Welk instrument bespeelt DF.

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker
Re: Welk instrument bespeeld DF.

Niet bepaald de klassieke instrumenten maar 1 ding staat vast, muziek komt er zeker en vast uit :P Korg electribe MX & Korg electribe SX :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

TeKNoZem

Wijs gebruiker

W.F.L. zei:
Grappig dat je dat zegt want ik wil wel een drumstel kopen.. Maar ik heb nog geen ruimte gevonden en ik moet nog verhuizen, bla bla, dus ik denk niet dat ik je kan helpen. :confused:

Mja ik probeer 'm al een hele tijd te verkopen. Zijn nie veel mensen die een drumstel willen, en diegene die geboden hadden reageerde niet op de mails die ik verstuurde voor het maken van een afspraak om 'm te bekijken/mee te nemen. tja.. graag of niet. xP

Ohja, nog ff on topic: Tja.. Kheb hier een Yamaha RM1x Sequencer staan, verder gebruik ik eigelijk voornamelijk FL9 en extra VSTi's

Immo

Badass junkie

W.F.L. zei:
Carcass is de enigste dm-band die ik nog weleens draai.. Heartwork en Swansong :hearteyes:

Reek of Putrefaction en Symphonies of Sickness :hearteyes:. Volgend jaar speelt Carcass op Neurotic Deathfest, grote kans dat ik ze daar voor het eerst ga zien. :)

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

TeKNoZem zei:
Ohja, nog ff on topic: Tja.. Kheb hier een Yamaha RM1x Sequencer staan, verder gebruik ik eigelijk voornamelijk FL9 en extra VSTi's

Yamaha RM1x cool bakske, das wel al redelijk oldskool é? Maken ze die eigk nog ?
en gebruikte die als midicontroler bij u Fl9, of is da ook een groovebox?

endor

Badass junkie

Ik heb zelf een kaoss pad staan.
Akai xr-20 sampler.
Enja , mijn oude bas gitaar.

W.F.L.

Badass junkie

Immo zei:
W.F.L. zei:
Carcass is de enigste dm-band die ik nog weleens draai.. Heartwork en Swansong :hearteyes:

Reek of Putrefaction en Symphonies of Sickness :hearteyes:. Volgend jaar speelt Carcass op Neurotic Deathfest, grote kans dat ik ze daar voor het eerst ga zien. :)

John Peel :hearteyes: Ik weet niet meer waar ik ze gezien heb, maar ik geloof dat het in Tilburg was. Sabbat speelde die dag ook :rock:

Edit: Wel grappig jouw avatar, Scum :grin: Vind het een baggerplaat [ik hou niet van grind] maar de cover is heeerlijk.. En ontworpen door Jeff Walker. :grin:

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

endor zei:
Akai xr-20 sampler.
Is da den KP3 dage staan hebt en die akai is da midicontroller of kunde da gwn zonder laptop ook mee werken?

endor

Badass junkie

Ketnoniesman zei:
endor zei:
Akai xr-20 sampler.
Is da den KP3 dage staan hebt en die akai is da midicontroller of kunde da gwn zonder laptop ook mee werken?

Jep , het is een KP3.
En die akai xr-20 heb ik eigenlijk nog niet zo goed naar gekeken , je kan er allesinds met werken zonder laptop (logisch toch :tongueout:)
Maar ik heb er geen handleiding bij gekregen , en ben wat te lui om die te downloaden.

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Ketnoniesman zei:
TeKNoZem zei:

Yamaha RM1x cool bakske, das wel al redelijk oldskool é? Maken ze die eigk nog ?

Mja tis idd wel redelijk oldschool. =p
Zover ik weet worden ze ook niet meer gemaakt. Ik heb 't geluk gehad dat ik er eentje kon kopen die nog zo goed als nieuw was. Geen krasje of wat dan ook. Lijkt wel niet gebruikt. ;o
Mja de RM1x zie ik niet echt als een ideale midi controller, bovendien is FL een volledige DAW, sequencer en alles. ;> om een externe controller te gebruiken moet ik toch echt een uitgebreider ding hebben met een grotere hoeveelheid knoppen. Ik gebruik ze daarom ook afzonderlijk van elkaar... Fruity gaat toch wel een stuk beter atm.

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

endor zei:
Ketnoniesman zei:
endor zei:
Akai xr-20 sampler.

Jep , het is een KP3.
En die akai xr-20 heb ik eigenlijk nog niet zo goed naar gekeken , je kan er allesinds met werken zonder laptop (logisch toch :tongueout:)
Maar ik heb er geen handleiding bij gekregen , en ben wat te lui om die te downloaden.

De KP3 heb'k al eens getest, is supervet!! Maar vind hem niet simpel. Tis nie alsde er aankomt dage direct iets hebt da goe klinkt... Wada ge bij de mini kp minder hebt. Ge moet sowieso u effecten wel kennen, maar daar maakt nie zoveel uit waar ge u vinger legt. Nuja de oppervlakte is ook kleiner...

