Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alinde

Badass junkie
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuïtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.

Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.

Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.

Manu76

Badass junkie
Sommigen zien het als een soort kost en inwoning en thuis gaan ze meteen weer in gebruik.
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Overigens zijn hier uiteraard niet alleen mensen met goede bedoelingen.

Ik snap nu meer van deze wereld dan twee maanden geleden. Soms zie je dat iemand geen lieverdje is maar sommigen spelen fantastisch een rol. Ik dacht dat ik mensenkennis had en intuïtie maar daar heb je niets aan bij verslaafden.
Je zit er voor jezelf.
Kort samengevat alles achter slot en grendel houden.
Dat is juist hetgeen dat je gevangen gaat houden. Stel je open.
Het enige dat telt is JOUW herstel. Ga met jezelf bezig. Stop met op anderen letten.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Mooie updates @Alinde 👍
Hele mooie updates!

het scheelt dat ik bij CA zulke leuke mensen ontmoet dat ‘verslaafd’ niks meer is om je voor te schamen.
met een groep bijeengeraapt zoodje van halve criminelen en zweef-figuren
Hahaha ja dit is wel herkenbaar!

Vaak hele verschillende mensen ook, maar we kunnen met elkaar opschieten door die gedeelde smart en ook dat we eenzelfde doel hebben: clean blijven en een nieuwe manier van leven aanleren.

Blijf je openstellen voor de suggesties die je krijgt van de mensen om je heen in herstel. Misschien is niet alles altijd nuttig, maar alleen al door je open te stellen, komt er veel meer binnen. En dan kan je er ook ècht mee aan de slag!

Alinde

Badass junkie
Je kijkt volgens mij nog steeds een beetje te vaak naar anderen en mag nog iets meer jezelf aanpakken.... (Ik zie wel verbetering als ik me niet vergis :)) Ook als je zegt dat je erg goed uit wilt zien rond kerst voor anderen.. Ik denk dat je dan niet echt jezelf ermee helpt. Jezelf goed voorbereiden voor de toekomst is mooiste cadeau dat je kunt bieden aan jezelf en de mensen die zich inzetten voor jou/ je graag blij zien zijn.
Dank je. Idd ik kan beter zelf in de spiegel kijken en denken, ik ben er weer.
En dat ik weer lekker kan eten is ook al een cadeau want de spijsvertering lag ook goed overhoop.

Inmiddels weet de familie dat ik het hier vier.

Hoe snel kan een lichaam opknappen. Ik had het niet durven dromen.

Alinde

Badass junkie
Je hebt weer gelijk Dupont. Er was van alles gestolen en dan volgt er natuurlijk een hele soapserie van hoe dat allemaal gegaan is en t verhaal wordt steeds extremer. Zonde van de energie, behalve letterlijk goed op onze spullen letten.

De dag daarvoor was er kennelijk ook een kleuterschool geweest maar heb ik niet meegekregen omdat ik de lessen volgde en een meeting. Ik wel.

Wil na opname zsm weer iets van dagbesteding. Maar denk niet de oude afdeling, dat is teveel verbonden met gebruik. (Niet op het werk maar haalde altijd wijn als ik klaar was). Gelukkig kun je gewoon switchen.

Casrus

DF-koning
Ik ben sinds vrijdag ziek met koorts. Verpleegkundige vandaag vermoedt dat het. Corona is, maar ze testen niet meer.

Zo veel hoesten en het hoesten doet zo’n pijn. Voel me echt ellendig.
Mijn zus had het ook. Kerstdiner en Kerstmis in de kerk gingen voor haar en haar verloofde niet door.

Alinde

Badass junkie
Dankjewel!

Wederzijds natuurlijk. Donderdag stond een fellow op de stoep om te vragen of ik mee ging naar een meeting. Dat is toch wel bijzonder en is ook iets om aan te grijpen. Het kwam donderdag niet goed uit maar vanavond is er weer een.

Verder had ik het ‘inzicht’ dat ik al heel lang niet goed eet en dat dat natuurlijk bijdraagt aan mijn welbevinden. Ik vind eten duur en veel werk.

Alinde

Badass junkie
Je hebt hier trouwens vogels in januari, s nachts. Heb dat echt nooit eerder gehoord.

En ik heb iemand met wie ik een tijd gedate heb verteld over mijn verslaving destijds., Hij had niets gemerkt en ik zei, als we afspraken gebruikte ik niet.
Dat ik nooit onverwacht kon afspreken heeft toen geen belletje doen rinkelen. Wilde ook liever niet onverwacht bellen.

