Dank je. Dit is wel eigen keuze deze keer.
Ik snap wel wat je bedoelt. Misschien goed om een iets breder beeld te schetsen. Ik kon altijd bij mijn ouders ´hangen´ als ik mijn dag niet had. Beginnen met koffiedrinken, oh dan bleef ik wel lunchen, er moest vast nog wel iets in de tuin gebeuren, buurman kwam langs.... oh bijna avondeten. Ze wonen op t platteland dus er is altijd wel iets te doen met de dieren en de planten.
Na een gesprek tussen Brijder en de familie 'mag' dit niet meer. Niet aanwaaien en blijven hangen en koffiedrinken en nog een kopje en ff bij de beesten kijken etc. Best wel logisch maar het is wel even wennen want hier is nooit een duidelijke grens in geweest. Dus heel concreet, hier en nu, is het elke ochtend voor mij lastig dat die optie er niet is. Om even naar het dorp te fietsen, koffie te drinken en even te kijken hoe t allemaal loopt. (want zo kun je als Wajonger best je tijd vullen)
Ik heb uiteraard mijn ambulant begeleider gesproken. Hij neemt de eerste maanden NA benzo-afbouw heel serieus en zegt dat dat niet het moment is om te solliciteren en te re-integeren. Ik had zelf gekeken voor dagbesteding via verslavingzorg, hij zei dat hij dat niet direct bij mij vindt passen. En SPV (van GGZ) zei dat ze daar ook nog in gebruik zijn (?), dat lijkt me niet zo handig.
Dagbesteding via GGZ is een optie... alleen dat is best een eind fietsen en de ervaring leert dat ik er 9 van de 10 keer niet mijn bed voor uit kom. Ik bedoel, de verslaafde in mij vindt het heerlijk om zich nog een keertje om te draaien. Staan ook verder geen sancties op, wie er niet is die is er niet. Dat is nu voor mij niet helpend.
De dagbehandeling is voor nu de beste optie. Ik val echt nog onder het kopje crisis. Vanmorgen weer gedoucht (om 5.00 uur voor de verandering) en de vorige keer was letterlijk in t oude jaar. Vraag niet wat ik eet, want ik weet het echt niet. Dat creatieve van de dagbehandeling vind ik fijn, voor nu. En het is echt dichtbij. En je MOET wel gaan.
Ze vragen hoe je geslapen hebt, wat je gaat eten. Echt de basis-dingetjes. Want ik kan best online discussie voeren over van alles, maar een boterham smeren is moeilijk. Moet ook mijn tassen van de opname nog uitpakken. Om even de situatie nu te schetsen.
Kordie heel veel succes met jouw traject. Klinkt ook niet makkelijk, goed te horen dat je toe bent aan de volgende stap.