Enja van akai ken'k de ballen! Mijn maat heeft ene staan da volgens mij alleen met laptop ga. Ma kzoek nog een samplerke dage vollenbak dingen moet in inputten. Wa bij den uwe wsh het geval is ?

endor

Badass junkie

Dan is de xr-20 niet aan te raden hoor.
Ga voor de MPC 5000 van akai.

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

TeKNoZem zei:
Ketnoniesman zei:
TeKNoZem zei:

Mja tis idd wel redelijk oldschool. =p
Zover ik weet worden ze ook niet meer gemaakt. Ik heb 't geluk gehad dat ik er eentje kon kopen die nog zo goed als nieuw was. Geen krasje of wat dan ook. Lijkt wel niet gebruikt. ;o
Mja de RM1x zie ik niet echt als een ideale midi controller, bovendien is FL een volledige DAW, sequencer en alles. ;> om een externe controller te gebruiken moet ik toch echt een uitgebreider ding hebben met een grotere hoeveelheid knoppen. Ik gebruik ze daarom ook afzonderlijk van elkaar... Fruity gaat toch wel een stuk beter atm.

Al een gedacht om ze te linken? Da moe echt vet zijn, maar kweet niet als dat zo ideaal zou zijn voor met frooty te doen... Welke muziek maakt ge eigk?

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

endor zei:

Weuw :P Das rond de 1600 €!!! :P Ziet er wel cool uit, ma das echt nie binnen mijn prijsklasse...
't liefst van al zou'k de :hearteyes: roland mc 808 :hearteyes: willen kopen!
http://www.trocmusic.com/images/annonce ... 239605.jpg
das echt mijn droom bakske, sampling groovebox !
Vriendin van mij heeft die eens gewonnen op een beurs, maar ze kon er langs geen kanten weg mee. Ook totaal nie gebruiksvriendelijk, maar de maakt de uitdaging om er aan te beginnen net iets groter!!!

endor

Badass junkie

Ketnoniesman zei:
endor zei:

Weuw :P Das rond de 1600 €!!! :P Ziet er wel cool uit, ma das echt nie binnen mijn prijsklasse...
't liefst van al zou'k de :hearteyes: roland mc 808 :hearteyes: willen kopen!
http://www.trocmusic.com/images/annonce ... 239605.jpg
das echt mijn droom bakske, sampling groovebox !
Vriendin van mij heeft die eens gewonnen op een beurs, maar ze kon er langs geen kanten weg mee. Ook totaal nie gebruiksvriendelijk, maar de maakt de uitdaging om er aan te beginnen net iets groter!!!

Wow ja , ziet er vet uit.

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Ketnoniesman zei:
Al een gedacht om ze te linken? Da moe echt vet zijn, maar kweet niet als dat zo ideaal zou zijn voor met frooty te doen... Welke muziek maakt ge eigk?

Mja ik moet eerst een dedicated muziek audiokaart hebben met MIDI I/O wil ik ze linken. Of een MIDI -> USB kabel natuurlijk... Maar dan heb ik liever meteen een fatsoenlijk kaartje. =p

Verder is het best goed mogelijk om met een dedicated MIDI controler met fruitig te werken. Om emt een sequencer je sequencver aan te sturen zie ik niet zitte, geef mij dan maar een leuk MPCtje of een Behringer.

en de muziek die ik maak? Mja m'n naam zegt al genoeg. =) althans.. Ik tracht 't te maken. http://www.myspace.com/tektyfus Sinds die projecten heb ik 'kaas' alweer gedropt, 'flipperdeflap' moet deels overnieuw en ik heb eindelijk automation door.

Een 808 kopen? Vraag me af hoeveel je bereid bent te betalen, sinds die dingen legendarisch zijn. o.o Nvm, kzie nou op bax dat een nieuwe 849,- kost. Nog een hoop. Kan je een korg elektribe voor kopen, meet een beetje geluk 2. xP Maar 't zou wel relaxt staan uiteraard, zo'n 808 langs de rest van je meuk. ;>

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker

Geluidskaartje zou ik ook nog eens moeten kopen. Die behringer Midi controllers zijn wel coole bakjes, de MPC's heb'k geen ervaring mee.
De meeste mensen die'k ken gebruiken eigk ableton, maar begijp echt niet waarom. De frooty sound vind'k uber vooral voor subbassjes. Smijt dezelfde subbass in ableton en je moet er superveel aan aanpassen voor die deftig kinkt!!

Enja die 808 is zeker niet voor direct, maar zoals je zegt hij zou zeeeer relaxed staan naast mijn electribes!!

TeKNoZem

Wijs gebruiker

Mja de MPC's ziojn meer gericht op Ableton, maar ook volledig in te stellen op FL.