Mag eigenlijk niet meer s nachts op de telefoon maar slapen lukt weer niet.

Alinde

Badass junkie
Even gewogen, de kilo’s zijn er af gevlogen. Eerst tijdens de wine-only week maar kennelijk ook tijdens de griep of Corona. Al 10 jaar niet meer onder dit gewicht geweest.
Verklaart ook een klein beetje de vermoeidheid…

Alinde

Badass junkie
Ik heb een vraag.

Drie weken geleden, tijdens de alcohol-detox, merkte ik dat mijn zweet anders ging ruiken. Deze geur had ik nooit eerder meegemaakt, ook niet tijdens eerdere periodes van binge-drinken of juist het stoppen met drank. Vieze chemische lucht. Ik dacht dat het weer minder was geworden... totdat ik me realiseerde dat door verkoudheid of Corona mijn reukvermogen minder (tot weg) was dus dat die lucht misschien al die tijd er geweest is.

Vanmorgen heel lang en uitgebreid gedoucht maar het is er weer/ nog steeds. Natuurlijk zou ik me vol kunnen spuiten met deodorant maar het moet er toch uit denk ik.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo'n chemische lucht?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb een vraag.

Drie weken geleden, tijdens de alcohol-detox, merkte ik dat mijn zweet anders ging ruiken. Deze geur had ik nooit eerder meegemaakt, ook niet tijdens eerdere periodes van binge-drinken of juist het stoppen met drank. Vieze chemische lucht. Ik dacht dat het weer minder was geworden... totdat ik me realiseerde dat door verkoudheid of Corona mijn reukvermogen minder (tot weg) was dus dat die lucht misschien al die tijd er geweest is.

Vanmorgen heel lang en uitgebreid gedoucht maar het is er weer/ nog steeds. Natuurlijk zou ik me vol kunnen spuiten met deodorant maar het moet er toch uit denk ik.

Is dit herkenbaar voor iemand? Zo'n chemische lucht?
Ik ruik chemisch en zuur bij angst, stress en onrust. Beetje kattenpislucht. Gaat ook slecht uit mijn kleren en douchen helpt niet (5 min later weer stinken).

Soms ook periodes 'gewone' zweetlucht, ook meteen na het douchen. Ik gebruik dan weer een tijdje syneo5 of soortgelijke. Nu na een periode stinken weer een tijdje zweetlucht vrij 👌👌

Alinde

Badass junkie
Dank je! Ja misschien is kattenpis nog een goede omschrijving. Ik heb deze geur nooit eerder gehad.
In de kliniek werd mij 1 x gevraagd door de verpleging wanneer ik voor het laatst gedoucht was. Ik was al dagen niet gedoucht maar gelukkig die ochtend juist wel.
(Dit klinkt heel smerig maar ik was flink ziek en de douches op onze afdeling waren best koud. Vorige opname ging ik wel 1 a 2 x per dag)

Alinde

Badass junkie
Geen problemen met je lever(waarden), of andere lichamelijke klachten?
Ik heb weken geleden gezegd dat ik een keer met de laptop zou gaan teruglezen en vragen beantwoorden. Nou.... vandaag is het zo ver. In de kliniek had ik geen lekker plekje om te laptop-pen en ook geen concentratie. Maar wat is het voor mij ontzettend waardevol om het verhaal hier terug te lezen.

@Kordie: In november waren de leverwaarden goed bij binnenkomst. Deze keer (half december) helaas niet. Verder darmklachten gekregen tijdens de terugval maar dat was redelijk snel weer onder controle. De leverwaarden waren na een week goed genoeg om met Antabus te kunnen beginnen. Ik weet geen getallen maar dan ging het wel de goede kant op anders starten ze daar niet mee.

Ze hebben telkens Ciwa-controle gedaan, net zolang totdat de waardes weer goed waren. Echt met alle tijd en liefde van de wereld en volgens mij zelfs midden in de nacht. En ik lag op een kamer met extra controle en een alarm... dat ik dan weer voor lichtknopje aan zag. Ik ben echt heel goed gemonitord.

Alinde

Badass junkie
Veel sterkte @Alinde!
Trouwens wat ik voor je hoop, is dat je niet je slaapproblemen als reden blijft noemen, maar toch ook een beetje de knop in je hersenen. Je zei zelf vorige week, dat je nog niet echt klaar was met alcohol. Je had je benzo tijdperk netjes afgesloten, maar stoppen met alcohol had je nog niet als even definitief gezien. Je was al bang dat je weer ging drinken, dagen voordat je weer ging kopen. Je besluit had je onderbewuste al genomen volgens mij.
Succes en twijfelen is funest!
Thanks. Die knop in de hersenen ja...
Hij is nog niet om hoor. Het is dat ik Antabus slik...

