Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brakka Mang

Badass junkie
Ik ken de slaapproblemen na afkicken. Heb ze jaren gehad en kunnen lang aanhouden. Helaas met elke terugval verleng je het herstel traject weer. Wat mij erg heeft geholpen, denk ik, zijn magnesium, vitamine b,3 b6 en omega3-6-9 en meditatie, goede slaaphygiene zoals ze dat noemen, geen suikers etc etc. Hoop dat je hier wat aan hebt🙏

Manu76

Badass junkie
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Badass junkie
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer een ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Alcohol is ook lastig. Het is zo normaal in onze maatschappij al helemaal in gezelschap om te drinken en als je niet drinkt dan ben je zowat een paria 🤣 Een alcohol vrije omgeving vindt je alleen nog maar in de woestijn en omringende landen terwijl het de nummer 1 drug is met de meeste slachtoffers en maatschappelijke gevolgen.

Ik ben ineens gestopt, van de een op de andere dag was de drang weg, in de moeilijkste periode van mijn leven en ook ip het hoogtepunt van mijn alcoholcarriere. Dronk 20 kanon flesjes per dag gemiddeld. Had alles geprobeerd, meetings, behandelingen, baclofen maar toch viel ik altijd weer terug.

Denk toch iets met gods wil ofzo en leeftijd denk ik🤣

Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏

Kordie

DF-koning
Ja helaas veel. Gaat gelukkig nu beter.

Je eerlijkheid siert je.
Je ziet in dat het niet goed is en je bent er open over.
Ben dat morgenvroeg ook bij de hulpverlener, maar dat doe je vast en zeker.

Alcohol is ook lastig

Inderdaad.
Je hoeft er niks voor te doen om eraan te komen. Of vrijwel niks.
Je gaat naar de winkel of slijter en je koopt het. Bij coke is dat vaak toch iets moeilijker, of kost het meer tijd (en geld).

Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen

Knap dat je dit kunt. Zeker na 20 flesjes kanon per dag drinken.
Dat is nogal wat, sow.

Geen problemen met je lever(waarden), of andere lichamelijke klachten?

Manu76

Badass junkie
Het is niet zo dat ik helemaal ben gestopt of nooit meer drink maar meer dan 2-3 glazen wordt het nooit en die verschrikkelijke zucht naar meer na het eerste glas is gewoonweg verdwenen. 🙏
Tja, maar je vertelt misschien niet je gehele verhaal (hoeft ook niet) en er zal best wel een andere verklaring zijn, naast Gods wil.. Maar goed om te horen dat jij gered bent!
Ik zelf blijf maar denken dat ik wel met alcohol om kan gaan, maar mijn leven lijkt wel veel makkelijker zonder en ik ben ook blij dat ik eigenlijk niets meer drink deze jaren.

Brakka Mang

Badass junkie
Tja, maar je vertelt misschien niet je gehele verhaal (hoeft ook niet) en er zal best wel een andere verklaring zijn, naast Gods wil.. Maar goed om te horen dat jij gered bent!
Ik zelf blijf maar denken dat ik wel met alcohol om kan gaan, maar mijn leven lijkt wel veel makkelijker zonder en ik ben ook blij dat ik eigenlijk niets meer drink deze jaren

Je eerlijkheid siert je.
Je ziet in dat het niet goed is en je bent er open over.
Ben dat morgenvroeg ook bij de hulpverlener, maar dat doe je vast en zeker.

Inderdaad.
Je hoeft er niks voor te doen om eraan te komen. Of vrijwel niks.
Je gaat naar de winkel of slijter en je koopt het. Bij coke is dat vaak toch iets moeilijker, of kost het meer tijd (en geld).

Knap dat je dit kunt. Zeker na 20 flesjes kanon per dag drinken.
Dat is nogal wat, sow.

