Tsja als je het over zoenen hebt, dan maken wij een duidelijk onderscheid tussen twee soorten zoenen:
het komt namelijk wel eens heel soms voor dat wij met een ander zoenen, maar dat is meer voor de grap dronken zoenen, dat gebeurt ook eigenlijk altijd vlak in elkaars nabijheid en vaak zijn die zoenen dan ook nog eens met vrienden en kenissen uit onze eigen omgeving. Ik zoen dan ook wel eens meisjes en Tyler zoent ook jongens (alleen hij is wel echt bi, ik neig zelf toch het meest naar hetro toe). Deze manier van zoenen zie ik totaal niet als een vorm van vreemdgaan, er zit geen echte liefde of intimiteit in, het is pure baldadigheid en geheel oppervlakkig. Hier raak ik dus niet door gekwetst, het is iets waar we elkaar ook gewoon bij betrekken en wat we met elkaar kunnen en willen delen. Het gebeurt verder heel sporadisch eigenlijk, want er is wel echt een bepaald sfeertje voor nodig die dan in combinatie met het juiste niveau van dronkenenschap zo'n soort van vrije losbandigheid in de groep losbrengt. Als het voorkomt is het in iedergeval altijd een op feest- of uitgaansgelegenheid en er is toch altijd minimaal alcohol in het spel, maar vaak ook andere drugs zoals speed of mdma. Deze zoenavontuurtjes zijn in iedergeval nog nooit nuchter voorgekomen!
Het is wat anders wanneer het een zoen met echte passie, tederheid, opwinding en/of liefde (verliefdheid) is. Dit zijn hele serieuze zoenen en meestal gebeurt dit ook bewust buiten de ander om. Het is een zoen waarbij je diepe gemeenschappelijke gevoelens met elkaar deelt en aan elkaar doorgeeft. Je geeft jezelf op die manier echt bloot aan de ander en bent dan heel intiem met elkaar bezig. Zodra iets in de intieme zone afspeelt, spreek ik over vreemdgaan. Tyler is bi, dus hij kan zulke intieme gevoelens voor zowel mannen als vrouwen voelen. Ik maak hierin dus ook geen onderscheid, als hij op zo'n manier met een man zoent dan gaat hij gewoon echt vreemd voor mij en zal ik me dus ook net zo gekwetst gevoelen als wanneer het om een vrouw zou gaan waarmee hij zo intiem zou zoenen.