Zelf weet ik niet wrom mensen Ableton prefereren boven FL, wss omdat FL altijd zo'n goedkope naam heeft gehad, sinds 't de goedkoopste DAW is, buiten de freeware om. Persoonlijk vind ik de userinterface van Fruityloops toch verreweg een van de beste om in te werken.
Over het geluid kan ik niet veel zegge sinds ik Ableton mss een kleine 2 uur geprobeerd heb en toen terug ben gevallen op FL.

ilyas

Bewuste gebruiker

Nu dat ik mijn nieuwste aanwinst heb, bespeel ik nu ook de elektrische gitaar. Het was liefde op het eerste zicht, ik hou er echt van. :hearteyes:

Deze speel ik

mijn harpje :hearteyes:

endor

Badass junkie

ik gebruik tegenwoordig alle objecten om me heen die een diepe bass achtige sound geven , en alles wat op een snare lijkt , cymbaal.
Ja ik ben een actieve tokkelaar , nooit zal mijn hand stil-liggen op een tafel.
Ik ben sinds enige tijd ook begonne die geluiden op te nemen en te gebruiken in nieuwe tracks.

Tripper

Wijs gebruiker

TeKNoZem zei:
Ketnoniesman zei:
Een 808 kopen? Vraag me af hoeveel je bereid bent te betalen, sinds die dingen legendarisch zijn. o.o Nvm, kzie nou op bax dat een nieuwe 849,- kost. Nog een hoop. Kan je een korg elektribe voor kopen, meet een beetje geluk 2. xP Maar 't zou wel relaxt staan uiteraard, zo'n 808 langs de rest van je meuk. ;>

Hij heeft het over een MC808, niet eenTR808. Ik zou niet voor een MC gaan. Ga eerder voor een MPC als je wilt samplelen.

OT:

Ik speel piano. En ik produceer op de pc.

endor

Badass junkie

Korg kaoss pad 3

Korg esx1 electribe

Fruity loops studio 8

Ableton live 8 voor mijn livesets

Elohtibbar

Badass junkie

Ten eerste bespeeld DF helemaal niks, DF bespeelT. :grin:

Ik heb vroeger 6 jaar piano gespeeld, ben ik mee gestopt toen ik naar de middelbare school ging. Ik kan een beetje drummen, en op veel instrumenten wel wat pingelen/tokkelen/fluiten/whatever. Als ik nog een nieuw instrument zou leren bespelen zou dat ongetwijfeld de fiddle zijn, hoewel ik cello ook heel mooi vind. Ierse bagpipes ben ik ook gek op, jammer dat al die instrumenten erg moeilijk te bespelen zijn. En bovendien vind ik het pas écht mooi als je het heel goed kunt, dus ik ben bang dat ik nooit de motivatie zal vinden om daarmee te beginnen. Zeker viool ben je soms jaren bezig natuurlijk voordat je überhaupt kunt strijken (gelukkig ben ik een vrouw, dus een beetje strijken kan ik al :grin: ). Maar het is zoo mooi. :hearteyes:

kaasbaas

Badass junkie
Gitaar en zang. Ik wil nog wel meer instrumenten leren, ik vind de piano ook een pracht instrument :hearteyes:. Maar heb geen geld om nog een instrument te veroorloven.

Drientje

DF-koning
Zang, en dan voor mezelf wanneer ik dt wil.

Overigens leuk op de fiets, keihard mee zingen met een nummer, de mensen kijken je zo raar aan. :grin:

kaasbaas

Badass junkie
Ik dacht, ik post maar een plaatje van m'n gitaar:

Ibanez RG320 FM

Prachtige hals, kom zonder moeite bij de hoogste noten die ik ook vaak gebruik voor mijn soort muziek. Ze is al meer dan 6 jaar oud en heb er nog geen problemen gehad.

Andrew

Badass junkie
J0S zei:

Ibanez RG320 FM

Prachtige hals, kom zonder moeite bij de hoogste noten die ik ook vaak gebruik voor mijn soort muziek. Ze is al meer dan 6 jaar oud en heb er nog geen problemen gehad.

Oeh die is nog best wel mooi :)

kaasbaas

Badass junkie
Andrew zei:
J0S zei:

Ibanez RG320 FM

Oeh die is nog best wel mooi :)

Dank je, des tijds toen ik 'm gekocht was (ik was 11) wist ik er niet zoveel van af maar de hals beviel me zo goed dat ik meteen verkocht was en ik heb er nu nog geen spijt van. Kwa toon is ie ook erg veelzijdig! Ik wil tegenwoordig zoveel verschillende stijlen oefenen, jazz, zware metal, blues, funk, ska, rustige rock. En met wat gedraai aan de knopjes van mijn vreselijk slechte versterker (kleine epiphone :tearsofjoy:) en gitaar kan ik er altijd wat moois uitkrijgen. Ook heeft ie een element schakelaar met 5 standen.

Natuurlijk zou een echte jazzgitaar (hollowbody) een karakteristieker geluid hebben maar dan ben je ook gauw duizende euro's kwijt als je voor ieder genre een gitaar gaat kopen (wat ik absoluut niet heb).

Ik heb deze des tijds voor ongeveer 700 euro gekocht, inclusief gitaar kist en reserve onderdelen (waaronder een tremolo arm met schroef groeven en zonder).

Heb 'm nog nooit echt live in een band gebruikt, maar ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt als ik met een maat wat ga experimenteren met reggae en ska :rockband:.

Bovenaan