Ik stop met drugs/gamen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving. :rock:

Blauw Konijn

Experimenterende gebruiker
Svali zei:
Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving. :rock:

Dank je Slavi. Ik las 'em gisterenavond nog en dat was fijn.

Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.

Ik ben er gelukkig achter wat gisteren helemaal mis is gegaan. Na 2 dagen ontspannen en minder/niks doen mbt opleiding e.d. is best ok. Maar gisteren was de derde dag en ik heb best veel gehangen, beetje op youtube filmpjes gekeken enzo, niet erg nuttige dag. Terwijl ik zat te doen heb voor mijn opleiding. Het lijkt nog een beetje zoeken naar de balans. Ik ben erg blij met dit inzicht.

Ik heb nu 2 dagen mijn dromen opgeschreven (afgelopen nacht maar 1je, die daarvoor waren het er 3). Eentje ging over mijn verslaving... angst dat ik betrapt zou worden (ik probeerde het altijd zoveel mogelijk stiekem te doen en de buitenwereld te laten denken dat er niks aan de hand is) en de andere dromen gingen over ''op straat belanden', iets wat ook wel mijn angst is geweest, en waarschijnlijk realiteit geworden als ik zo nog een aantal jaartjes (of korter zelfs?!) op de oude voet was doorgegaan. O, en eentje dat ik weer op de middelbare school zat.. althans, mijn beste vriend van toen kwam er in voor. Die kan ik ook niet helemaal plaatsen. Ik weet de droom ook nauwelijks meer behalve dat ik jaloers was op z'n kapsel :)

Vandaag een goede dag gehad. Overigens lijkt mijn nachtrust steeds beter te worden. Ik heb nu al een aantal keer een volle nacht geslapen met maar 1 a 2x wakker worden om even naar het toilet te gaan of een deken erbij te pakken.

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.

Goed om te lezen, hopelijk zal je je verslaving overwinnen en blijf vooral in je zelf geloven!
Als ik mag vragen, met wat van de drie heb je het meeste moeite? Blowen, roken of gamen?

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he.
Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt.

Niet te veel kniezen.....Leef!

Blauw Konijn

Carlo86 zei:

Goed om te lezen, hopelijk zal je je verslaving overwinnen en blijf vooral in je zelf geloven!
Als ik mag vragen, met wat van de drie heb je het meeste moeite? Blowen, roken of gamen?

Roken is eigenijk makkelijker. Wat ik merk als ik moe, somber, gestresst ben wil ik mezelf het liefste blank in mijn hoofd maken en niks meer hoeven te voelen. Blowen is mijn eerste drang dan... maar blowen alleen is niet ''effectief'' genoeg dus dan wil ik of non stop films/series kijken of gamen (vooral met gamen kan ik mezelf het beste verliezen, alsof de rest van de wereld niet meer bestaat). Dus het moeilijkste is eigenlijk blowen, maar blowen komt bij mij nooit alleen.

Ps: dit is niet een promopraatje haha, maar zo denk/werkt mijn verslaving dan.

Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt.

Dit ben ik met je eens, alleen zit er voor mij nog een stap tussen. Eerst wil ik de vraag aan mezelf stellen: wat is er nou aan de hand dat ik zo passief word? Alleen mezelf een schop geven, dan wordt het meer forceren en dan heb ik er achteraf nog geen goed gevoel over (en ik verwaarloos mijn emoties dan). Ik heb in een vroegere therapie geleerd dat het voor mij heel belangrijk is om contact te maken met mijn lichaam/emoties. Als ik alles mentaal ga doen dan loop ik op lang termijn zéker vast.

calimero_a

Blauw Konijn zei:
Carlo86 zei:
maar blowen alleen is niet ''effectief'' genoeg dus dan wil ik of non stop films/series kijken of gamen (vooral met gamen kan ik mezelf het beste verliezen, alsof de rest van de wereld niet meer bestaat). Dus het moeilijkste is eigenlijk blowen, maar blowen komt bij mij nooit alleen.

