt wordt het lastig, je lichaam schreeuwt het uit, wanneer dat monstertje, dat we verslaving noemen, niet geeft wat hij wil zal hij je schoppen, fysiek dus. Dat is ernstig, maar volgens mij nog altijd voornamelijk opium/heroine.

Dan de geestelijke verslaving. Dat is iets waar je zelf bij bent, iets dat je kunt controleren. Natuurlijk kan het moeilijk zijn soms nee tegen jezelf te zeggen, maar ik vind eigenlijk dat het te makkelijk is om je achter het woord 'verslaving' te scharen. Eigenlijk komt het er op neer dat je weet dat je meer/vaker neemt dan goed is (en drugs gebruiken kan echt wel op een verantwoorde manier!) en dat je niet in staat bent die gevoelens te onderdrukken. Je zou dit ook op een andere manier kunnen lezen; eigenlijk heb je dan misschien niet zoveel zelfkennis, ben je ongedisciplineerd en niet de baas over je geest en gedachten.Het lijkt allicht wat cru dit zo te stellen maar ik kan er niet inkomen dat je niet in staat bent om van wiet, coke, speed etc. af te blijven. Het is geen lichamelijke verslaving! Je hebt jezelf afhankelijk gemaakt, je hebt er zelf voor gekozen om te denken dat je niet zonder kunt, dat zijn beslissingen die je met je eigen 'zijn' hebt genomen.

draai die gedachte om, je bent zelf de baas.

Wanneer je drugs gebruiken leuk vind, zorg er dan voor dat je nooit over de grens heen gaat, want eenmaal te ver kun je nooit meer terug en kun je nooit meer wat gebruiken, omdat je zelf al gebruikt bent

Beetje kortzichtig gedacht vind ik!! Mensen plaatsen bij het woord verslaving nog steeds de lichamelijke afhankelijkheid.. Maar uit ervaring kan ik zeggen: je geest is een heel sterk iets, het kan je voor de gek houden zonder dat je t in de gaten heb als je maar lang genoeg met iets doorgaat!!!! mensen met bv psychoses en stemmen in hun hoofd bestaan er genoeg, denk je dat die artsen en psychiaters in de klinieken ook zeggen, kom op het zit in je hoofd, get over it!! dit is misschien een zwaar voorbeeld, en bij verslaving begin je natuurlijk zelf, maar even om aan te tonen dat je geest niet zo simpel in elkaar zit als je denkt!

Kortzichtig denk ik niet; we verschillen slechts van mening. Je zegt uit eigen ervaring dat je geest in staat is jezelf voor de gek te houden zonder dat je het doorhebt (wanneer had je het wel door?) wanneer "JE' maar lang genoeg doorgaat. En dat is nu precies het punt. "je" bent er zelf bij. Naar mijn mening zou je niet eens moeten overwegen drugs te nemen als je niet eens grenzen kunt zien.
Kortom; ik onderken en onderschat verslaving niet. Ik geef slechts aan dat dergelijke middelen met zorg genomen dienen te worden, en dat je moet blijven nadenken over je gebruik.

Dat verschil tussen lichamelijke en geestelijke verslaving bestaat niet, het is allemaal geestelijke verslaving. Je lichaamsgevoel zit namelijk allemaal in je hersenen. Als je grote teen pijn doet, dan denk je dat te voelen in je grote teen, maar eigenlijk voel je het in je motorische grote teen centrum in je hersenen (om t maar even simplistisch weer te geven). Dat hele onderscheid is dus flauwekul.

Daarom moet je de zogenoemde geestelijke verslaving ook nooit onderschatten. Het zit allemaal in je hoofd, alles, de hele wereld zoals jij die waarneemt zit in je hoofd. Natuurlijk bestaat er altijd de mogelijkheid dit te veranderen, maar als je goed om je heen kijkt zie je hoe lastig dat is. Niet alleen voor verslaafden, maar voor iedereen die vast zit in een gewoonte... En dat kan ook gaan om je oma die nog altijd bang is voor zwarte mensen.

Daarnaast bestaat er nog zoiets als ons reptielenbrein, en de frontale kwabben daar bovenop. Het reptielenbrein is actief als we gebruiken, en bij de eerste keer van een drugs slaat het alle informatie nauwkeurig op: de setting, de muziek, de mensen om je heen. Dit omdat het reptielenbrein is ingesteld op de primaire behoeftes van de mens. Ook op lustgevoelens, een drugs is dan een trigger, het brein wil opnieuw in zo'n geweldige situatie terecht komen.
Wanneer je later in dezelfde setting komt, dan speelt het reptielenbrein weer op, en die kan heel aanhoudend zijn. We krijgen het sein dat we opnieuw op zoek moeten naar de drugs. Eigenlijk heel dierlijk, en dat is het ook, het reptielenbrein is onze dierlijke, primaire hang naar sex/drugs en... techno :wink:

Onze frontale kwabben, die eigenlijk staan voor ons beschaafde zelf, gaan er natuurlijk wel tegenin, en daar ontstaat het gevecht met jezelf. De beschaafde mens in je zegt: nee beter van niet, maar het reptielenbrein blijft aandringen. Dat aandringen is niet te onderschatten, zeker niet bij mensen die impulsief zijn ingesteld.

