Kamer wil blowverbod in openbare ruimten

furny

Experimenterende gebruiker
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat mensen geen (soft)drugs meer gebruiken in de openbare ruimte. Een voorstel voor een verbod hierop van de ChristenUnie en de VVD kreeg dinsdag steun in de Kamer.

De partijen willen met het blowverbod op straat en in openbare gelegenheden de verloedering van de openbare ruimte aanpakken. Kamerlid Rouvoet (ChristenUnie) hoopt hiermee tegelijk het drugsgebruik tegen te gaan. VVD'er Weekers vindt het wel prima dat mensen thuis of in een coffeeshop softdrugs gebruiken maar niet daarbuiten

(bron: Telegraaf)

Wat wordt bedoeld met "openbare ruimtes" dan? Gewoon clubs enzo waar men een oogje toeknijp als er geblowd wordt....
Het zou trouwens ook verneukt zijn als je niet meer mocht blowen op straat.

De ene week willen ze het verbieden, dan weer legaliseren, dan weer zus, dan weer zo, wanneer gaat er nou wat gebeuren.

de 2 partijen die er voor zijn zijn beiden niet zo super groot dus denk dat we ons nog niet zo druk hoeven te maken :)

Er staat ook dat ze steun krijgen van de kamer, ik neem aan dat het dan om een meerderheid gaat?

ik snap die mensen niet, blowen op straat willen ze verbieden,
maar je kunt wel dxm halen bij de apotheek....

Bal0n zei:
De ene week willen ze het verbieden, dan weer legaliseren, dan weer zus, dan weer zo, wanneer gaat er nou wat gebeuren.

Staat er helemaal los van,
Drank is ook legaal, maar mag je ook niet op straat nuttigen. Dat is dus ook wat ze willen met het blowen. Je mag het neit meer op straat roken. Wist niet dat het nu nog niet verboden is. Zou zeggen mensen maak gebruik van deze info (mits 18 jr of ouder)

Snap niet dat mensen zeiken over de lucht ervan. Soms loop je ergens en dan heeft net boer piet zijn veld vol met stront gegooid, wordt je ook niet vrolijk van. Of een rioollucht die zomaar ineens opduikt, smerige luchten heb je overal. Hier heb je een suikerfabriek die af en toe de hele stad blij maakt met zn geur. Dan valt wiet zelfs nog wel mee, stelletje azijnpissers.

Wist wel dat het 'gedoogd' werd eigenlijk, blowen op straat. Van onze wijkagent mogen wij ook gewoon een jointje roken op straat :) Als we het maar gezellig houden, en dat doen we! :)

Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...

Dat je niet in het openbaar mag drinken vind ik niet zo gek. Dat gaat gewoon fout.

SpacingBen zei:
Maja, verbied je blowen, dan moet je roken ook verbieden. Zit kwa overlast geen verschil in imo. Van sigaretten rook krijg ik ook altijd veel emer last van mijn ogen dan wiet rook...

het gaat vooral om de geur van de wiet/hasj. tenminste dat heb ik opgevangen toen ik laatst het journaal keek ;)

ideale oplossing was dan de blunts tegen de wietlucht. Mja laten ze die nu ook net gaan verbieden.

Emo zei:
SpacingBen zei:

het gaat vooral om de geur van de wiet/hasj. tenminste dat heb ik opgevangen toen ik laatst het journaal keek ;)

Naja, op het station heb ik iedere dag last van die irritante kettingrokers die dan bij je komen staan. Als ik wietlucht ruik vind ik dat eerder prettig.

Kwa overlast zie ik echt geen verschil tussen hasj en wiet, behalve dan dat sigaretten normaler worden gevonden omdat veel meer mensen het doen.

Is 't een idee om speciale palen op straat te plaatsen waarbij geblowd mag worden?

:smoke:

De NS heeft al ervaring met iets dergelijks.

Boekhouders.

SpacingBen zei:
Emo zei:
SpacingBen zei:

Naja, op het station heb ik iedere dag last van die irritante kettingrokers die dan bij je komen staan. Als ik wietlucht ruik vind ik dat eerder prettig.