Klinkt voor mij heel bekend! Maar je bent hartstikke goed bezig! *pluimpje geeft*

Blauw Konijn

Vandaag liep het allemaal niet zo lekker. Ik voelde me erg onrustig van binnen. Vanavond had ik ook erg de behoefte om te emo-eten.. eten nadat ik al vol zat. Morgen iets meer rustmomenten inbouwen.

Ik merk ook dat een oude blessure weer begint op te spelen nu ik wat meer sport. Hier baal ik echt ongelooflijk van, voelt als een belemmering. Sporten is nu echt mijn uitlaatklep.

Wel ben ik blij met de datum! Ik ben ondertussen nu al een maand bezig met de strijd tegen mijn verslavingen, en het gaat goed!

Nu is het echt tijd om te gaan slapen :)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Blauw Konijn zei:
Ik merk ook dat een oude blessure weer begint op te spelen nu ik wat meer sport. Hier baal ik echt ongelooflijk van, voelt als een belemmering. Sporten is nu echt mijn uitlaatklep.

Dat ken ik wel. Ben sinds een paar weken ook weer begonnen met sporten en daar voel ik me altijd erg goed bij, helaas begint mijn rug dan weer parten te spelen en daar raak ik altijd weer enorm gefrustreerd door. Dan krijg ik altijd weer zo'n gevoel dat alles ook altijd tegen zit, net terwijl je juist goed bezig bent. Kwestie van rustig aan doen en niet te snel willen al vind ik dat erg moeilijk. Net als met verslaving wil ik altijd alles zo veel en zo snel mogelijk en moet echt leren doseren.

Blauw Konijn zei:
Wel ben ik blij met de datum! Ik ben ondertussen nu al een maand bezig met de strijd tegen mijn verslavingen, en het gaat goed!

Gefeliciteerd man, hartstikke goed! Ik "vier" vandaag mijn jubileum van 400 dagen clean zijn en ik herinner me de eerste maand nog heel erg goed. Wat dat betreft gaat het wel steeds makkelijker. Volhouden dus! :)

Blauw Konijn

Hoi allemaal

Ondertussen weer een week of 2 verder. Er is veel gebeurd de afgelopen weken, erg druk met stage en toetsen. Ik heb mijn stage succesvol afgerond met een erg positieve beoordeling.

Waar ik het nog erg moeiljk mee heb is de automatische overtuiging dat ik minder ben als de ander en dat ik mezelf niet volledig kan laten zien omdat ik dan door de mand val. Ondanks dat ik nog zo goed weet hoe dat zelfbeeld ontstaan is en dat ik al meer dan 20 jaar op die manier mezelf een sociale fobie aan praat en het mezelf heel erg eenzaam maakt blijf ik het nog heel vaak doen. Ik had gehoopt dat dit me wat makkelijker af zou gaan.

Nu eerst een bakje koffie scoren en een beetje bijlezen om dit forum. Iedereen die zijn of haar strijd aangaat met een verslaving, succel allemaal!

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ondertussen weer een week of 2 verder. Er is veel gebeurd de afgelopen weken, erg druk met stage en toetsen. Ik heb mijn stage succesvol afgerond met een erg positieve beoordeling.

Daarop mag je trots zijn hoor! Heel netjes :grin:

Waar ik het nog erg moeiljk mee heb is de automatische overtuiging dat ik minder ben als de ander en dat ik mezelf niet volledig kan laten zien omdat ik dan door de mand val. Ondanks dat ik nog zo goed weet hoe dat zelfbeeld ontstaan is en dat ik al meer dan 20 jaar op die manier mezelf een sociale fobie aan praat en het mezelf heel erg eenzaam maakt blijf ik het nog heel vaak doen. Ik had gehoopt dat dit me wat makkelijker af zou gaan.

In welke opzichte minder 'waard' ?
Heb je er al eens met een psychiater/psycholoog over gepraat?