Vandaag is er 1 meeting, morgen 2, maandag 2 (tegelijk dus dat wordt kiezen), dinsdag 1, woensdag 1.
Ik heb niet als doel om elke dag een meeting te doen. Maar er zijn er genoeg. Iemand uit de buurt wilde wel samen fietsen, dat is fijn.

Alinde

Badass junkie
Hoeveel heb je gedronken als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Ben benieuwd of je echt zoveel hebt gedronken dat je "tegen de bandenstapel" bent geklapt of dat je nu meer diep in de grindbak zit te spinnen.

Het is een ziekte.
Zodra jij een druppel wijn hebt zul je waarschijnlijk snel op een lege fles zitten, en dan denk je och nummer twee kan ook wel.

Als je dadelijk de verslaving meer onder controle hebt dan is je niet actieve verslaving wel nog een ziekte, maar kun je wellicht makkelijker de keuze maken om niet te gaan drinken.
Hoe dan ook: voor nu is het ruk voor je, want onbegrip vanuit naasten is super vervelend.
Nogmaals waardevol om dit terug te kunnen lezen. Op straat zijn er geen ongelukken gebeurd. Ik heb op de automatische piloot alles kunnen fietsen, thuis de fiets in t schuurtje kunnen zetten, 3 deuren kunnen open maken. t Is kennelijk gelukt met pinnen ook.

Thuis ben ik wel gevallen. Naar wat ik mij herinner, was mijn moeder erbij. Ik had een rood oog (weer eens wat anders dan blauw), een wond net onder mijn wenkbrauw, en mijn bovenlip was zodanig kapot dat ik mij later afvroeg of het weer netjes aan elkaar zou groeien. En mijn achterkant van mijn bovenbeen helemaal paars. Ik weet niet precies of ik dan op een stoel geklapt ben met mijn hoofd of op de tafel. Ik mag echt blij zijn dat het NAAST mijn oog kwam in plaats van er in en dat mijn tanden nog in mijn mond zitten.
Dat was op de dinsdag. Hoe ik het mij herinner heb ik pas woensdag het bloed van mijn gezicht gewassen met een vaatdoekje. Want daar was mijn broertje bij.
En of ik dan naar de buren geweest ben met die bebloede kop....
En of ik met dat hoofd zo over straat ben geweest nog s avonds.

Valt wel onder 'tegen de bandenstapel' denk ik.

Maar ik merk dat ik het blokkeer. Ik heb er nog niet om kunnen huilen oid. De antabus-afspraak heb ik gemaakt omdat ik dan met kerst in de kliniek kon blijven. Ook dat zit nog in de ratio en niet in het gevoel.
Overigens zijn de wonden wel heel mooi geheeld. Nu de binnenkant nog :wink:

Alinde

Badass junkie
Um... die online meetings, doe je dan zelf ook mee, of zit je er meer naar te kijken zeg maar? Komt iedereen in beeld?
Even een soort drempelvrees. Koudwatervrees. Of hoe heet dat. Ik bedoel van CA.

_shikantaza

Badass junkie
Um... die online meetings, doe je dan zelf ook mee, of zit je er meer naar te kijken zeg maar? Komt iedereen in beeld?
Even een soort drempelvrees. Koudwatervrees. Of hoe heet dat. Ik bedoel van CA.
Je kunt meedoen maar dat hoeft niet. Je kunt je camera uit zetten als je dat fijn vindt. Ik vond 't stukken minder dan een fysieke meeting. De verleiding was ook groot om iets anders te gaan doen op de computer of een beetje voor me uit te spacen. Maar probeer 't maar.

Alinde

Badass junkie
Dank je. Ik heb ik eerste blok Corona veel met zoom gedaan. T had soms iets knulligs, al die studeerkamers en die luisterende hoofden. En dat waren dan nog bekenden.

Ik kijk na t eten wel even.

Alinde

Badass junkie
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus? Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?

Manu76

Badass junkie
Zou je ook verslaafd kunnen raken aan antabus? Dat je t hele potje in 1 x slikt en 36 x dat belteam belt en dan is het weer even klaar….?
Vreemde vraag. Je bedoelt of een mens zo stom kan zijn om express hele domme dingen te gaan doen?
Een manier van aandacht vragen, of denk je dat er op die manier rustig gevoel kan krijgen?
Volgens mij kun je bijna alles overdrijven, als je gelooft dat het je tot rust kan brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan