Svali zei:Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving.![]()
Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.
Carlo86 zei:Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.
Goed om te lezen, hopelijk zal je je verslaving overwinnen en blijf vooral in je zelf geloven!
Als ik mag vragen, met wat van de drie heb je het meeste moeite? Blowen, roken of gamen?
Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he.
Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt.
Niet te veel kniezen.....Leef!
Blauw Konijn zei:Carlo86 zei:maar blowen alleen is niet ''effectief'' genoeg dus dan wil ik of non stop films/series kijken of gamen (vooral met gamen kan ik mezelf het beste verliezen, alsof de rest van de wereld niet meer bestaat). Dus het moeilijkste is eigenlijk blowen, maar blowen komt bij mij nooit alleen.
Klinkt voor mij heel bekend! Maar je bent hartstikke goed bezig! *pluimpje geeft*
Blauw Konijn zei:Ik merk ook dat een oude blessure weer begint op te spelen nu ik wat meer sport. Hier baal ik echt ongelooflijk van, voelt als een belemmering. Sporten is nu echt mijn uitlaatklep.
Blauw Konijn zei:Wel ben ik blij met de datum! Ik ben ondertussen nu al een maand bezig met de strijd tegen mijn verslavingen, en het gaat goed!
Ondertussen weer een week of 2 verder. Er is veel gebeurd de afgelopen weken, erg druk met stage en toetsen. Ik heb mijn stage succesvol afgerond met een erg positieve beoordeling.
Waar ik het nog erg moeiljk mee heb is de automatische overtuiging dat ik minder ben als de ander en dat ik mezelf niet volledig kan laten zien omdat ik dan door de mand val. Ondanks dat ik nog zo goed weet hoe dat zelfbeeld ontstaan is en dat ik al meer dan 20 jaar op die manier mezelf een sociale fobie aan praat en het mezelf heel erg eenzaam maakt blijf ik het nog heel vaak doen. Ik had gehoopt dat dit me wat makkelijker af zou gaan.
d1g1tal1s zei:Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he.
Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt.

G P3P zei:d1g1tal1s zei:Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he.
![]()
Jezelf ineens een positief ipv negatief zelfbeeld geven is ook niet zo 1,2,3 gedaan! Daar ben ik nu ook al 2 jaar mee bezig... :') Kleine stappen hè. Maar goed, met die kleine stappen kom je er uiteindelijk wel. Moet je nagaan wat je nu al allemaal voor nieuwe inzichten en ideeën hebt over jezelf, wat je valkuilen zijn en hoe je wilt leven, dat is toch supergoed? Niet vergeten hoever je al gekomen bent.Blauw Konijn zei:Waar ik het nog erg moeiljk mee heb is de automatische overtuiging dat ik minder ben als de ander en dat ik mezelf niet volledig kan laten zien omdat ik dan door de mand val. Ondanks dat ik nog zo goed weet hoe dat zelfbeeld ontstaan is en dat ik al meer dan 20 jaar op die manier mezelf een sociale fobie aan praat en het mezelf heel erg eenzaam maakt blijf ik het nog heel vaak doen. Ik had gehoopt dat dit me wat makkelijker af zou gaan.