Geen problemen met je lever(waarden), of andere lichamelijke klachten?
Nee, in het verleden weleens verhoogde maar toen niet laten testen is maar goed ook denk🤣 Was het ook gewoon zat, het voegt helemaal niks toe misschien gezelligheid maar zonder alcohol is het voor mij tegenwoordig veel gezelliger dan met. Alcohol is ook een gateway drug en wat wel zo is is dat als ik wel veel drink, wat afgelopen jaar 2 keer is gebeurt eenmaal feest en eenmaal na een crematie is de drang naar coke er altijd wel. Dat is toch iets wat na zoveel jaren nooit weggaat. Ook ik kan nu wel met alcohol omgaan maar wanneer ik veel drink blijft dat toch altijd een gevolg. Dus genezen is een groot wood😜

Brakka Mang

Badass junkie
Ik zelf blijf maar denken dat ik wel met alcohol om kan gaan, maar mijn leven lijkt wel veel makkelijker zonder en ik ben ook blij dat ik eigenlijk niets meer drink deze jaren.
Nee dat is precies hoe het is gegaan en niet anders. Was weg van de een op de andere dag😉 Tuurlijk heb jarenlang aan mezelf gewerkt en is vallen en opstaan geweest en er was toen wel een goede motivatie om te stoppen maar ik was er geeneens mee bezig. Misschien dat dat het was, opgehouden ertegen te vechten ofzo.

En zeker, een leven zonder alcohol is zoveel beter, mis er echt niks aan💯

OtherShore

Badass junkie
Denk door het slaaptekort. Ik wilde zo graag slapen… toen heb ik wijn gehaald.
Hey @Alinde Ik hou het even kort: Toen je nog in de kliniek zat heb ik je gewaarschuwd dat slapeloosheid een trigger kon worden voor gebruik. Helaas is dat gebeurd. Ik denk dat je in de komende dagen met hulpverlening moet gaan kijken (1) hoe je beter met die trigger om kunt gaan en (2) of er oplossingen zijn voor je slapeloosheid die je herstel niet in gevaar brengen. Sterkte

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Dank je wel! Ik heb het ook aangegeven bij brijder dat de slapeloosheid een trigger is. Hij zegt dat ik ook een paar goede nachten heb gemaakt. Maar het is killing die slapeloosheid.

_shikantaza

Badass junkie
Dank je wel! Ik heb het ook aangegeven bij brijder dat de slapeloosheid een trigger is. Hij zegt dat ik ook een paar goede nachten heb gemaakt. Maar het is killing die slapeloosheid.
Laat je weten hoe je gesprek ging.

Had je last van de slapeloosheid zelf of had je last van de stress dat je niet kon slapen? Bij mij was het vooral het tweede. Ik kon achteraf gezien met weinig slaap overdag best goed functioneren. Toen ik het eenmaal ging accepteren werd het steeds minder frustreren en gek genoeg werden mijn nachten steeds een beetje beter.

Van drank wordt je toestand echt niet beter joh.

Damius

Bewuste gebruiker
Sterkte, goed dat je zo open bent over je terugval. Slapeloosheid maakt je an sich al minder weerbaar voor cravings. Dat maakt het zo lastig. Ik sluit mij volledig aan bij de tips van @OtherShore

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Laat je weten hoe je gesprek ging.

Had je last van de slapeloosheid zelf of had je last van de stress dat je niet kon slapen? Bij mij was het vooral het tweede. Ik kon achteraf gezien met weinig slaap overdag best goed functioneren. Toen ik het eenmaal ging accepteren werd het steeds minder frustreren en gek genoeg werden mijn nachten steeds een beetje beter.

Van drank wordt je toestand echt niet beter joh.
Vandaar
Informeer eens bij de ggz naar slaaptherapie (cognitieve gedragstherapie insomnie - CGT-I). Het valt me op dat je enorm veel ophangt aan het slapen, waarmee je de spanning rond slapen verhoogt en dus ook de kans dat je niet kan slapen.

Je slaap(ritme) herstellen na benzo-afhankelijkheid kan lang duren. Belangrijk dus dat je leert met die slapeloosheid beter om te gaan.

Vandaag is dag 1 lieve Alinde. Just for today.

Manu76

Badass junkie
Wat wil je bereiken met een sober leven? Als je geen doel hebt lijkt het geen verkeerd idee lekker aan de wijn te gaan, maar mocht je een lange termijn doel hebben voor jezelf, dan zal een sober leven waarschijnlijk de beste kans bieden je geluk te vinden..

Kordie

DF-koning
Hij zegt dat ik ook een paar goede nachten heb gemaakt.

Dus eigenlijk werd je min of meer tegen gesproken? :(

Slapeloosheid is ook ruk. Als je dan alcohol verslavingsgevoelig bent is de stap om één, mogelijk meerdere, flessen wijn weg te tikken niet gek gedacht.
Niet de oplossing. Maar goed, dat weet je zelf ook.

Ik denk wat Plop schrijft je echt wel kan helpen.
Hopelijk gaan ze daar ook in mee.

Kordie

DF-koning
Vriendin zij ze zijn boos op situatie

Probeer het je niet aan te trekken. Hoe moeilijk dat ook is en hoe makkelijk van mij ook gezegd.
Maar dit overkomt je. Je bent ziek. Je bent niet voor niks misschien wel tien keer per dag naar de winkel gerend voor wijn te halen.

Maak jezelf én je familie weer trots!
De eerste stap heb je alweer gezet door je te laten opnemen

Alinde

Badass junkie
Dank je, nee twee keer soms. Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige.

Ik had gisteren gezegd ik kan niet alleen zijn de laatste nacht. Maar niemand kon komen slapen. Niet voor daten maar gezelschap.

Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte. Als je het niet hebt kijk je anders. Hij heeft ook nooit alleen gewoond dat je tegen de muren op kunt vliegen.

Kordie

DF-koning
Ik heb de hoeveelheden opgebiecht aan de verpleegkundige

Hoeveel heb je gedronken als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ben benieuwd of je echt zoveel hebt gedronken dat je "tegen de bandenstapel" bent geklapt of dat je nu meer diep in de grindbak zit te spinnen.

Broer zegt het is keuze. Hier zeggen ze ziekte

Het is een ziekte.
Zodra jij een druppel wijn hebt zul je waarschijnlijk snel op een lege fles zitten, en dan denk je och nummer twee kan ook wel.

Als je dadelijk de verslaving meer onder controle hebt dan is je niet actieve verslaving wel nog een ziekte, maar kun je wellicht makkelijker de keuze maken om niet te gaan drinken.
Hoe dan ook: voor nu is het ruk voor je, want onbegrip vanuit naasten is super vervelend.

Alinde

Badass junkie
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken. Ik haal het op de fiets en dat lukte nog wel met pinnen enzo. Verschillende winkels, soms s ochtends heel vroeg bij ah to go, als ik drink is het hele dag, als ik binge drink.

Vanavond meeting en bekenden gaan. Mijn gezicht is bont en blauw ik weet het nog niet, van het vallen.

Deze aflevering heeft veel chillere leiding. T is ook rommeliger maar fijn.

Ik tril ik schrijf later verder.

stukje weggehaald was zo vaag geworden. Afkick is nog ff heftig

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Soms na zoveel nachten zonder slaap is het even niet meer te doen. Ik was ook eens (nuchter) in de sportschool terwijl bijna niemand er nog was 7 uur.

Gek werd ik er van.

Vroeger werd je veel eerder opgenomen bij verwardheid ook ggz. In familie was het regelmatig nodig. Misschien niet met alcohol maar de fase die bij mij ervoor zat.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb van vrijdag t/m donderdag meestal 3 of 4 flessen rode wijn gedronken.
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Wow, dat is wel een serieuze terugval. Dat verbaast me toch een beetje, zo snel na je opname. Begrijp je een beetje hoe het gebeurd is? Lag het echt alleen aan de slapeloosheid?
Nee er is tijdens de opname veel gebeurd met de groep. Wat ze niet vaak meemaken. In de haast van mijn vertek nummers gegeven maar niet ontvangen in de drukte. Ik kon er niet meer over napraten en het ook geen plekje geven. Ik moet discreet blijven nu.

Inmiddels wel weer contact omdat ik iemand op fb zag. Hier in de kliniek hebben ze het er ook nog steeds over, het was voor niemand leuk.

Ik kon geen rust vinden en ben dagen door de stad gelopen, ook afspraken maar ook zomaar. En toen op een nacht dat ik fuck it ik wil rust.

Idd heel snel, oh en mijn broer had mijn huis aangepakt, heel lief maar ik was van alles kwijt toen ik thuiskwam, ook wel lastig hoewel het lief was bedoeld.

Maar bovenal eenzaam gevoel na 3 weken mensen. En zo balen dat het contact weg was toen.

Tegenwoordig word ik een monster, een heks voor de omgeving. Alcohol was ik clean geweest van 14 oktober. Detox was v benzo’s. Maar ging snel, de afbouw.

vanavond meeting als ik niet zo wankel ben, wel confronterend maar wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan