Inderdaad, zonder media en internet zou corona voor bijna niemand een significante rol spelen in hun leven.
En wat er sowieso niet zou zijn, is die wereldwijde angstpsychose, die door een bewust bombardement van constante negatieve informatie in leven gehouden moet worden.
De realiteit van corona zonder media en internet zou zijn dat mensen misschien een paar, vaak via via, mensen zouden kennen die het hebben en er meer klachten van hebben, maar de meeste mensen zouden geen of weinig ernstige klachten hebben, waardoor deze niet zouden opvallen.
Het is sowieso niet een pandemie waar de lijken zich bij wijze van spreken opstapelen op straat, dus heel zichtbaar is het allemaal niet. Het moet ons constant herhaaldelijk verteld worden hoe ernstig het allemaal is en dat zou grotendeels wegvallen zonder media en internet.
Vorig jaar waren er toch echt landen waar de lijken zich behoorlijk letterlijk opstapelden op straat, een voorbeeld daarvan was Italië.
Ik vind het pijnlijk voor de mensen die iemand zijn verloren aan Corona (ik ken er zelf enkele) dat het door sommigen blijft afgedaan worden als iets niet significants dat overdreven wordt. Vertel dat deze mensen maar eens. Het zijn er genoeg die er flinke mentale en fysieke tikken door hebben opgelopen, en/of nog aan het revalideren zijn. Veel en veel meer mensen dan diegenen die schade hebben door het vaccin (ook al is dat óók vreselijk voor de weinige mensen die die pech hebben), maar ja, we vallen met zijn allen in herhaling, dus ik voeg weinig nuttigs toe momenteel.