Jovanovic

Belezen gebruiker
d1g1tal1s zei:

:xtc:

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
G P3P zei:
d1g1tal1s zei:

:xtc:

:tearsofjoy:

Arnie87

Belezen gebruiker
Ik zit ook een beetje met hetzelfde verhaal alleen ik gamede 6 uur per dag ofso laatste 2 jaar.
laatste week amper nog.
ik was een tijdje afgekicht van 2009 tm 2011 doordat ik een opleiding deed en werkte! Savonds keek ik toen tv en dit hielp me ontspannen ipv gamen en gek worden, want van gamen maak jejezelf alleen maar onrustig zonder dat je het door hebt.

Mijn 7970 laatst ook verkocht, en wat ik nu leuk vind om te doen is muziek maken op de pc zodat als er drang is het nuttig besteed is en het is niet verslavend omdat je na 2 uur koppijn hebt van het denken.
je kan op zich leuke dingen op de pc doen zonder dat je je zorgen hoeft te maken.

je moet die drang naar gamen omzetten in iets wat je net zo leuk vind maar wel gewoon mee kan stoppen na korte tijd en zonder dat je het idee hebt dat het allemaal voor niets is.

Sport heeft ook zin!!!!

Ik heb ook mijn BF3 premium code aan een vriend gegeven :).. dat soort shit moet je dus doen

- weg videokaart voor nieuwe games
- weg games van de c schijf

En blowen zie ik mensen alleen maar slechter van worden dus goed dat je er mee stopt.

Ohja, maak niet de fout door in 1 keer met de PC te stoppen want dit gaat niet werken, ga op youtube relexen ofso dat soort dingen, kijk naar dingen waar je van leert of leuek docus... dan game je iig niet en dat is al heel wat

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Blauw Konijn zei:
Jezelf ineens een positief ipv negatief zelfbeeld geven is ook niet zo 1,2,3 gedaan! Daar ben ik nu ook al 2 jaar mee bezig... :') Kleine stappen hè. Maar goed, met die kleine stappen kom je er uiteindelijk wel. Moet je nagaan wat je nu al allemaal voor nieuwe inzichten en ideeën hebt over jezelf, wat je valkuilen zijn en hoe je wilt leven, dat is toch supergoed? Niet vergeten hoever je al gekomen bent.
Wat bij mij trouwens erg hielp was opschrijven wat ik goed kan en om welke dingen ik trots ben op mezelf. Dat heb ik wel vaker moeten doen voor het een béétje lukte om erin te geloven, maar uiteindelijk hielp het wel.

Oh ja, als je niet kunt sporten: wandelen, fietsen of op een andere manier fysiek bezig zijn (je huis schoonmaken of zo) kan ook goed helpen als je 'echt ff iets moet doen' weetjewel.

Frank123

Wijs gebruiker
Hoe staat het nu met de verslaving ?

Ik heb net het hele topic in een keer doorgelezen. Super tof voor je dat je toch behoorlijke progressie boekt in je stoppen. Ik hoop ook echt voor je dat dit een definitief is. Het zal mede lezers ook aanzetten tot stoppen. Mij althans wel, ofja, moet het voor mezelf nog allemaal blootleggen, maargoed, ik ben benieuwd hoe je er nu voor staat !

Blckbrd_

Beste Blauw Konijn,

De kans zit erin dat je zonder enige andere tijdsinvulling of hobby,
je jezelf misschien wel heel hard gaat verplichten van niet te gamen en/of blowen,
waar je misschien wel voor een tijd in gaat slagen....

MAAR: zonder duidelijke alternatieve bezigheden te hebben, ga je jezelf
verbieden om nog iets te doen waar je plezier in beleefde.
Gevolg is mogelijk een sluipende depressie, waar je liefst niet in verzeild geraakt...

Succes in elk geval!

Spelletje Simcity by the way???? :)

Blauw Konijn

Hoi

Ik ben er nog/weer. Heb de afgelopen 2 maanden een flinke terugval gehad. Erg somber, angstig en ben weer helemaal teruggevallen in mijn oude patroon.

Ik voel me leeg, moe, angstig, somber en heb geen flauw idee wat zinnig is om hier te typen.

Marsss

We zijn er nog! Het is net als lopen of fietsen, je moet nou eenmaal door het vallen en opstaan heen om je doel te bereiken..

Sterkte vriend! :smoke:

Bovenaan