Dank jullie!
Misschien is het dan ook goed om de familie wat los te laten omdat het nette gezinnetje er niet gaat komen.
Anders blijven die verwachtingen voelbaar.
Mooi hoe jullie dat pad al gegaan zijn. De zwarte kosten van mijn gezicht zijn bijna weg dus ik kan op mijn zondags. Enorm paars been dus ff geen rokje.
Ik herstel snel, dat heeft hoop. Fijne avond gehad ook.
90/90, ik ken iemand gedaan heeft maar meesten 1, 2 of 3 per week. Wel goed tegen eenzaamheid.
90/90 is er vooral.op gericht om te zorgen dat je er een gewoonte van maakt om meetings te volgen, actief betrokken raakt bij de groepen en zij dus ook bij jou en om je schema te vullen rondom de meetings. Daarmee heb je de meetings als basis. Herstel op 1.
Toen ik net in herstel kwam, zag ik niet hoe ik in vredesnaam 2 of 3 meetings in mijn week moest passen. Ik had zoveel andere dingen te doen. Maar door herstel niet op één te zetten, bleef ik terugvallen en verloor ik dus ook die andere dingen (werk, sport, relatie, etc.).
Ik heb zelf nooit 90/90 gedaan. Maar deed de eerste periode toen ik terug kwam uit Zuid Afrika wel service op 5 meetings. Dat betekent dus dat ik een stok achter de deur had om bij minimaal 5 meetings in de week aanwezig te zijn. Maar ik pakte er ook regelmatig 6 per week.
Ik heb dat overigens niet lang gedaan. Ik vond 5 business meetings in dezelfde week toch wat veel van het goede 😂
Dus ben ik teruggegaan naar 3 meetings service. Maar ik pakte er wel vaak nog 5.
Ik had dat ook echt nodig: service doen op de meeting. Enerzijds wéér voor die betrokkenheid. Anderzijds omdat ik dan ook zou gaan als ik geen zin had.
Maar vinden jullie het vies op gegeven moment of gaat de behoefte weg of heb je een doel (bijv kinderen) of ben je sterk genoeg om verleiding te bieden of ik het de hogere macht?
Ik kan helaas (nog) niet zeggen dat ik er nooit meer aan denk of zin in heb. Maar ik weet wel te bedenken wat er gebeurt als ik zou gebruiken. En dat is simpelweg niet positief, ookal denk ik soms nog vanzelf.
Ik ben wel de obsessie kwijt naar gebruiken. En ik heb inderdaad een nieuwe manier van leven. De wil om te gebruiken gaat ook verdwijnen, daar ben ik zeker van. Maar voor mij is dat nog niet vandaag.
Als ik vooruit denk wat er gebeurt als ik ga gebruiken, verdwijnt uiteindelijk die wil ook wel. Maar het kost me nu nog een extra stap zegmaar. Maar het komt ook niet zo vaak meer voor dat ik zin heb om te gebruiken. Het slijt.