Ik zat zelf niet bij Brijder, maar ik vond het wel gezellig tijdens de detox. Een beetje praten met lotgenoten, corvee, koken. Er is meestal een dagprogramma en je hebt ook tijd nodig om uit te rusten en bij te komen, vooral als je de benzodiazepines gaat afbouwen. Sommige mensen gingen actief sporten, maar ik lag in het begin vooral op mijn kamer met een goed boek.
Jammer van die terugval, maar een klinische opname lijkt me geen slechte uitkomt. Veel sterkte alvast!
Dankjewel, ik hoop dat het zoiets zal zijn idd. Hoor wel positieve verhalen over Brijder hier.
Ik begon ooit met afbouw seroquel waarbij ik mijzelf toestond extra pammen te nemen en alcohol. Dat verzachtte de onttrekking en ‘ik kon er goed tegen’.
Ik ben mezelf zo verschrikkelijk kwijt geraakt met de combinatie van drank en benzo’s.
Brijder wil wel extra aandacht schenken aan het stuk bipolair.
Hij vroeg er naar bij de intake, hoe ik op mijn 23e een psychose heb gehad die best veel impact had.
Soms kan ik er in volzinnen over vertellen, maar nu werd het meer een verhaal van dat ik ergens was en dat ik het allemaal niet meer wist en dat ik het echt niet meer wist en ook niet meer wie de vijand was, of welke kant ik op moest.
Het was veel meer de taal van iemand die er weer even midden in zit.
Het slapen zal een probleem gaan worden.
Sinds het eerste pilletje lorazepam wilde ik dat spul houden, forever.
Ik hoop vooral dat ik weer een gevoel van veiligheid ga voelen. Ik voel me zo onprettig overal.