Maargoed, heel verhaal. Mijn punt is dat je geestelijke verslaving dus niet moet onderschatten. Net als je een psychose niet moet onderschatten, of een depressie. Ja, het is geestelijk, maar het idee: dan kun je er zelf altijd iets aan doen vind ik gevaarlijk. Ik geloof ook dat er altijd iets aan te doen is, maar daarop kun je mensen niet zo hard afrekenen. Het is niet altijd makkelijk...

Ik moet zeggen dat ik het helemaal met technora eens ben. Ik heb veel gelezen over de relatie van het limbisch stelsel en de neocortex, waar het limbisch stelsel dus het primitieve deel is en de neocortex erg veel bewust deel bevat, met betrekking tot angst stoornissen.

Paniek wordt geregeld door het primitieve deel, en als het sterk genoeg is is het instaat om de neocortex gedeeltelijk uit te schakelen. Daarom is het onmogelijk als je echt in paniek bent, om jezelf gerust te stellen of ook maar logisch te beredeneren en kan je achteraf denken 'waarom reageerde ik zo heftig'.

Nu zijn angststoornissen met heel consequent bewust ermee bezig blijven op momenten dat je niet bang bent en contsant het vlucht instinct negeren uiteindelijk wel op te lossen, maar veel mensen lukt dit gewoon nooit. Verder is dit instictmatige deel, het limbisch stelsel veel ouder. Het is de bedoeling dat het vrij foutloos is, terwijl de neocortex nog wel eens een misinschatting maakt.

Bij angststoornissen, of verslaving wat als het ware ook een stoornis is is dit dus omgekeerd en probeer daar maar eens met je bewuste gedachten tussen te komen.

Ik wil zo ongelooflijk graag ayahuasca! Als ik een wijf was wou ik zelfs nog de smegma van een 3 maanden ongewassen lul aflikken als ik daarvoor DMT kreeg.

Zo'n spirit elixir pakket ziet er erg aanlokkelijk uit, alleen dan ben ik uren lang bezig en straks merk ik er weinig tot niks ervan. Dat zou toch erg zonde zijn.

jcutter123 zei:
Zo'n spirit elixir pakket ziet er erg aanlokkelijk uit, alleen dan ben ik uren lang bezig en straks merk ik er weinig tot niks ervan. Dat zou toch erg zonde zijn.

nou moet je niet bitchen... mmn heeft het werk al voor je gedaan...

-spaceman- zei:
jcutter123 zei:

nou moet je niet bitchen... mmn heeft het werk al voor je gedaan...

hmmm..ookee, in wat voor trip bevind jij je momenteel?

oh excuse my, je hebt gelijk. Terwijl ik van toch echt wel optimistisch ben hoor. Ik heb me trouwens hier aangemeld om over de schadelijkheid van drugs te discuseren wat overigens niet echt positief is.

jcutter123 zei:
Ik wil zo ongelooflijk graag ayahuasca! Als ik een wijf was wou ik zelfs nog de smegma van een 3 maanden ongewassen lul aflikken als ik daarvoor DMT kreeg.

Ik vind dat jij je als nieuwkomer erg vreemd profileerd op dit forum. Prima als je over de schadelijkheid van drugs wil discuseren want velen zijn daar niet erg bewust over hier, maar met dit soort posts word je in ieder geval door mij niet serieus genomen.

mijn drugsvoornemens voor 2008 zijn ,

zeker nog 1 of 2 keer xtc
liefst ook nog een keer paddo
paar keer nog coke
en als het dan juni is stop ik met DRUGS omdat
eind juni mijn zoon/dochter geboren word.

Grappig: iedereen is harstikke benieuwd naar de werking van drugs, maar wanneer ze de smaak te pakken hebben en ze erachter komen dat het inweze niet past in hun levenstyle; stoppen ze ermee...Gebruik dan met mate of zo..

jcutter123 zei:
Grappig: iedereen is harstikke benieuwd naar de werking van drugs, maar wanneer ze de smaak te pakken hebben en ze erachter komen dat het inweze niet past in hun levenstyle; stoppen ze ermee...Gebruik dan met mate of zo..

eens in de maand iets gebruiken is met mate

maar dan nog

drugs is slecht voor je haha :wave:

Telefoon zei:
nee ben tot inzien gekomen dat dat hele psycadelica eigenlijk zelf aan gepraate onzin is die je eigenlijk alleen maar dingen verteld die je eigenlijk al weet. :wave:
Dan heb je het toch een beetje verkeerd aangepakt. Ze (voornamelijk LSD) hebben me toch een hele andere kant van mezelf laten zien waar ik het bestaan niet van wist en heeft een hoop dingen, in positieve zin, veranderd.

Terug
Bovenaan