Kwa overlast zie ik echt geen verschil tussen hasj en wiet, behalve dan dat sigaretten normaler worden gevonden omdat veel meer mensen het doen.

ja, maar er zijn ook mensen die het onprettig vinden die geur
ik zeg niet dat ik het met de kamer eens ben. maar de kamer kijkt eerder naar de tegenstanders dan na de voortstanders ;)

mja, kan me voorstellen dat zowel roken als blowen als onprettig word ervaren in de omgeving. Allebei verbieden dan maar, of gewoon allebei op aparte plekken...

ja daar heb je wel een punt. maar het gaat de kamer op dit moment alleen over de stank overlast door wiet/hasj (als ik het goed begrepen heb tenminste)dus daarom willen ze dat nu aanpakken

discriminatie weet ik niet. het is wel oneerlijk want sommige vrouwen dragen van die sterke parfum vind ik ook onprettig. moet dat ook verboden worden :);)

Kijk, als ze zeggen dat het om de stank gaat moet je dat ook in een wat groter perspectief bekijken. Als er een wietgeur is, is er aardig vaak (zeker 's avonds/'s nachts) een agressieve sfeer.

Emo zei:
ja daar heb je wel een punt. maar het gaat de kamer op dit moment alleen over de stank overlast door wiet/hasj (als ik het goed begrepen heb tenminste)dus daarom willen ze dat nu aanpakken

dan mogen ze ook wel eens iets doen aan die stinkende vuilniswagens of die wagens met dooie dieren. Ze moeten eens ophouden met op alle slak zout te leggen!

vind ik ook, NL heeft wiet gedoogd en nu moeten ze niet net doen alsof het toch iets taboe is...
Dat de maatschappij er zo over denkt is hun probleem.

Persoonlijk hou ik er niet van om in openbare ruimtes te blowen, maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken en dat we daar geen overheid voor nodig hebben die ons dat verbied.

'openbare ruimte' Wat is dat eigenlijk? Een park? Of een schouwburg? een cafe mischien? een trein dan?
we mogen wettelijk al niet in de binnenstad blowen.

En dat een vleugje wiet/hasj geur langszweefd daar zit ik helemaal niet mee.
Als we gaan klagen om geuren moet overmatig parfumgebruik, vuilniswagens en visboeren ook aangepakt worden, dat zijn vaak ergere geuren dan wiet.

ik vind het eigenlijk de grootste onzin dat t nie in clubs etc. mag. mensen drinken toch ook daar en veel mensen worden agressief en asociaal van drank maar van wiet heb k dat nooit gezien, mensen die stoned zijn veroorzaken geen overlast, mensen die zat zijn vaak wel

BobG zei:
'openbare ruimte' Wat is dat eigenlijk? Een park? Of een schouwburg? een cafe mischien? een trein dan?
we mogen wettelijk al niet in de binnenstad blowen.

het gaat geloof ik echt over parken e.d. alles wat openbaar is heb ik begrepen en ik baal als een stekker. als het zo ver komt... want wij liggen serieus de hele zomer lang in het park van onze stad te blowen en nou ben ik echt bang dat straks iedereen binnen wil zitten met lekker weer omdat ze blowen belangrijker vinden. echt stom. de wouten komen ons nu ook al bijna wekelijks controleren op drank.

Bij ons in Zwolle is het al niet legaal meer, heb 6 maanden geleden nog een bekeuring gehad ervoor. Verder vind ik het onzin dat het niet zou mogen, 's avonds een biertje op een terras drinken mag toch ook? :(

er is een oplossing om dit probleem te om zeilen :mrgreen:
namelijk wiet sigaren die ge bruik ik altijd om in restaurants te kunnen blowen, je ruikt niets van de wiet en toch wordt je lekker stoned. :stoned: :wink: :wave:

juist, gewoon ultimate royal bluntwraps halen bij de beter coffee-/smartshops, en beter geen shag, gewoon dikke pure blunt draaien, en je ruikt de wiet niet echt meer, het aroma van die sigaar is zo sterk

die wat ik bij de shop haal zijn al kant en klaar en zijn te krijgen in 0,5 gram 1 gram 1,5 gram 2 gram en 2,5 gram.
die wat ik in de shop haal hebben wel een beetje sigaren tabak erin zitten. :wave:

Intoxicated zei:
juist, gewoon ultimate royal bluntwraps halen bij de beter coffee-/smartshops, en beter geen shag, gewoon dikke pure blunt draaien, en je ruikt de wiet niet echt meer, het aroma van die sigaar is zo sterk

die blunts, daar heb ik zown hekel aan!
word daar altijd té para van en ga altijd gek lopen doen :P

Bal0n zei:
hier in belgië is het nog geweldiger
een tijd geleden was het zo goed als legaal (alle het werd gedoogd) voor mensen vanaf 18 jaar.
dan mocht het in ene keer weer nemeer omdat ze zelf nie aan de wet aan uit konden.
en nu zijn ze van zin voor het terug legaal te maken maar nu vanaf 16 jaar :s :s :s :s

Terug
Bovenaan